All Retail
Опубліковано

Хвостата аналітика від MasterZoo: що купують та скільки витрачають українці на домашніх улюбленців

У інфографіці мережа ділиться інсайтами про те, які улюбленці мешкають у домівках українців, про рекордні розміри покупок, різницю у витратах на котів і собак, і товари бестселери. Для підготовки були використані власні дані MasterZoo за 2024 рік.

За даними Euromonitor 2024, в Україні 17,58 млн домашніх улюбленців, з них 66,5% — це коти (7,14 млн) та собаки (4,55). Популяція пернатих, рептилій та гризунів залишається стабільною з 2019 р. у межах 650-770 тис. А ось кількість лускатих улюбленців з початку повномасштабного вторгнення скоротилася майже вдвічі, що було зумовлено наслідками блекаутів і неможливістю забезпечити для риб комфортні умови життя в акваріумах.

MasterZoo — найбільший зооритейлер України, що представлений 200 зоомаркетами і 15 грумінг-салонами у 38 містах та 4 селищах. Мережа та інтернет-магазин обслуговують понад 1,7 млн петперентів і петфрендів. Асортимент MasterZoo нараховує понад 10 000 SKU, третина з них — українські бренди. Для аналізу були використані власні дані MasterZoo за 2024 рік. Серед улюбленців клієнтів MasterZoo — не лише котики, песики, рибки та гризуни. У базі клієнтів зустрічаються понад дві сотні білок і равликів, а ще їжаки та павуки, черепахи, креветки, змії, жаби і навіть крокодили.

Тераріумні улюбленці — рекордсмени за витратами. В середньому на рік петперент витрачає 14 600 грн. Однак варто зазначити, що часто це може бути одна високовартісна покупка, наприклад, новий акваріум. Найменші витрати петперентів на гризунів — до 8 700 грн на рік.

Попри те, що Україна — котяча країна, витрати на собак, у середньому, на 20% вищі. У першу чергу, це пояснюється тим, що меншого улюбленця утримувати простіше та дешевше, особливо в умовах міського життя. Крім того, на витрати впливають типи дозвілля песиків, потреба в одязі, амуніції тощо. А ще, в глобальному масштабі, триває тренд на перехід від великих до малих порід собак. Така ж тенденція і в адопції безпритульних чотирилапих — частіше всиновлюють саме котиків або невеликих песиків. Наприклад, у межах проєкту з адопції MasterZoo та Suziria Charity за рік більше сотні котиків знайшли новий дім.

Для котів купують на 30% більшу кількість товарів, ніж для псів. Це зумовлено особливостями догляду, харчування та поведінки. Наприклад, для собак обирають здебільшого великі паковання корму, а для котів це можуть бути й паучі на один прийом їжі. Однак за кількістю придбаних іграшок все ж лідирують собаки.

Найпопулярніша та при цьому найдешевша іграшка в MasterZoo — пластиковий м’ячик з дзвіночком для котів від бренду «Природа». За рік було продано 8 400 одиниць, а його вартість всього 16 грн. «Природа» — український бренд економ сегменту, що належить до портфелю компанії Suziria Ukraine. Вже понад 20 років він виробляє корми, корми, ласощі та аксесуари як для гризунів і птахів, так і для котів та собак. У категорії кормів для маленьких тварин бренд стабільно тримає частку ринку в 40%.

За даними MasterZoo, тренд на гуманізацію улюбленців продовжує посилюватися — дедалі більше петперентів обирають для своїх тварин не лише товари для комфорту та догляду, а й ті, що відповідають їхньому власному стилю життя. За минулий рік у MasterZоо придбали 60 700 одиниць одягу для хвостатих особистостей, в основному для собак, серед яких — футболки, светри, дощовики, костюми та сукні. Гардероб чотирилапих поповнювався і взуттям — 3 223 пари чобітків та шкарпеток. Новим косметичним трендом для котиків та песиків стають парфуми — за рік у MasterZoo придбали майже 2 000 флаконів. Це й нові українські бренди, такі як Puramur, що вже користується популярністю серед грумерів. Догляд за зубами та ротовою порожниною також у фокусі уваги петперентів — для своїх улюбленців вони придбали 39 000 засобів.

Шопінг-рекордсмени — хвостаті особистості Києва та Запоріжжя, які заходили до зоомаркетів MasterZoo майже щодня та зробили понад 350 покупок за рік. Найбільшу кількість товарів у кошику виявили у петперента з Кременчука — 861 штук, серед яких функціональні ласощі для кошенят, корм, вітаміни, іграшки, лежанка та ветпрепарат від паразитів.

Найдорожчою покупкою стало придбання всього необхідного для облаштування комфортного життя лускатого в місті Суми — акваріум, компресор та його складові, ґрунт тощо на понад50 000 грн. Найбюджетніша покупка у Києві — за 6 грн — дві личинки зоофобаса, який використовується як корм для екзотичних улюбленців: ящірок, хамелеонів, геконів та павуків.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або