All Retail
Опубліковано

Як пандемія COVID-19 вплине на концепцію, дизайн та використання офісів?

Теги:
коронавірус
COVID-19
дослідження
Фото:
timetell.com

Компанія CBRE нещодавно опитала 126 керівників міжнародних компаній, щоб визначити, як пандемія COVID-19 вплине на робоче місце, а саме дизайн та концепцію офісних приміщень. Результати опитування, перші з багатьох, допоможуть орендарям та інвесторам визначити тенденції розвитку робочого середовища та зміни в офісних просторах з часом.

Очікується зміна тренду в бік гнучкої роботи: 70% респондентів зазначили, що деяка частина їх працівників, які

CBRE є найбільшою в світі консалтинговою компанією у сфері нерухомості (за підсумками 2019 року) і входить до списку 500 найбільших компаній світу згідно рейтингу Fortune 500. Сьогодні CBRE - це світовий лідер в області комерційної нерухомості, що має більше 500 офісів в світі і штат співробітників близько 100 000 чоловік (не враховуючи афілійовані компанії). 

працюють повний робочий день будуть мати можливість працювати дистанційно, а 61% респондентів зазначили, що всі працівники матимуть можливість працювати віддалено, принаймні частково.

Фізичний офіс залишатиметься важливим: 41% вважають, що зменшення важливості офісу буде незначним, і 38% повідомили, що офіс залишиться таким же важливим для працівників, якщо не більше.

Стратегії управління портфелем нерухомості: більше 60% респондентів збираються відновлювати договори оренди і більше половини відклали плани щодо переміщення офісу. Більше 85% респондентів оптимізувало використання орендних площ, і більше 75% відклали чи скасували свої плани щодо розширення офісу.

Довгострокові стратегії на розгляді: 70% опитаних впевнені у своїй довгострокової стратегії щодо нерухомості, навіть не зважаючи на пандемію; менше, ніж 1 з 10 компаній розглядають можливість переїзду з густонаселених міських зон; 25% респондентів розглядає можливість розміщення своїх офісів в приміських зонах; 73% респондентів очікують, що гнучкий офіс буде відігравати певну роль у подальшій стратегії формування портфеля нерухомості.

Робоче місце швидко змінюється: більшість респондентів зазначили, що популярність приватного простору зменшується, та все більше орендодавців надають перевагу простору для спільної роботи та колаборації. Це має вирішальне значення для ефективності роботи та задовольняє потреби компаній із гібридним графіком роботи (часткова робота в офісі та віддалено), проте існує деяка невизначеність з урахуванням наслідків для здоров’я під час пандемії COVID-19.

ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ

Оскільки карантинні заходи були введені по всьому світу у березні, компанії зіткнулися із безпрецедентною кризою. Після швидкої мобілізації і закриття офісів, керівники міжнародних компаній, в координації з іншими керівниками, почали процес адаптації та відкриття офісів із жорсткими протоколами охорони здоров’я та безпеки. Опитування CBRE демонструє обережний оптимізм з прагматичними занепокоєнням серед опитаних: представники компаній зазначають, що відкриття офісів під час активної пандемії є сумнівним кроком.

Лідерство під час кризи

Крім безпосередньо занепокоєнь щодо відкриття офісів під час пандемії COVID-19, компанії працюють над вирішенням стратегічних перешкод, які з’явилися вперше з часів глобальної фінансової кризи. Підтримка компанії має вирішальне значення для керівників під час кризових змін на ринку, які зіткнулись із глобальною економічною кризою та були раптово змушені працювати віддалено. Більшість респондентів вважають, що пандемія COVID-19 матиме довготривалий вплив на стратегії щодо управління нерухомістю. Більше 40% респондентів кажуть, що керівники найвищого рівня матимуть найбільш вагомий вплив на керування портфелем нерухомості. Як наслідок, з’явиться новий метод прийняття стратегічних рішень, який буде значно відрізнятися від попереднього. Такі зміни можуть відрізнятися у країнах через різні бізнес-культури, але одна річ є безсумнівною: наслідки пандемії COVID-19 прискорять трансформацію багатьох офісів у зв’язку технологічними досягненнями, протоколами щодо охорони здоров’я на робочих місцях, а також політикою орієнтованою на комфорт працівників.  

Який вплив на стратегії щодо управління нерухомості буде мати пандемія COVID-19 через 5 років? 

Стратегія управління портфелем нерухомості

Через пандемію COVID-19, орендарі приймають стратегічні рішення щодо роботи у віддаленому режимі, розглядають нові міські або приміські локації та частіше звертають увагу на гнучкі офіси. Нові випробовування, з якими стикаються компанії, вимагають зосередитися на довгостроковій перспективі. Економія коштів є одним із найважливіших факторів під час кризових часів. Деякі орендарі повідомляють, що вони об’єднують офіси, скорочують орендні площі, або вирішують припинити договори оренди з метою адаптування до нових умов. Із покращенням ситуації в майбутньому, компанії будуть переглядати переміщення офісів та повернення до планів щодо розширення офісних площ, які є наразі призупиненими.

Які майбутні портфельні стратегії наразі розглядаються? 

Стратегія щодо робочих місць

Майбутня роль офісу залишається найбільшим питанням, що стоїть перед корпоративним керівництвом у сфері нерухомості . Ще до пандемії, віддалена робота була добре налагодженим трендом, відколи продуктивність працівників стала менш залежною від роботи в офісі. У майбутньому, при роботі в офісі, співробітники будуть мати більше опцій для виконання своєї роботи, за умови, дотримання усіх норм безпеки офісного середовища.. Також, працівники будуть мати доступ до технологій та послуг для інтеграції фізичних та цифрових аспектів роботи, прискорюючи багато дизайнерських трендів, які розроблялись до пандемії COVID-19.

Пандемія створила безпрецедентні можливості та виклики для орендарів комерційної нерухомості, що можливо стане поштовхом для нової ери інновацій та креативного вирішення проблем. Очікуються розробка нових інструментів та технології, що зроблять офіс більшим джерелом ефективності, співпраці та інновацій.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або