Які канали продажів FMCG в Польщі виграють в найближчі кілька років
- Фото:
- Wiadomosci Handlowe
Згідно прогнозів, на території Польщі в найближчі три роки середній темп зростання продажів в дискаунтерах складе 7%. Тільки магазини біля дому можуть йти в ногу з цим каналом.
Згідно з даними Euromonitor, які аналітики Bankа Pekao цитують в своєму звіті, виручка цього каналу в 2019 році склала близько 20 млрд. доларів, а зростання в зазначеному році склало 8%. Дискаунтери були найбільш швидкозростаючим каналом продажів в Польщі, і очікується, що ця тенденція збережеться, оскільки очікується, що середній темп зростання досягне 7% протягом наступних 3 років.
Тільки канал «магазинів біля дому» зможе йти в ногу з розвитком дискаунтерів. У 2019 виручка цього сектора склала близько 15 млрд. доларів, збільшившись на 8%. Протягом 2020-2024 років очікується його зростання в середньому на 6% — інформує WH.pl
Помітне зростання покажуть і супермаркети. У 2019 за розрахунками Euromonitor, виручка цього каналу склала 9,7 млрд. доларів, що на 5% більше, ніж роком раніше. У наступні роки очікується середньорічне зростання виручки на 4%.
На протилежному боці знаходяться гіпермаркети і мінімаркети. У 2019 у першого каналу зафіксовано зниження обороту на 2%. Прогнози до 2024 року трохи кращі, адже тоді очікується зростання на 1% щорічно. У свою чергу, мінімаркети в 2019 році відзначили зростання доходів на 1%, але в наступні роки вони будуть втрачати до 2% щорічно. Тим не менш, вони як і раніше мають значну частку на всьому ринку роздрібної торгівлі продуктами харчування, оскільки в вищезгаданому 2019 року зафіксували виручку в розмірі майже 12 млрд. доларів, а гіпермаркети тільки 7,15 млрд.
Всі перераховані вище прогнози відображають тенденції, які спостерігаються на ринку Польщі протягом тривалого часу. Зниження виручки невеликих магазинів в основному повʼязано зі зменшенням їх кількості. Особливо страждають дрібні підприємці і невеликі мережі. За даними Центрального статистичного управління Польщі, в 2010-2019 роках збільшилася кількість компаній, у яких було не менше 50 торгових точок. Ті підприємці, у яких були невеликі мережі, зникли з ринку. Найбільша кількість таких компаній була в діапазоні від 11 до 20 магазинів. У 2010-2019 роках серед них зникло 14%. В основному це результат поглинання дрібніших мереж більшими гравцями, але також і вступ дрібних трейдерів у франчайзингові мережі. В цілому за 2010-2019 роки кількість магазинів в Польщі зменшилася на 11%.
Також варто звернути увагу на найбільш швидкозростаючі формати магазинів в квадратних метрах. Найбільше виграють площі від 400 до 999 кв. метрів (+ 63% в 2010-2019 рр.), 1000-1999 кв. метрів (+ 45%), 300-399 кв. метрів (+ 38%) і 2000-2499 кв. метрів (+ 37%). Ці площі зарезервовані в основному під дискаунтери, супермаркети і магазини біля дому. Найбільше втрачають магазини площею до 100 кв. метрів.