Українські бренди займають не більше 10% вітчизняного ринку косметики
Оборот косметичного ринку в Україні становить 15-20 млрд доларів на рік. До повномасштабного вторгнення українська продукція у ньому займала лише 2-3%.
Тепер ця цифра може доходити до 10%, оскільки з’явилося чимало нових нішевих брендів, які не продаються у супермаркетах. Однак точно порахувати важко, бо дослідження здебільшого сфокусовані на брендах, які представлені у ритейлі.
Ця ситуація склалася на українському ринку давно й обумовлена низкою чинників. По-перше, вітчизняний ринок насичений імпортними брендами, які прийшли в країну давно і займають провідні позиції.
Водночас далеко не всі українські косметичні виробництва готові до співпраці з ритейлом, адже мережам потрібні відповідні обсяги продукції та сертифікація товару. Це можуть забезпечити не всі виробники, до того ж ритейлери забирають собі немалий відсоток маржі.
«Пропрацювавши в цьому напрямі, чудово це розумію. І у свій продукт ми цю частину заклали. Коли ти ставиш продукт на полицю, це гроші, які ти «заморожуєш». Вони повернуться з часом. Тобто це фінансова модель, яку більшість українських компаній не закладають у своєму виробництві», — розповіла колишня очільниця Henkel Ukraine, а нині співзасновниця косметичного бренду Beehive Cosmetics Ніна Домбровська.
Проблема була ще й у тому, що самі торгові мережі не готові були брати українські бренди до себе на полиці, однак зараз ця ситуація змінюється.
«До війни, коли я спілкувалася з ритейлом преміального формату, мені казали, що український бренд вони ніколи не поставлять на полицю. Коли ж я повернулася з цим меседжем зараз, це було зовсім інше ставлення. Я почула: «Українське? Давай, ми будемо раді розглянути». Тому ставлення точно змінилося. Я бачу їх бажання і розуміння поставити на полиці український продукт», — додала Ніна Домбровська.