Бренди у Європі: які марки займають лідерські позиції за вибором споживачів
У цьогорічному звіті компанії Consumer Panel Services GfK у партнерстві з Kantar Worldpanel «Brand Footprint in Europe 2024 Rising above: How leading brands weather the storm» («Сліди брендів у Європі 2024: як провідні марки витримують шторм») проаналізовано ефективність FMCG брендів.
Рейтинг складається з п’яти глобальних секторів FMCG — гігієна та краса, товари для дому, молочні продукти та замінники, їжа та напої.
Які категорії завойовують прихильність покупців
Останніми роками покупцям постійно доводилося змінювати свою поведінку та швидко адаптуватися до нових викликів. У той час як пристосування сприяло зростанню кількості покупців у категоріях солоних закусок та безалкогольних напоїв, спостерігалися і негативні тенденції. Наприклад, пиво втратило майже 1,3 мільйона покупців у Європі.
Аналогічно, категорія локшини відчула найбільший приріст покупців ー 2,7 мільйона, тоді як рис втратив 1,7 мільйона покупців. Інші переможні підкатегорії включають енергетичні напої, напої на рослинній основі, бутильована вода, йогурти та пластівці. Наприклад, енергетичні напої залучили 2,5 мільйона нових покупців у Європі. Супи, оливкова олія, м’ясні та рибні консерви втрачають свої позиції через зростання цін і проблем з доступністю.
На ринку особистої гігієни добре себе продемонстрували засоби для укладання волосся, маски та зволожувальні креми для обличчя. Тоді як креми для гоління, зволожувальні креми для тіла та ополіскувачі для рота втрачають свої позиції.
Коли паніка та криза минає, а на горизонті видніється певне послаблення, покупці знову змінюють свою поведінку. Відповідаючи на питання про те, в яких випадках вони можуть змінити свою поведінку, покупці назвали щоденну рутину: сніданок, основний прийом їжі і перекуси. Понад 40% покупців планують купувати більше здорової їжі для сніданку та основного прийому їжі, тоді як вони б хотіли витрачати менше коштів на перекуси.
У категоріях догляду за домом і прання, зручність і ефективність стають рушієм зміни споживчої поведінки.
Бренди-лідери в п’яти FMCG категоріях
Гігієна та краса
Список ТОП-10 товарів для особистої гігієни та краси майже залишився без змін. Лідером залишається бренд Nivea, за яким слідують Colgate та Dove. Серед переможців у цій категорії відзначено косметичний бренд Essence, який піднявся на п’ять позицій до 25-го місця з 18,2% зростанням у CRP та плюс 5,3% у проникненні. Зубна паста Parodontax, що займає 42-е місце, показала зріст на 6,4% у CRP та збільшила своє проникнення на 2,7%.
• Товари для дому
Топ-10 у домашньому догляді практично не змінився: бренд Fairy залишається на першому місці. Італійська компанія, що виробляє паперові серветки Foxy, здобула 10-те місце серед лідерів категорії з ростом у CRP на 4,2% і збільшенням проникнення на 4,7%.
У топ-25 відзначили також британську компанію, що виробляє серветки Nicky (18 місце), яка піднялася на шість позицій, а також Dr. Beckmann (21 місце), що показала стрімке зростання на +19,9% у CRP і +13,4% у проникненні.
• Молочні продукти та замінники
У рейтингу найпопулярніших брендів молочних продуктів та замінників молока перша трійка лідерів лишається незмінною: Müller лідирує в цій категорії, за ним йдуть Arla та President.
До рейтингу також увійшли Mlekovita (6 місце) та Ehrmann (9 місце). Також до загального рейтингу увійшли менші та середні бренди: рослинний бренд Flora (24 місце), Exquisa (34 місце) та Parmareggio (36 місце).
• Їжа
Kinder надалі займає лідерські позиції в категорії продуктів харчування, утримуючи друге місце в Європі серед усіх брендів і категорій. Вони змогли розширити свій CRP на 3,8%. Окрім того, Milka (4 місце) та Knorr (5 місце) помінялися місцями.
В цілому, у ТОП-10 в цій категорії не відбулося інших змін: Dr. Oetker залишається на другому місці, а Lay’s на третьому. У списку ТОП-20 McCain піднявся на дві позиції (тепер він 17-ий), збільшивши свій CRP.
Хоча макаронні вироби не є категорією зі зростанням, деякі бренди все ж відзначилися. Barilla (10-е місце) й надалі залишається в ТОП-10, тоді як Panzani (23-є місце, +4 позиції) та Divella (44-е місце, +14 позицій) піднялися у списку. Італійський бренд Mutti, що спеціалізується на томатних соусах та консервації, піднявся на 13 позицій до 41-го місця зі зростанням на 7,8%.
• Напої
Глобальний і європейський лідер Coca-Cola займає перше місце, і за ним слідують Pepsi та Nescafé.
Однак вода, особливо енергетичні напої, є переможними категоріями, що легко пояснюється трьома щоденними пунктами споживання напоїв в Європі:
● збереження гідратації (52%),
● пиття під час їжі (42%),
● пошук енергії/кава (33%).
Багато брендів-лідерів у категорії напоїв відповідають цим критеріям щоденної рутини європейців. Французький бренд Cristaline (7 місце) показує зріст у CRP на 10,9% з плюсом 5,3% у проникненні. Вода San Benedetto піднялася на одне місце до 9-ої позиції завдяки вибору споживачів (зріст CRP +8,3%).
Переможці у сегменті енергетичних напоїв — Red Bull та угорський HELL. Глобально Red Bull зміг подвоїти свій вплив, додавши 13 мільйонів нових покупців. У Європі австрійський енергетичний напій посідає 6-е місце у категорії напоїв, піднявшись на 2 позиції зі зростанням CRP на 15,5% та плюсом 6% у проникненні.
HELL ENERGY піднявся на 54 позиції до 357-ого місця у європейському рейтингу FMCG зі зростанням CRP на 9%.
Monster Energy досяг 13-го місця у категорії напоїв, піднявшись на 3 позиції, і 102-го місця в Європі у всіх категоріях зі зростанням CRP на 6,1% і плюсом 5,5% у проникненні.