All Retail
Опубліковано

Виробник «Моршинської» виходить на ринок енергетиків ємністю $80–90 млн: чому він запускає новий продукт під час війни

Теги:
Моршинська
IDS Ukraine
Фото:
morshynska.ua

Найбільший виробник бутельованої води в Україні випустив енергетичний напій «Воля». Одна з причин – під час війни зріс попит на ці напої серед військових і ТрО.

На ринку енергетичних напоїв зʼявився новий гравець — найбільший виробник бутельованої води в Україні група IDS Ukraine. Компанія випустила енергетичний напій «Воля», який у лютому зʼявиться у торгових мережах.

Середньогазований напій у жестяній банці обʼємом 0,33 мл виробляють на новій виробничій лінії Моршинського заводу мінеральних вод «Оскар». Його виготовлено на природній мінеральній воді «Моршинська». «Такий продукт зараз необхідний захисникам, волонтерам і людям, що вимушені працювати вночі та понаднормово», — вважає гендиректор групи IDS Ukraine Марко Ткачук. Енергетики — один із найпопулярніших товарів серед військових, говорить Forbes на правах анонімності боєць ЗСУ, який перебуває на фронті.

Вихід на новий ринок як ніколи актуальний — попит на енергетики зріс серед військових та ТрО, розповідає гендиректор консалтингової компанії Pro-Consulting Олександр Соколов. І попри те, що частина українців виїхала за кордон через бойові дії, цей ринок впав не більше ніж на 15%. Для порівняння: кількість споживачів бутельованої води впала майже на третину, оцінюють у Pro-Consulting. Приміром, в IDS за дев’ять місяців 2022 року обсяги реалізації води впали на 28% проти аналогічного періоду торік.

«Практично через це ми зменшили обсяг виробництва (води. — Forbes) на 30%, і колишній рівень попиту найближчим часом не повернути», — розповідав у грудні один із міноритарних акціонерів IDS Ukraine Всеволод Білас. Він володіє певною часткою компанії, яка через низку інших компаній володіє українською групою IDS Ukraine.

Конкурентне середовище на ринку енергетичних напоїв, у який заходить IDS Ukraine, дуже щільне. Обсяг цього ринку, за даними Pro-Consulting, у 2021-му становив близько $80–90 млн. Понад дві третини продажів енергетичних напоїв припадають на міжнародну компанію Red Bull та українського виробника «Нові продукти». Вони виробляють енергетичні напої Red Bull та Non Stop, Pitbull, Green Energy відповідно.

На ринку бутельованої води не все добре

IDS Ukraine, попри війну, — незмінний лідер на ринку бутельованої води. За словами гендиректора консалтингової компанії Pro-Consulting Олександра Соколова, її частка становить 35–40%. Компанія, як і інші українські бізнеси, зазнала втрат. Зокрема, у місті Гола Пристань Херсонської області втратила підприємство, а в Харкові розбомбили склад дистрибʼютора з готовою продукцією.

Крім цього, у 2022-му виробники води зіштовхнулися із паливною кризою та логістичними перебоями, які збільшили витрати та собівартість виробництва. Зокрема, це загнало у збитки підприємства IDS. Їхній консолідований чистий збиток за девʼять місяців становив 146,7 млн грн проти чистого прибутку у 523,1 млн у 2021-му, розповідав Білас. За його словами, скоригований показник EBITDA — 226,8 млн грн, що втричі менше, ніж у 2021 році.

В Україні IDS Ukraine належить два заводи — в Моршині Львівської області та Миргороді Полтавської, дистрибуційна компанія IDS та оператор доставки води IDS Aqua Service. Найбільш відомі українські марки — «Моршинська» та «Миргородська». Частина акціонерів компанії — російські бізнесмени Михайло Фрідман та його партнери, які є також співвласниками «Альфа-Груп». Їм належить менш як 50% компанії, розповідав у грудні один із засновників компанії Всеволод Білас. Інші частки розподіляються так: 34% акцій мають громадяни Великої Британії, члени сім’ї Бадрі Патаркацишвілі, близько 10% розділені між міноритарними акціонерами. Ще 7,7% — уряду Грузії.

Після початку повномасштабної війни корпоративні права IDS Ukraine було заарештовано та передано до Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами (АРМА).

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або