Флоран Гійє розповів про плани Decathlon в Україні
29 березня на виставці Retail&Development Business Expo 2019 відбувся public talk на тему виходу бренду Decathlon на український ринок.
Спікерами заходу стали CEO Decathlon Ukraine Флоран Гійє, комерційний директор CEETRUS Ukraine Анна Корягіна і CEO NAI Ukraine Віталій Бойко.
Яскраве відкриття першого магазину Decathlon в Україні відбулося 23 березня в Рітейл Парку Петрівка. Decathlon – довгоочікуваний новий для України бренд в сегменті інноваційних спортивних товарів, концепція і пропозиція, якого полягає в ідеальному співвідношенні якості і цінової політики.
Віталій Бойко зазначив, що поява Decathlon в Україні – подія національного рівня, яке заслуговує на звання «операції року». Новий бренд в Україні представлений не як франшиза – це прямі інвестиції в економіку. У минулому році таким же чином на український ринок вийшли H&M і IKEA: і це було відзначено навіть у виступі президента.
У французької компанії великі плани по розвитку в Україні, і досвід H&M показує: бренди можуть переглядати початкові перспективи після надуспішного старту. Зараз спортивний рітейлер налаштований відкривати нові магазини в регіонах через 1-2 роки після запуску в Києві. Але хороші результати першого року роботи можуть показати затребуваність бренду і змусити компанію відкрити їх значно швидше.
NAI Ukraine, як брокер, який працює з кращими торговими об'єктами по всій країні, може запропонувати для розвитку домінуючі ТРЦ у Києві та лідерів регіонального ринку.
На зустрічі Флоран Гійє розповів про плани розвитку французького ритейлера на українському ринку.
Пропонуємо витяги найцікавіших моментів з public talk.
Чому для відкриття першого магазину обраний Рітейл Парк Петрівка?
Середньостатистичний формат Decathlon – гіпермаркет спортивних товарів площею 3000 кв. м. Компанія відкрила вже 1600 магазинів у 55 країнах, і магазин в Рітейл Парку Петрівка – це класичне уявлення Decathlon в світі.
Про тренди mixed-use shops і client experience. Чим дивуватиме Decathlon покупців?
Як правило, в магазинах французького рітейлера є одна велика майданчик. Така скоро буде і в першому українському Decathlon.
Для бренду якісний клієнтський досвід дуже важливий на всіх рівнях взаємодії – починаючи від тестування продукту, закінчуючи оплатою. У новому магазині з'являться зони, де відвідувачі зможуть отримати бажаний client experience. Зони будуть постійно змінюватися, щоб не виникло звикання, і клієнти кожен раз приходили за новими емоціями. При цьому рітейлер прагне максимально диджитализировать цей досвід.
100% товарів в магазині Decathlon можна випробувати на місці. Всередині розташовані невеликі футбольна та баскетбольна площадки, представлені спортивні інвентар та обладнання.
Рітейлер планує забезпечити прив'язку client experience до сезону, і дасть можливість протестувати клієнтам той чи інший вид спорту вперше Decathlon. Наприклад, урок верхової їзди (зрозуміло, не всередині магазину). Кожні два тижні компанія збирається проводити спортивні заходи.
Про магазині Decathlon в ТРЦ Rive Gauche
Зараз Decathlon розглядає можливість відкрити магазин площею 3000 кв. м. в ТРЦ Rive Gauche. Серед причин вибору даного проекту Флоран Гійє називає, насамперед, успішні довгострокові відносини з міжнародним девелопером – Ceetrus. У багатьох країнах рітейлер вже працює з компанією Ceetrus, і завдяки тривалому співробітництву між партнерами існує великий кредит довіри зважаючи пропозиції якісних професійних проектів. Друга причина, чому обрано Rive Gauche – це локація. Густонаселений район на лівому березі з величезною щільністю забудови – це велика кількість потенційних клієнтів, адже тільки в двох хвилинах від проекту зона охоплення перевищує 80 тисяч осіб.
Які формати є у Decathlon і в яких бренд планує розвиватися в Україні
Основне завдання Decathlon: відкрити спортивні гіпермаркети площею 2000-3000 кв. м. Вони можуть з'явитися як в рітейл парках, так і у величезних ТРЦ – наприклад, в мережі потужних мега-молів в Києві, які представляє NAI Ukraine. Але найважливішим для французького рітейлера залишається якість, а не кількість торгових точок.
Щоб мати велику репрезентативність і візуальну доступність в місті, частіше контактувати з клієнтами, можливо розвиток бренду в форматі невеликих магазинів – від 500 до 1000 кв. м., які, швидше за все, розташуються в центрі. Вони також будуть призначені, для того, клієнти могли забирати замовлені онлайн товари – компанія приділяє значну увагу диджитализации бренду.
Мета оффлайн-магазинів Decathlon: подання усіх видів спорту на одній локації. При зменшенні торгових площ не можна представити повний асортимент товарів. Тому в пріоритеті – відкриття гіпермаркетів.
Про розвиток в регіонах
У найближчі два роки Decathlon планує розвиватися в Києві: в місті відкривається багато якісних об'єктів, і компанія бачить багато варіантів для розвитку в столиці. Потім рітейлер планує заходити у великі міста – Львів, Одесу, Дніпро, можливо, Тернопіль.
Планується, що в кожному регіональному центрі відкриється як мінімум один великий магазин.
Така стратегія реалізовувалася в Румунії (там 10 років тому перші магазини відкривав CEO Decathlon Ukraine Флоран Гійє). У цій країні відкрито 25 магазинів: 5 – в Бухаресті, решта – в менших містах.
Про враження від відкриття і перші результати роботи
На відкриття 23 березня прийшли 6000 чоловік – це дуже хороший результат для компанії. Під час івенту перші відвідувачі змогли протестувати товари на зонах усередині і зовні магазину. На святі були присутні багато спортивні зірки.
Зараз в Decathlon Ukraine налаштовані дуже оптимістично: спаду продажів після відкриття немає.