All Retail
Опубліковано

Лілія Воленко, фіндиректор EVA: плануємо зростання виручки на 40%

Теги:
EVA
дрогері

Показник ефективності роботи фінансового департаменту — швидкість впровадження змін. За останні три роки мережа дрогері EVA зросла більш ніж удвічі, а чистий прибуток щорічно збільшується майже в 1,5 рази.

Про те, як цього вдалося досягти, в інтерв'ю DELO розповідає фінансовий директор компанії Лілія Воленко.

Які фінансові показники EVA за останні роки?

Наша компанія — лідер українського сегмента дрогері: мережа налічує 974 магазину, в 2019 році відкрили більше 200 магазинів, в 2018-му і 2017-му торгова мережа зросла на 178 та 168 точок відповідно. План на цей рік — 180 нових точок продажів.

У 2019 році ми плануємо приріст чистої виручки компанії на 40% порівняно з попереднім роком, в 2018-му фактичний приріст склав 53%, у 2017-му — 36%. Примітно, що ми ростемо за всіма показниками. Так, чистий прибуток в 2018 році збільшилася на 41%, в 2019-му очікуємо зростання майже на 50%.

Відкриття кожного нового магазину EVA супроводжується техніко-економічним обґрунтуванням. Враховуються всі інвестиції і витрати, включаючи оборотний капітал, готується геомаркетинговый план розвитку. Регіональний директор відповідає за вихід магазину на заплановані показники товарообігу, окупності і прибутку.

Торгові точки EVA досить швидко починають приносити прибуток: середній термін окупності складає від двох до чотирьох років.

Розкажіть про значущих проектах компанії, які зажадали масштабної участі фінансового департаменту.

У 2019 році EVA відкрила третій логістичний центр. Він розташований у Львові і до 2021 року буде обслуговувати близько 300 наших магазинів у Західній Україні. Ми відкрили перший магазин напрямки EVA Beauty, запустили проект виїзної торгівлі "Автолавка". Активно розвиваємо сегмент e-commerce, один з важливих кроків 2019 року в цьому напрямку — відкриття точок видачі товару в магазинах нашої мережі, який куплений на сайті: зараз це 43 точки у восьми містах, близько 20% товарів, замовлених в інтернет-магазині, доставляється цим каналом. Крім того, ми запустили власне мобільний додаток, в 2020 році запустимо кур'єрську доставку для інтернет-магазину. Тобто ми стаємо омниканальной компанією.

Всі ці масштабні проекти були реалізовані при безпосередній участі нашого департаменту.

Де-то ми виступали флагманом і інтегратором змін, десь "технічним" виконавцем. Найважливіше — це результат, який досягається командою.

Які фірмові рецепти управління фінансами у вашій компанії?

У нас дуже зважена фінансова політика. Зараз внутрішні інвестиції компанії, включаючи оборотний капітал, на 70-85% фінансуються за рахунок власного прибутку. Завдяки цьому компанія з року в рік покращує співвідношення зовнішніх запозичень до EBITDA.

Якісне фінансове планування — одне з переваг EVA. Такий підхід — це можливість поліпшення первинних бюджетів і додаткові інвестиції. Як підсумок — перевиконання планових показників.

З 2014 року фінансовий аудит EVA проводить KPMG — одна з аудиторських компаній "великої четвірки".

Як у вашій компанії розвивають працівників фінансового департаменту?

У компанії є зовнішнє і внутрішнє навчання. У нас діє Академія успіху, де ключові співробітники підвищують менеджерські компетенції. Від фінансового департаменту в ній навчаються 15 осіб за індивідуальними планами професійного розвитку. В цьому році ми почали вести фінансову звітність за стандартами МСФЗ, що вимагало відповідної сертифікації працівників фінансового департаменту.

Був в історії EVA кейс, коли правильна фінансова політика або рішення поліпшили економіку компанії?

Цього кейсу вже 12 років. Як і інші компанії в Україні, ми працюємо з класичним банківським кредитуванням. При цьому нашою відмінною рисою можна назвати постійну роботу компанії з публічними облігаційними випусками. Це один з інструментів залучення позикового капіталу, таким чином ми його структуруємо.

Компанія здійснила вже п'ять випусків. Облігації доступні на ринку, включені у позалістингові списки фондових бірж "Перспектива" і ПФТС. Чотири випуски повністю погашені, причому один з них в непростому для всієї України 2014 році.

Для нас облігації — це не лише фінансовий інструмент, але і спосіб формування бездоганної репутації.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або