All Retail
Опубліковано

Хорватія погрожує ритейлерам заморозити ціни на продукти харчування

На початку 2023 року Хорватія стала 20-ю країною, яка ввела євро. Ритейлери скористалися цією можливістю, щоб одразу підняти ціни на основні продукти харчування, такі як хліб, картопля та молоко.

Міністр економіки Хорватії Давор Філіпович відреагував на те, що сталося і вимагав термінової зустрічі з представниками найбільших ритейлерів країни. Політик заявив, що роздрібні мережі щомісяця підіймали ціни, а тепер, після введення євро, знову їх підвищують і намагаються обдурити громадян.

Регулярне підвищення цін у магазинах не є чимось новим у Хорватії. У листопаді інфляція в цій країні склала 13,5% в річному обчисленні. Можна запідозрити, що підвищення цін 1 січня є лише черговим, можливо, не останнім підвищенням. Однак хорвати стверджують, що торгові мережі використали можливість відмовитися від національної валюти куни на користь євро, щоб підвищити ціни.

Ціни в Хорватії на деякі продукти підскочили до 2-3 євро: хліб коштує 1,02 євро, молоко — 1 євро, картопля — 0,81 євро.

Хорватська інспекція виявила понад 1,7 тис. випадки порушення акта про прийняття нової валюти. Після цього державна влада Хорватії почала відкрито критикувати ритейлерів.

Влада Хорватії погрожує роздрібним мережам заморозити ціни на деякі продукти (такі правила вже діють в Угорщині, але лише для кількох основних продуктів). Політики навіть погрожують запровадити «чорний список» торгових мереж, які використали введення євро для підвищення цін.

Компанії спростовують звинувачення на свою адресу. Спілка роботодавців Хорватії повідомила, що була неприємно здивована і шокована погрозами міністра економіки.

Варто нагадати, що хоча Хорватія офіційно ввела євро з 1 січня, з вересня минулого року магазини були зобов’язані відображати ціни на товари одночасно у двох валютах із курсом конвертації 1 євро = 7,53 куни.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або