All Retail
Опубліковано

Топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпам відкриттів

Теги:
FMCG
експансія
Фото:
YouTube

Хто з операторів українського мережевого роздробу сегмента FMCG відкривав найбільше магазинів, які регіони стали пріоритетними для рітейлерів, і як змінилися позиції в топ-10 гравців за перші півроку 2020-го.

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine презентувала своє чергове дослідження «Топ-160 торгових операторів FMCG за кількістю магазинів, перша половина 2020-го». У звіті проаналізували: хто з рітейлерів і де відкриває нові торгові точки, які формати магазинів найбільш популярні, на що робить ставку той чи інший всеукраїнський або регіональний гравець.

Перш за все звертає на себе увагу помітне прискорення розвитку продовольчих рітейлерів. Так, за перші 6 місяців 2020 року в Україні мережеві FMCG-оператори України відкрили 340 магазинів. Причому 284 з них були абсолютно новими, а решта змінили вивіску в результаті процесу ребрендингу або операції з поглинання. Для порівняння: за той же період 2019-го було відкрито 239 магазинів, з них абсолютно новими були 207 торгових точок.

Таким чином за підсумками двох кварталів 2020 року динаміка відкриттів нових торгових точок перевищила рівень 2019 року майже на 40%.

В цілому, за підсумками першого півріччя 2020 року показником запуску нових торговельних точок динаміка ринку вийшла на найвищий рівень за останні десять років. Це особливо дивно в зв’язку з карантинними обмеженнями, які діяли в Україні у квітні-червні 2020-го.

У порівнянні з аналогічним звітом річної давності розстановка сил на роздрібному ринку нашої країни в національному масштабі практично не змінилася. Однак в топ-5 лідерів рейтингу до АТБ, Fozzy, Volwest Retail і Рукавичка додалася мережа КОЛО, яка витіснила ЕКО маркет на шосте місце.

* включаючи угоди з поглинань і ребрендовані об’єкти

“У контексті окремо взятого періоду поточного року відзначений цікавий факт: вперше АТБ, по суті, довелося розділити своє лідерство за кількістю відкритих магазинів з іншим оператором – КОЛО”, – зазначає Ігор Гугля, директор GT Partners Ukraine.

Так, якщо АТБ за півроку відкрив 56 магазинів, то КОЛО не набагато менше – 47 торгових точок. Звичайно, останній мережі далеко до 1132-х магазинів АТБ, та й площі у КОЛО істотно менше. Проте, динаміка вражаюча.

У топ-6 мереж за кількістю відкритих точок в першому півріччі 2020-го увійшли: АТБ-маркет, КОЛО, Делві, Fozzy, Varus і Volwest Retail. У відносних показниках суттєво наростив свою мережу рітейлер з Дніпра – Varus – відразу на 13,1%.

* включаючи угоди з поглинань і ребрендовані об’єкти

У той же час, незважаючи на відкриття 12-ти торгових точок, дещо знизив темпи Volwest Retail (-0.7% до 2019 року). Проте за кількістю об’єктів ця західноукраїнська компанія, що представляє бренди Наш Край і Spar, впевнено посідає третє місце з 272-ма магазинами різних форматів. Це, до речі, один з небагатьох операторів продуктового мережевого роздробу, який активно пропонує як звичайний, так і поворотний франчайзинг (коли мережевий гравець управляє локальними торговими точками, але не є їх власником).

ЕКО-маркет, який останнім часом не балував покупців новими відкриттями, в цьому році скоротив кількість торгових точок з 148 до 142.

Довгий час Західна Україна залишалася найпривабливішим регіоном для відкриття продуктових магазинів, особливо для загальнонаціональних гравців. Однак в цьому році основну увагу рітейлери сфокусували на столиці. Саме в Києві відкрилося найбільше нових FMCG магазинів (більше 24% від загального числа відкриттів).

“Своїм лідерством столиця зобов’язана, в першу чергу, мережі мінімаркетів: найбільшою кількістю відкриттів у Києві в цей період відзначилися мережі КОЛО та BOX Експрес маркет. В цілому, Київ – безперечний лідер країни за привабливістю для рітейлерів”, – констатує Ігор Гугля.

Зате друге-третє місця за популярністю серед регіонів країни в зазначений період часу розділили Східна Україна (Харківська, Запорізька, Дніпропетровська, Донецька, Луганська області) і Західна Україна (Волинська, Рівненська, Тернопільська, Львівська, Івано-Франківська, Хмельницька, Чернівецька, Закарпатська області), де було відкрито по 23% від загальної кількості нових маркетів.

Незважаючи на постійний розвиток, тільки три продуктових мережі присутні майже в усіх регіонах. Тут в лідерах Fozzy Group, чиї 575 торгових точок різного формату є в 25-ти областях. На другому місці магазини АТБ, які покривають 24 області. Замикає трійку національних FMCG-мереж Volwest Retail, яка представлена ​​в 20-ти областях країни.

Повну версію звіту GT Partners Ukraine ви можете придбати за посиланням.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або