
На Черкащині зводять перший завод із виробництва картоплі фрі
«Потейто Агро» колишнього нардепа Сергія Терещука будує на Черкащині перший в Україні завод з виробництва картоплі фрі потужністю до 60 000 тонн.
Для порівняння, українці споживають не більше 20 000 тонн цього продукту щорічно.
Черкаська «Потейто Агро», яка входить до групи виробника насіння «Маїс», екснардепа Сергія Терещука, у липні розпочала будівництво на Черкащині першого в Україні заводу з виробництва заготовок для картоплі фрі.
Вартість заводу, який вийде на повну потужність у 2027 році — 110 млн доларів. Сергій Терещук сподівається окупити проєкт за сім років.
Завод будують в індустріальному парку «Біосенс» на Черкащині. Як резидент парку завод звільняється від податку на прибуток на 10 років за умови інвестицій в розширення виробництва, отримує податкові пільги на ввезення обладнання та компенсацію витрат на будівництво інфраструктури.
Власник планує запускати завод частинами, оскільки не має змоги інвестувати усі кошти одразу.
На початку 2026-го «Потейто Агро» планує відкрити першу чергу — лінію з виробництва 6000 т картопляного борошна та картопляних пластівців. Запуск коштуватиме близько 11 млн доларів, з яких левова частина — кошти групи «Маїс», решта — банківський кредит. Щоб зібрати решту суми, Терещук шукає інвесторів.
Повноцінно запустити виробництво фрі на заводі загальною площею 10 га планують у 2027 році. Там працюватиме 300 людей. Картоплю вирощуватимуть на власних та орендованих землях і купуватимуть у фермерів в радіусі 300 км.
У планах компанії Сергія Терещука — стати постачальником національних торгових мереж, вітчизняних ресторанів і McDonald’s, або експортувати таку картоплю на ринки ЄС і Близького Сходу.
Конкурувати з імпортом планують завдяки дешевшій логістиці, ніж, наприклад, з Польщі.
У пресслужбі McDonald’s повідомили, що те, чи зможе Терещук стати постачальником для компанії, залежить від якості картоплі, відповідності технологічним вимогам, стабільності поставок та наявності сертифікації. Окрім цього, компанія враховуватиме вартість продукції, здатність постачальника безперебійно забезпечувати необхідні обсяги і його ділову репутацію.
В Україні наразі не вирощують картоплю для виробництва фрі. Хоча близько 60% продукції та інгредієнтів для McDonald’s в Україні виробляють локально, картоплю й досі доводиться завозити з-за кордону.