All Retail
Опубліковано

Боротьба з харчовими відходами від ферми до виделки

Теги:
Microsoft

Проблема харчових відходів привертає до себе дедалі більше уваги. З нею, зокрема, пов’язані і масштабний план «Від ферми до виделки», затверджений Європарламентом, і зростання популярності заходів на кшталт Всесвітнього дня продовольства. Результати конференції із зміни клімату COP26 свідчать про тісний взаємозв’язок між харчовими відходами та зміною клімату, адже експерти погодилися, що питання харчових відходів має бути частиною поточної дискусії щодо компенсації викидів вуглецю.

Згідно з дослідженнями ООН, приблизно 931 мільйон тонн їжі, або 17% від загальної кількості їжі, яка доступна для споживачів, потрапляє у сміттєві контейнери домогосподарств, ритейлерів, ресторанів та інших закладів харчування.

Тож з чого почати, щоб розірвати замкнене коло проблеми харчових відходів?

Правда у тім, що не існує одного єдиного порушника, як і не існує єдиного рішення проблеми. Інновації потрібні на всіх етапах харчового ланцюга. Як споживачі, ми можемо робити активний вибір, коли купуємо їжу та використовуємо її, щоб у наших будинках було менше відходів. Як фахівці в галузі ритейлу ми можемо звернути увагу на те, як ми використовуємо технології для відстеження ланцюгів постачання харчових продуктів і керування ними, а також як ми використовуємо отримані знання, коли вживаємо заходів та впроваджуємо інновації..

Наведемо приклад скандинавської фудтех-компанії LMK Group, яка доставляє кулінарні набори для приготування різноманітних страв — приблизно 1,74 млн одиниць у 2020 році — безпосередньо до дверей своїх клієнтів. Використовуючи спеціально розроблену модель машинного навчання, побудовану на платформі Azure, LMK перетворила на мистецтво процес прогнозування ймовірних замовлень від своїх клієнтів. Це означає, що компанія може надати наперед своїм виробникам та постачальникам харчових продуктів точний прогноз на строк до 10 тижнів, тому їм не потрібно вирощувати врожай, який вони, зрештою, не будуть використовувати. Сьогодні LMK Group під час виробництва викидає менше ніж 1% харчових відходів, що є неймовірно низьким показником для сектору роздрібної торгівлі продовольчими товарами.

Не менш важливою інформацією, ніж дані про те, які продукти вирощуються і виробляються, є інформація про те, як саме ця їжа потрапляє з ферми на виделку. Оскільки попит на етичні та стійкі ланцюги постачання продовжує зростати, здатність розробляти успішні програми відповідального пошуку постачальників стає все більш важливою.

Партнер Microsoft Transparency-One співпрацює з компанією Danone — провідним виробником харчових продуктів та напоїв, над тим, як вона може розвивати та прискорювати впровадження своєї програми відновлення сільського господарства (Regenerative Agriculture program). Платформа Transparency-One використовує каскадну модель зображення ланцюга постачання, яка пов’язує постачальників між собою на всіх рівнях ланцюга постачання; це означає, що Danone може аналізувати те, що вже роблять її постачальники, а також визначати нові можливості для ферм своїх партнерів у сфері впровадження методів відновлювального сільського господарства.

Зберігання продуктів в магазині — це ще одне потенційне джерело значних відходів. Наприклад, випадково залишені відчиненими двері морозильної камери можуть призвести до того, що їжа вартістю кілька десятків тисяч євро зіпсується! Щоб допомогти зменшити цей вид комерційних харчових відходів, данський виробник Danfoss розробив сервіс моніторингу, який за допомогою датчиків слідкує, щоб в холодильниках та морозильних камерах продуктових магазинів підтримувалася потрібна температура, і попереджає персонал, якщо вона змінюється.

Ще один приклад: турецький роздрібний продавець Migros використовує штучний інтелект, щоб відстежувати статус запасів фруктів та овочів на своїх полицях і попереджати персонал про їхній стан; це означає, що продукти можуть отримати пріоритет і потрапити у продаж у свіжому стані. Так само німецький лідер у галузі ритейл технологій Bizerba усунула суб’єктивний чинник у прийнятті рішень, щодо того, які продукти замовляти і що робити з переповненими полицями. Bizerba поєднала свою інноваційну технологію зважування з роздрібними системами стелажів, в результаті чого з’явилися полиці та станції самообслуговування в пекарнях, які спроможні контролювати та перевіряти власні запаси; а якщо йдеться про печі, то вони можуть автоматично випікати кренделі, коли їх запаси завершуються. Використання технологій Інтернету речей (IOT) для забезпечення динамічного ціноутворення, дозволяє у режимі реального часу зменшити ціну на продукти з переповнених полиць, що робить їх більш привабливими для покупців, і, знову ж таки, зменшує кількість відходів.

Скандинавська фудтех-компанія LMK Group надає прогнози для виробників харчових продуктів

У Microsoft ми прагнемо допомагати ритейлерам і брендам, співпрацюємо з ними пліч-о-пліч над спільними інноваціями та спільною розробкою рішень наступного покоління, які вирішують найбільш нагальні проблеми їхнього бізнесу. Завдяки Microsoft Cloud for Retail ми допомагаємо нашим клієнтам побудувати стійкий ланцюг постачання, створюючи централізовану систему, яка надає багатоканальні дані про запаси в режимі реального часу. Це дозволяє більш ефективно організувати виконання замовлень та допомагає досягти оптимального рівня запасів.

Зрозуміло, що на всіх етапах — від виробництва до дистрибуції, а потім до споживання — зміни прийдуть завдяки інноваціям та співпраці в межах усієї продовольчої екосистеми. Ефективна стратегія зменшення харчових відходів має враховувати попит, пропозицію, операції та точки продажу; і вона ґрунтується на створенні ланцюга постачання, який є стійким не за замовчуванням, а за задумом.

Зрештою, попередження харчових відходів розпочинається з кожного індивідуального рішення про покупку та кожного покупця. Адже кожен з нас робить власний внесок, і є важливою частиною спільних зусиль як організацій, так і окремих осіб, спрямованих на зменшення навантаження на планету.

_________________________________________________

Автор: Ніна Лунд, керівник департаменту з роздрібної торгівлі та споживчих товарів у регіоні EMEA (Європа, Близький Схід та Африка)

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або