
Очевидно, «Сільпо» вже працює у Польщі: розслідування польських ЗМІ
- Фото:
- Google Maps
Компанія-власник мережі «Сільпо» потрапила до Польщі через чорний хід. Очевидно, ви не здогадаєтесь, під яким брендом працює їх перший магазин у цій країні.
Fozzy Group, гігант продовольчого ритейлу з України, вже веде малий роздрібний бізнес у Польщі, — з’ясував місцевий портал wiadomoscihandlowe.pl. Материнська компанія мереж «Сільпо», «Фора» та «ТРАШ» разом зі своїм польським менеджером є співвласниками компанії, яка... стала франчайзі однієї з торгових мереж, що вже працює на місцевому ринку. Про кого мова?
Роль франчайзі виконує компанія IDKFA IDCLIP, в якій 90% володіє Fozzy Holdings Limited, решта 10 відсотків належить Мацею Гавроньскі — ТОП-менеджеру, який раніше майже 20 років був пов’язаний з компанією Jeronimo Martins (включаючи мережу Biedronka), а з 2017 року працює керівником логістики та ланцюга поставок у Fozzy Group.
За даними видання Wiadomosci Handlowe, кінцевим бенефіціарним власником IDKFA IDCLIP є Володимир Костельман — громадянин України, який заснував компанію Fozzy у 1997 році в Києві та залишається власником і головою групи, яка з тих пір настільки зросла, що сьогодні є віце-лідером ринку продовольчого ритейлу в Україні за обсягом продажів. На кінець минулого року Fozzy Group керувала портфелем із 826 магазинів в Україні (об’єднує мережі «Сільпо», «Фора», Fozzy Cash&Carry, Le Silpo, «ТРАШ», Favore, Foodpod).
Власник «Сільпо» має магазин Carrefour
IDKFA IDCLIP — це підприємство, зареєстроване у Польщі восени 2023 року, основним видом діяльності якого є роздрібна торгівля. Ця компанія керує одним магазином у Старому місті в Познані (вул. Скотарська, 104). Щоправда, жодних вивісок «Сільпо», «Фора» чи «ТРАШ» на цьому місці ви не знайдете — насправді це... супермаркет Carrefour. Компанія IDKFA IDCLIP є франчайзі французької мережі — хоча, треба визнати, досить незвичайним.
Магазин Carrefour Market на вул. Скотарській у Познані
Як розповів Wiadomosci Handlowe Мацей Гавронські, менеджмент «Сільпо» виступає переважно фінансовим інвестором цього проекту. Тому важко говорити про «справжній» дебют Fozzy Group на польському ринку — як, наприклад, це було б при типовому відкритті магазину "Сільпо".
Цікаво, що результати розслідування польських журналістів про причетність Fozzy Group до вказаного магазину Carrefour у Познані також підтверджують коментарі у сервісі Google Maps.
Нагадаємо, що ще в березні 2023 року ми повідомляли, що мережа супермаркетів «Сільпо» насправді хоче увійти до Польщі та шукає там локації для відкриття магазинів площею від 2,5 тис. кв.м. За неофіційною інформацією, українська група продовжує цікавитися місцевим ринком.
Польща все ще чекає на "Сільпо"
З тих пір Fozzy Group уклала «діловий шлюб» з Мацеєм Гавронські, плодом якого стала вказана франшиза Carrefour в Познані. Незважаючи на проведені дослідження ринку, український ритейлер поки самостійно не відкрив жодної філії в Польщі під жодним із брендів, які розвиває в Україні. Однак, за неофіційною інформацією порталу wiadomoscihandlowe.pl, компанія все ще розглядає цей варіант і шукає оптимальні місця для торгових точок, щоб відкрити перший магазин — якщо складуться сприятливі обставини.
На даний момент Fozzy Group не відповіла на запитання журналістів вказаного видання про плани розвитку IDKFA IDCLIP і можливість появи бренду «Сільпо» в Польщі. Прес-служба Carrefour Polska поки також мовчить.