Як мережа Thrash! з жорсткого дискаунтера перетворилася в super-магазин, який формує гастрокультуру покупців
- Фото:
- All Retail
У 2016 році на ринку рітейлу України зʼявився «новачок» — мережа жорстких дискаунтерів Thrash! («Траш!), що входить до складу Fozzy Group. Через кілька років, у 2019 році переосмисливши концепцію, рітейлер сформував адаптовану пропозицію для своїх гостей. Після певного апгрейда Thrash! перетворився на такий собі «Маркет Super», де асортимент формують і вітчизняні бренди, і закордонні делікатеси — наприклад, іспанська хамон з іберійської свині.
Після 2-річного затишшя у Thrash! почалася «буря» відкриттів — у 2020 р. зʼявилося відразу 18 нових магазинів. Чому мережа перейшла до активної експансії, про шляхи до апгрейду, про ситуацію з розвитком жорстких дискаунтерів в Україні та про інші особливості оновленого концепту, в інтервʼю All Retail розповів Артем Безкоровайний, директор «Thrash! Траш!»
- Вітаємо, Артеме. Позаду 2020-ий рік. З упевненістю можна сказати, що він був нелегким. Крім, карантину, посилених заходів дезінфекції, носіння масок і збереження дистанції — що ще приніс і чому навчив вашу компанію минулий рік? Можливо, зʼявилися якісь кейси, нова дисциплінарна модель всередині колективу? Чи зʼявилося у компанії щось таке, що Ви, безумовно, будете використовувати й поза карантином?
- Як і всі, ми мріємо, щоб карантин швидше закінчився. Але масово в офіси повертатися не плануємо. 2020-ий рік однозначно показав переваги віддаленої роботи. Продуктивність не впала, зате зручність для людей набагато зросла — work life balance й істотна економія часу.
- Перші магазини Вашої мережі зʼявилися у 2016 році. З того часу пройшло чимало часу, щоб зрозуміти всі плюси та мінуси цього починання. Проєкт виправдовує себе?
- Ми виходили на ринок у форматі жорсткого дискаунтера. Але обмежений асортимент дешевих продуктів не показував бажаних результатів і не приносив додаткової цінності нашим гостям. У 2019 ми переосмислили концепцію мережі та змогли сформувати кращу пропозицію для гостей. Ми знайшли свій формат і відзначаємо зростання фінансових показників.
- Вірно, спочатку проєкт мав на увазі побудову мережі жорстких дискаунтерів з урізаним асортиментом продукції. Але сьогодні навіть на вивісках Ваших нових магазинів є формулювання — «Маркет Super». Яким терміном Ви можете окреслити формат, в якому сьогодні розвивається Thrash!?
- Сьогодні магазини мережі ми розвиваємо в форматі «Маркет Super». При цьому, ми свідомо використовуємо двомовність в назві, вона про нашу ключову ідею — комбінацію українського та імпортного асортименту. У наших магазинах є всі базові товари українських виробників. Незмінна продуктова класика від молочки до Кока-Коли — це «маркет». А «super» — це щось особливе, що ми самі привозимо з різних країн світу.
Оновлений «Thrash! Траш!» — це магазини з відмінними цінами та незвичайним асортиментом. Ми даємо можливість нашим гостям — не покидаючи свого мікрорайону — купувати продукти, за якими раніше потрібно було їздити в інші країни.
- Чи вірне твердження, що концепт жорсткого дискаунтера в його європейському розумінні ніколи не приживеться в Україні, оскільки наші громадяни і так занадто довго перебували в стані аскетизму?
- На мій погляд, формат жорсткого дискаунтера поки неактуальний через те, що у нас багато стихійних ринків, які зараз заповнюють нішу дуже економічних покупок. У Європі, наприклад, таких ринків вже практично немає.
- Який обсяг асортименту стандартного магазину Thrash? Що виділяє його в середовищі конкурентів?
- Зараз кількість позицій — близько 3000 тисяч. Основна частка — це популярні українські продукти повсякденного попиту. Крім того, ми почали розвивати частку імпорту: якщо в жорсткому дискаунтері його майже не було, то зараз під імпорт ми плануємо відвести не менше 30%. Він складається з двох частин — ексклюзив і поширені, знакові товари.
В першу чергу, ми вибираємо продукти, які є гастросимволами своєї країни. При цьому, ми охоплюємо різні континенти. Так, наприклад, у нас є вино з Нового і Старого Світу, паштет з Бельгії, сири з Італії, Франції, Греції, Англії, Німеччини, ковбаси з Іспанії, Італії, Бельгії, молочні продукти з Греції, Польщі, Франції, Італії, морозиво з США, риба з Норвегії, Ісландії й т.д.
Формат власного імпорту дає нам цілий ряд переваг. Ми можемо знаходити абсолютно дивовижні продукти, вводити бренди ексклюзивно під себе і при цьому встановлювати на них ціни, рівні аналогічним товарам місцевого виробництва. Наприклад, у нас гість може придбати знайомий йому з дитинства дарницький балик, або за ті ж гроші — іспанський хамон з іберійської свині.
Ключове — це те, що ми даємо можливість гостям формувати свою культуру їжі, тобто «міксувати» кухні різних країн, відкривати нове, вибирати здорові продукти, які не потребують при цьому багатогодинних зусиль біля плити. І все це, до того ж — по дорозі додому. Саме тому одне з перших за популярністю повідомлень від наших гостей — «Коли ви відкриєтеся у нас?».
- Як сьогодні здійснюється логістичне забезпечення Ваших магазинів?
- Завдяки тому, що «Thrash! Траш!» входить в групу компаній Fozzy Group, ми користуємося дуже сучасним розподільчим центром і всіма перевагами найпотужнішого відділу логістичної групи.
- Які товарні категорії були найбільш продаваними у Вас у 2020 році? І як у Thrash! йдуть справи з продажами private labels?
- Найпопулярніші категорія — класика: овочі, фрукти, алкоголь і напої, а також гастрономія. А ось private labels — це вже наступний щабель нашого розвитку.
- Після деякого затишшя в попередні 2 роки, у 2020 році Thrash! відкрив відразу 18 нових магазинів. З чим повʼязане зростання активності компанії?
- Ми вибрали новий формат, який знаходить відгук в аудиторії та на нього є активний запит. Наша аудиторія — це молодь. Не стільки за віком, скільки за світоглядом. Це прогресивні люди, з динамічними перевагами, активні й відкриті новому. Цей дух зчитується і в візуальній естетиці «Thrash! Траш!». Погодьтеся, дизайн наших магазинів — так само як і асортимент — досить авангардні для рітейлу.
- Чому перші магазини Thrash! відкривалися виключно на місці супермаркетів «Сільпо», а сьогодні вони зʼявляються і в повноцінно «нових» локаціях?
- Насправді все просто — ми розвиваємося, мережа зростає і нам потрібні нові приміщення.
- А за якими критеріями Ви підбираєте місця для нових Thrash-ів?
- Вибираємо місця виходячи з трафіку, щільності, місця, де багато молоді, аналізуємо, де наш формат найбільш затребуваний.
- Багато експертів ринку стверджують, що єдиний спосіб заробити сьогодні на роздробі — це якомога менше витрачати. Чи згодні Ви з цим твердженням і на в яких напрямках оптимізує свої витрати мережу Thrash!?
- Звичайно, ми намагаємося оптимізувати процеси. Але, водночас зараз ми реалізовуємо нові проєкти, в яких економія недоречна. Зокрема, ми запускаємо піца-станції, кава-поінти — і це все вимагає певних інвестицій. Одночасно, з логістикою ми оптимізуємо процеси.
- Які головні завдання мережі на 2021 рік?
- Плануємо відкривати нові магазини в новому форматі.