"Замість мобільних телефонів ми вчимося продавати гречку". Владислав Чечоткін про кризу та її вплив на Rozetka
Владислав Чечоткін — засновник найбільшого маркетплейса в Україні Rozetka. Після введення в Україні карантину кількість онлайн-замовлень у компанії зросла в рази, тому їй довелося шукати додаткові складські приміщення для зберігання товару. Портал MC Today розпитав у бізнесмена про зміни показників роботи Rozetka, а також про те, як компанія справляється з кризою, розподіляє фінансові ресурси і працює з персоналом. Редакція RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Про ключових показників операційної діяльності
У нас з'явилася нова стаття витрат: карантинні заходи. Це обслуговування всіх точок самовивозу та забезпечення кур'єрів. Ми у величезних обсягах закуповуємо маски і захисні окуляри для співробітників, в кожній точці самовивезення є санитайзеры і підлогові покажчики про дотримання відстані в черзі.
Під загрозою опинилися проекти з тривалим терміном окупності. Витрати на операційну діяльність компанії повністю покриваємо.
Зараз дуже складно щодня доставляти людей на робочі місця. На це теж йде багато ресурсів − фінансових та операційних. Що стосується прибутку, то про це говорити зараз складно, оскільки ситуація змінюється щодня. У нас помітно зросла вартість обробки замовлень.
Чек став довшим, але сума всіх покупок зменшилася, адже самі товари в чеку тепер дешевше. Це пов'язано з тим, що зараз попит припадає на продукти і товари першої необхідності.
Про найбільш популярні товари в період карантину
Зараз у нас купують те, за чим раніше ходили в супермаркети. Клієнтів і замовлень стало в рази більше. Більше купують продукти харчування та побутову хімію. Ми спостерігаємо небувалий зріст продажів товарів для фітнесу — на 250%. Ще на 280% популярнішими стали товари для творчості, на 156% — настільні ігри і на 40% — книги.
Інтерес покупців до побутової техніки та електроніки знизився на 37%. Тепер замість продажу мобільних телефонів, навушників і інших пристроїв ми вчимося системно реалізовувати гречку, туалетний папір і антисептики.
В останні два тижні постійно стикаємося з перевантаженими лініями контакт-центру і браком кур'єрів. Зараз працюємо над розвитком відділу логістики: залучаємо нових працівників на склади, а також кур'єрів і експедиторів.
Про роботу з персоналом і вільному часу
У нас в компанії працюють близько 4000 співробітників. Нікого з них не звільняли. Зарплати також не скорочували і не плануємо найближчим часом. Коштів вистачає, тому будемо до останнього утримувати на звичному рівні.
У перший же день карантину ми перевели на «удаленку» більше тисячі співробітників. Але є працівники складів, кур'єри та експедитори — вони як і раніше кожен день ходять на роботу.
З хлопцями на «удаленке» ми щоранку влаштовуємо планірку по відеозв'язку: обмінюємося новинами, складаємо план на день і визначаємо пріоритети кожного відділу.
З тих пір, як почався карантин, вільного часу практично немає. В компанії постійно відбуваються зміни, нам потрібно адаптуватися і оперативно приймати рішення. Якщо мені вдається звільнити годину-другу, я присвячую його сім'ї.