All Retail
Опубліковано

Компʼютерний зір у ритейлі: пʼять практичних кейсів

Теги:

Робота по залученню нових клієнтів та підвищенню продажів ніколи не припиняється. Рітейлери шукають нові способи, як поліпшити якість сервісу, зрозуміти, які товари або послуги потрібні конкретним покупцям, розробити ефективнішу дисконтну програму. Для цього вони використовують нові технології: CRM, аналітику у вигляді dashboard, чат-тоби для покращення та спрощення комунікації, компʼютерний зір для автоматизації ручної праці та інше. Розглянемо докладніше.

Згідно з дослідженням, до 2020 року близько 3% рітейлерів використали компʼютерний зір, але 40% планували впровадити рішення на цій технології протягом року.

Наш експерт Анастасія Бордак, менеджер продукту Goods Checker в ІТ-компанії IBA Group, поділилася прикладами, як компʼютерний зір вже допомагає рітейлу покращити свої KPI.

Пʼять завдань для компʼютерного зору в рітейлі

Компʼютерний зір – це частина штучного інтелекту, яка аналізує фото та відео. Рішення з урахуванням цієї технології здатні розпізнавати, класифікувати, сегментувати образи, відстежувати переміщення обʼєктів.

Анастасія зібрала приклади, як різні компанії використовують компʼютерний зір для свого бізнесу та яку вигоду вони вже отримали.

1. Контроль наявності товарів на полицях. Великий рітейлер протестував компʼютерний зір, щоб відстежувати відсутність товарів на полицях.

Навіщо це потрібно? Якщо відвідувач магазину не знайде потрібного товару на полиці магазину, може піти до конкурента. Якщо товару не буде двічі-тричі поспіль, людина просто перестане відвідувати магазин взагалі. Тому важливо контролювати, щоб товар завжди був у покупця на увазі. Завдяки постійній наявності продукції на полицях магазин потенційно може збільшити товарообіг на 2-5%.

Як працює рішення? У торговому залі встановлені камери відеоспостереження, спрямовані на стелажі. Якщо продукції не вистачало, персонал отримував повідомлення та виставляв потрібний товар. Рішення було протестоване на 1500 товарах.

2. Підрахунок конверсії. Рітейлер впровадив рішення, яке підраховує кількість покупців у торговому залі.

Навіщо це потрібно? Відстеження конверсії з відвідувача в покупця дає можливість рітейлеру оцінити ефективність, наприклад, зміни розташування товарів, акційних палетів та інших маркетингових заходів.

Як працює рішення? У торговій мережі нейромережа аналізує дані з камер відеоспостереження, підраховує кількість відвідувачів та покупців у магазині. На основі цих даних маркетологи можуть порахувати скільки відвідувачів стали покупцями.

3. Управління чергами та консультантами. Мережа магазинів побутової техніки та великий рітейлер проаналізували інформацію з відеокамер у торгових залах, щоб зменшити черги та виставляти касирам обʼєктивні KPI.

Навіщо це потрібно? Довгі черги дратують покупців, через що люди можуть писати скарги. Такий негатив знижує лояльність до магазину. Нереальні KPI у касирів також погано впливають на бізнес: через плин кадрів доводиться постійно витрачати час на навчання нових співробітників.

Як працює рішення? Під час проекту нейромережа визначала кількість людей біля кас. Якщо в черзі стояло понад пʼять покупців, нейромережа надсилала повідомлення фахівцям про необхідність відкрити ще одну касу. Також нейромережа могла визначити відвідувача магазину, який був у залі один. Консультанти отримували повідомлення, що потрібно підійти до людини. В результаті залучення персоналу підвищилося впʼятеро.

4. Створення теплових карток магазину. Рітейлер за допомогою компʼютерного зору аналізує пересування відвідувачів магазином.

Навіщо це потрібно? "Теплові карти" допомагають маркетологам точніше планувати торговельний простір. По "тепловій карті" видно, які місця більше приваблюють людей. Їх можна запропонувати виробникам чи дистрибʼюторам як вигідніші

Як працює рішення? Нейромережа аналізує дані з відеокамер, знаходить найпопулярніші зони в торговому залі та становить «теплові карти».

5. Аналіз викладки. Велика мережа АЗС протестувала компʼютерний зір, щоби аналізувати викладення товарів у магазинах на автозаправках.

Навіщо це потрібно? Аналіз викладки допомагає зрозуміти, чи планограма працює чи її потрібно поміняти. Також маркетологи зможуть оцінити своє становище та становище конкурентів на ринку.

Як працює рішення? ІТ-рішення Goods Checker порівнює фактичну викладку з планограмою і допомагає зрозуміти, знаходиться товар на своєму місці або його потрібно переставити. Після цього збирає аналітику по магазинах, мерчандайзерах, товарах та ін. У додатку можна відзначати причину відсутності товару, що допомагає правильно спланувати постачання.

Технології — драйвер розвитку для рітейлера

Без автоматизації неможливо збудувати бізнес-процеси, які забезпечать конкурентну перевагу. Пандемія COVID-19 довела це. Сьогодні швидкість ухвалення управлінських рішень, готовність швидко змінюватись під вимоги ринку, можливість отримати більше інформації про покупців та забезпечити персоналізований підхід — ключові компоненти для успішного бізнесу.

Сьогодні технології допомагають рітейлерам створити для покупців привабливий споживчий досвід: зменшити черги, знайти персоналізований підхід, направити вчасно консультанта у торговому залі, гарантувати наявність потрібного товару на полицях. Все це допомагає бізнесу залучити більше покупців у свої магазини, ніж конкуренти, а значить підвищити свої KPI.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або