All Retail
Опубліковано

Лише 7 країн ЄС скоротили імпорт з Росії

Теги:
імпорт
ЄС
Фото:
www.europarl.europa.eu

ЄС прагне значно скоротити торговельні зв'язки з Росією після її вторгнення в Україну, і, перш за все, хоче стати незалежним від постачання російських енергоресурсів, що наразі непросто.

Згідно з даними Євростату, з лютого по серпень 2022 року лише 7 із 27 країн ЄС скоротили імпорт із Росії. Це Фінляндія, Литва, Латвія, Данія, Естонія, Швеція та Ірландія.

Однак загальний обсяг імпорту ЄС з Росії впав з понад 20 мільйонів тонн у січні 2022 року до 13 мільйонів тонн у жовтні, скоротившись з 22 мільярдів євро до 12,8 мільярда євро, — згідно з підрахунками аналітичного центру Bruegel у Брюсселі.

Аж 20 країн ЄС збільшили імпорт з Росії. У випадку з Іспанією спостерігалося зростання на 51%. Це небагато порівняно зі Словенією — у неї зростання на 346%, Люксембургом (+262%), Австрією (+139%). Очолюють список також Угорщина та Греція. До серпня 2022 року зростання імпорту Франції з Росії склало 84%, а Італії — 100%.

Польща, попри безумовну підтримку України, збільшила імпорт з Росії на 24%, Німеччина — на 33%, Чехія — на 31%.

"Санкції є інструментом, розрахованим на середньо- та довгострокову перспективу, тому їхні наслідки ще далекі від очікуваних, — говорить експерт Марія Вальдес. — Поки що ці санкції в основному стосуються військового обладнання, безпілотників, хімічної продукції, напівпровідників, технологій, але не достатньою мірою енергетики. Експерти очікують, що часткове блокування російського вугілля та нафти дозволить ще більше скоротити імпорт у 2023 році. Питання газу складніше і ця тема навіть серйозно не обговорюється країнами-членами", — додала вона.

Крива залежності ЄС від Росії йде вниз, але не такими темпами, як очікувалося. Крім того, говорять експерти, у Росії є можливість знайти нових торгових партнерів. Наприклад, вона хоче зміцнити зв’язки з Китаєм у 2023 році, а також з Індією і навіть з Ізраїлем. За даними Світового банку, Росія з часом таки відчує на собі ефект санкцій.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або