Як регіональна мережа Mashket обійшла АТБ і Fozzy за кількістю нових магазинів у 2024 році
Ритейлер Mashket увійшов до трійки найактивніших роздрібних мереж за кількістю відкритих магазинів у січні-вересні 2024 році. Його випереджають лише аптеки «Подорожник» і мультимаркет «Аврора». Серед продуктових мереж Mashket випередив АТБ, «Thrash!Траш!» і «Фора».
Мережа магазинів біля дому Mashket, яка зовсім нещодавно з’явилася на українському ринку, протягом січня-вересня 2024 року відкрила 67 нових торгових точок, ще 10 було переформатовано з із мережі «Домашній маркет».
Як розповідає засновник мережі Павло Варшавський, минулого року Mashket розширився з двох до шести областей. До Київської та Вінницької додали Чернівецьку, Рівненську, Хмельницьку і Житомирську. Магазини працюють у 16 містах, зокрема два маркети є в Києві, пише видання Forbes.
Mashket — одна з чотирьох продуктових мереж компанії «Альянс Рітейл Груп», що має понад 170 торговельних точок у своєму портфелі: 71 магазин біля дому «Домашній маркет», 11 супермаркетів Osnova площею від 500 кв. м, 24 магазини «Pro — просто продукти».
Раніше групі належали також мережа фаст-фуду Fripp Time і мережа точок розливних напоїв Chill Time, однак зараз вони не мають стосунку до «Альянс Рітейл Груп». Виторг компанії за дев’ять місяців 2024-го зріс майже вдвічі рік до року — з 480 млн грн до 897 млн грн.
Активний розвиток
Ідея запуску нового бренду прийшла йому під час роботи з компанією Franch, коли він працював над запуском франшизи для мережі «Домашній маркет». Врешті вирішили провести повне переформатування, змінити зокрема дизайн і концепт. Назву створили з частинок слів «Домашній маркет» — так з’явився Mashket. Запуск відбувся у 2023 році, тоді відкрили девʼять магазинів.
Магазини ритейлера працюють в середній ціновій категорії, їхня площа від 50 до 350 кв. м із додатковими зонами для приготування хот-догів, піци, кави. Відкриття одного маркета коштує від 20 тис. доларів.
Розвиток мережі відбувається за трьома напрямками:
- переформатування наявних магазинів, зокрема «Домашній маркет»;
- відкриття власних нових торгових точок;
- відкриття за франшизою.
У 2024 році половину нових маркетів відкрили франчайзі, першими покупцями франшизи були переважно власники діючих мінімереж чи одиночних магазинів.
«Компанія відкрила найбільше точок у 2024 році, але разом із відкриттям досить активно закриває», — зазначає директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля.
Наприклад, інколи новий Mashket працював кілька місяців із моменту запуску, а потім закривався. Так, минулого року закрили понад 20 магазинів, із них близько 10 нових Mashket, підтверджує Варшавський.
Орієнтир у роботі точки — 2–3 місяці. За цей час магазин має показати операційний прибуток, якщо не виходить — його закривають.
Плани на 2025 рік
Як пояснює Павло Варшавський, у мережі дуже багато конкурентів: будь-який фірмовий магазин, магазин напівфабрикатів, кав’ярня чи пивний магазин може відтягувати покупців. Попри це Mashket у 2025 році планує відкрити близько 100 нових маркетів, каже засновник.
«Масштабування мережі бачимо за рахунок франшиз і пошуку партнерів у регіонах», — коментує директорка з маркетингу Наталія Варшавська.
Франшизи формату «магазин біля дому» стабільно популярні, каже засновниця компанії Franchise Group Мирослава Козачук. Для франчайзі — це підтримка у вигляді стандартизованих процесів, налагоджених поставок і меншої вхідної ціни у бізнес. Для франчайзерів — це можливість швидко масштабувати мережу, вийти у нові регіони, додає вона.
Донорами для розвитку Mashket стануть також інші магазини «Альянс Рітейл Груп». Лише на цей рік планується переформатування 50 торгових точок, а проєкт «Домашній маркет» поступово закриється повністю.