Glovo в Україні — чотири роки разом
- Фото:
- Дело
У 2018 році Київ став першим українським містом, де почав роботу іспанський сервіс швидкої кур'єрської доставки Glovo. Відтоді компанія працює над розширенням доставки та пропозицій у застосунку, щоб якомога більше українців могли замовити послуги, страви з ресторанів, продукти з супермаркетів, та що завгодно. Проаналізувавши дані платформи за чотири роки, Glovo ділиться інфографікою про зміни в поведінці користувачів, тренди замовлень, та інші цікаві цифри про сервіс і взаємодію з ним.
Компанія відновила роботу на другий день після повномасштабного вторгнення РФ у містах, де це було можливо та безпечно.
"Станом на листопад ми вийшли на рівень 90% замовлень відносно рівня 24 лютого. Навесні на динаміку роботи вплинула внутрішня та зовнішня міграція користувачів, обстріли та ракетні удари й окупація міст, а зараз — віялові та аварійні відключення електроенергії. Попри це ми щомісяця бачимо позитивну динаміку на платформі, продовжуємо працювати та віримо у близьку перемогу«, — коментує Марина Павлюк, генеральна директорка Glovo в Україні.
Географія та кур`єри
До початку повномасштабного російського вторгнення сервіс Glovo доставляв у 39 містах України. Вже під час воєнного стану компанія розширила зону доставки у нових містах на Заході — Коломиї, Самборі, Калуші, Мукачеві, Стрию, а також у містечках і селищах навколо Львова. Крім цього, за першої можливості сервіс відновив роботу в деокупованих Харкові, Чернігові та Сумах. Тож станом на листопад 2022 року сервіс доставляє в 37 містах: робота призупинена в Маріуполі, Краматорську, Бердянську, Херсоні та Миколаєві.
За чотири роки роботи сервісу Glovo в містах України було видано понад 200 тис. жовтих рюкзаків, а хоча б одне замовлення на платформі здійснили майже 50 тис. кур’єрів. За весь час Glovo в Україні найактивніший кур’єр доставив 22 222 замовлення. У період воєнного часу найбільша кількість доставок, виконана одним кур’єром після 24 лютого, складає 5738 замовлень.
Звички користувачів
Дані платформи за 2018-2022 роки відображають, як в українців формувалася звичка користуватися послугами швидкої доставки: розпочавши з середньої кількості 2,6 замовлення на рік у 2018 році, показник сягнув майже 10 замовлень у 2020-2021 роках. Попри воєнні події у 2022 році середня кількість замовлень, здійснених через застосунок, поступово відновлюється і наразі становить 6,6 замовлення на одного користувача. «З одного боку, ми були першими, хто прийшов на ринок доставки і мали всі переваги цієї „першості“. З іншого боку, українці ще були зовсім незнайомі з подібними застосунками, тож серед наших завдань було не лише побудувати знання про бренд, але й розвивати нову культуру споживання та використання сервісів доставки», — згадує Марина Павлюк, генеральна директорка Glovo в Україні.
Про зміни у звичках говорить і динаміка безготівкових розрахунків на платформі. У 2019 році розрахунок готівкою становив 53%, але у 2020 пандемічний рік кількість замовлень, оплачених карткою у застосунку почала стрімко зростати. На 2022 рік співвідношення між cashless і безготівковими розрахунками становить 71% i 29% відповідно.
Замовлення
За звання найбільшого фана сервісу змагаються два користувачі, один із яких за весь час оформив 2886 замовлень у 30 містах України, а інший — 2449 замовлень у Києві. Найдорожче замовлення за всю історію сервісу в Україні — благодійний внесок у бабблі «Допоможи Україні!». 30 тисяч гривень — стільки користувач направив до фонду "Повернись живим«.
З партнерських супермаркетів користувачі найчастіше замовляють банани, мінеральну воду, куряче філе, а ще — пакет АТБ. З локацій власних супермаркетів Glovo Express, які запрацювали в Україні у 2021 році — мінеральну воду, слабоалкогольні напої, тютюнові вироби й аксесуари для них. Найулюбленішим десертом українців виявився вишневий пиріг.
Щодо замовлень з аптек, то провідну позицію займають знеболювальні препарати, попит на які у 2021 році різко виріс майже в 5 разів відносно показників 2019 та 2020. Цього року анальгетики не втратили першість серед замовлень з аптек, і в жовтні наздогнали тогорічні показники.
У 2022 році Glovo не лише відновлює покриття сервісу, але й інтегрує в застосунку нові послуги. Українці отримують медичні онлайн-консультації, замовляють клінінг, викликають лікаря додому, медсестру-лаборанта для забору аналізів чи майстра з ремонту побутової техніки. Наразі найбільш популярною послугою є медичні онлайн-консультації, доступні по всій Україні (крім тимчасово окупованих територій, АР Крим і зони воєнних дій). Найчастіше користувачі звертаються за консультацією до терапевта, дерматолога і травматолога.
Партнери та сприяння малому і середньому бізнесу
Сьогодні у Glovo присутні понад 5 тисяч партнерських локацій. Ресторани, супермаркети, магазини, аптеки — їхня кількість постійно зростає разом із розширенням покриття доставки. Динаміка частки замовлень між закордонними та українськими брендами впродовж 2019-2021 рр. була майже порівну. Проте у 2022 році тенденція дещо змінилася: прихильність користувачів до вітчизняних брендів і частка замовлень їхньої продукції поступово зростає. Окрім доставки з партнерських локації, Glovo також розвиває власні бізнес-проєкти: швидкі супермаркети Glovo Express та «хмарні кухні» Cook Room. Ці формати допомагають створити додатковий контент у застосунку: віртуальні заклади, звідки користувачі можуть зробити замовлення навіть якщо ресторанна інфраструктура району є не дуже розвиненою. З 2022 року їх частка замовлень на платформі стає все більш помітною.
Позитивну динаміку демонструє і частка малого бізнесу на платформі Glovo — у 2022 році вона зросла на 50% у порівнянні з 2021 роком. «Ми знаємо, що МСБ лежить в основі української економіки та розуміємо, як важливо сприяти його розвитку. Через підключення до платформи Glovo ми допомагаємо МСБ із прискоренням диджиталізації, залученням нових клієнтів і розширенням способів взаємодії з уже наявними», — розповідає Марина Павлюк, генеральна директорка компанії Glovo в Україні.
Крім цього, у липні 2022 року компанія анонсувала довгострокову «Програму сталого розвитку для міст Glovo Acts», одним із напрямів якої є підтримка та діджиталізація малого бізнесу в Україні. Glovo надає символічний 1% комісії за підключення до платформи малому бізнесу, а також тимчасово переміщеним підприємствам. Меморандуми про співпрацю у рамках ініціативи вже укладено з міськими адміністраціями Чернігова, Києва, Стрия та Львова.