All Retail
Опубліковано

Війна внесла свої вимоги для нових будівель: компанія «Київтрансбуд» про будівництво ТРЦ Green Gallery

Про особливості зведення нового ТРЦ «Епіцентру» All Retail розповів Андрій Гавриньов, директор компанії «Київтрансбуд» (КТБ).

Відповідати на щоденні виклики сучасності — це вже норма для українського бізнесу. Однак війна вимагає нового підходу, зокрема до стандартів безпеки. Це завдання також лягає і на плечі забудовників торгового девелопменту. Green Gallery — перший торговий центр такого масштабу, побудований в Україні за час війни. Він вирізняється як дизайнерськими рішеннями, так і паркінгом-укриттям на 6000 осіб. Про особливості зведення нового ТРЦ «Епіцентру» All Retail розповів Андрій Гавриньов, директор компанії «Київтрансбуд» (КТБ).

Андрій Гавриньов, директор компанії «Київтрансбуд» (КТБ)

Доброго дня. ТРЦ Green Gallery по суті став чи не першим таким великим торговим об’єктом, збудованим «з нуля» під час війни. Скільки часу зайняла у вас реалізація цього проєкту?

Добрий день. Напевно, він став першим із тих, які почали будувати та повністю завершили за час війни. Даний ТРЦ збудовано на місці колишнього магазину «Нова Лінія». Роботи по знесенню попередньої будівлі та підготовчі роботи на території ми провели в грудні 2022-січні 2023 рр. — цей період і можна вважати стартом.

Загалом, від заходу на майданчик і до відкриття пройшов рік і 8 місяців. Якби не війна, яка вплинула на своєчасність постачання матеріалів і збереження всього складу працівників, то ми справилися б значно швидше.

Які основні виклики виникали у вашої компанії під час реалізації цього проєкту? Що було найскладнішим на цьому шляху?

Нашими перевагами серед конкурентів є згуртована команда і швидкість будівництва. Саме дотримання цих принципів і стало найважчим викликом. Вкрай важко було і залишається зберегти унікальних спеціалістів. А за роки співпраці виявилось, що вони всі у нас саме такі.

Ми будуємо швидко, бо працюємо злагоджено. В це поняття входить і правильно сплановане постачання матеріалів, техніки, інструментів. Тут варто відзначити довіру, розуміння і тісну співпрацю з партнерами та постачальниками, які підтримали нас і допомогли завершити даний об’єкт.

Узгоджені та дотримані ланцюги постачання мінімізували простої та забезпечили нам безперебійну зайнятість команди.

Які сучасні будівельні технології були використані для зведення ТРЦ Green Gallery у Чабанах? Чи використовувалися рішення, які були вперше застосовані в українському торговому девелопменті?

Ми не припиняємо вдосконалюватись. Та не можу стверджувати, що спроєктовані та залучені нами технологічні рішення були аж надто сучасними. Більше — типовими. Однак, тут є цікаві та дійсно нетипові для даних споруд "фішки«.

Війна внесла свої вимоги для нових будівель. Наявність правильного укриття стало сьогодні життєвою необхідністю. Саме наявність такого і вирізняє даний ТРЦ поміж інших. Не хочу допустити неточності, але цей ТРЦ з таким укриттям є чи не першим в Україні! Для нього було розраховано захисну монолітну плиту, яка, своєю чергою, потребувала додаткового укріплення підтримуючих колон. Отже, укриття і формуючі його конструкції та можна вважати унікальними та застосованими вперше.

Другорядними, але не менш важливими рішеннями є наявність підземного паркінгу та автономного живлення. Так, це не є новинкою для ринку торгової нерухомості. Просто зустрічаються в такому поєднанні вони не так часто.

Повернемось до питання безпеки. В сучасних українських умовах перебування великої кількості людей в одному місці несе за собою додаткові зобов’язання перед забудовниками. Які рішення були використані для забезпечення безпеки відвідувачів, зокрема при будівництві укриття на 6000 людей?

Так, велика комерційна нерухомість саме й передбачає скупчення великої кількості людей. Досвід будівництва таких об’єктів і тісна співпраця з проєктним бюро дозволили нам ще на етапі проєктування розробити правильну модель будівлі, яка передбачає наявність додаткового простору для пересування та зручні шляхи швидкого залишення будівлі.

Для власників торгових приміщень кожен квадратний метр просто безцінний. Тож досягти тут компромісу вкрай непросто. Але тут перевага на боці клієнтів.

З іншого боку, будівництво всього ТРЦ у форматі безпечного бункера економічно неефективне. Реально захищеною є лише зона укриття. Тому зобов’язання щодо збереження життів замовник розділяє спільно з військовими. Саме від своєчасності їх реагування та інформування залежить можливість відвідувачів дістатись сховища.

Довідка про ТРЦ Green Gallery:

• Площа забудови - 31 200 м2

• Площа бетонних підлог - 91 355 м2

• Площа будівлі - 90 000 м2

• Розміри будівлі – 372 х 84 м

• Висота разом з паркінгом - 23 м

• Висота найвищої колони - 12,6 м

• Відкритий майданчик Dream garden з озером 345 м2

• Власна СЕС на площі 576 м

Енергоефективність — ключовий тренд сьогодні. Чи враховували ви енергетичні та екологічні стандарти при будівництві ТРЦ, і які саме заходи були впроваджені тут?

Так. Це питання набуло актуальності на початку знищення енергетичної інфраструктури ворогом. Замовник і до цього часу приділяв автономності велике значення, але не скрізь цей підхід був комплексним. На даному об’єкті автономність була передбачена ще на стадії проєкту. Газові та дизельні генератори, а також власна СЕС на площі 576 м2 забезпечують енергією і теплом всю будівлю. А в літній період, коли генерація значно перевищує споживання, таку енергію можна акумулювати чи продавати.

Та і сама будівля оздоблена сучасними сендвіч-панелями, які мають правильну товщину і замкові з’єднання для запобігання передачі тепла. Дах утеплений подвійним шаром мінеральної вати та додатково підсилений у місцях розміщення вентиляційних та опалювальних приладів та сонячної станції.

Новий формат власних ТРЦ «Епіцентру» було вирішено зовні вирізняти іншим кольором та оформленням. Розкажіть детальніше, в чому тут суть.

Так, замовник вирішив відокремити різні формати своїх об’єктів. «Епіцентр» вже давно перейшов від формату виключно будівельного гіпермаркету до торгового центру на всі смаки. Впровадження нових відділів, «Епіленду», Food Market-у і власного фуд-корту змінило сприйняття клієнтів і стимулює завітати сюди зі значно ширшим колом потреб. Відтак, формат повноцінного ТРЦ з’явився сам собою. Тому рішення відрізнятись кольорами працює на сприйняття об’єкта як торгово-розважального закладу, хоча і має спільні елементи та риси з основним стилем.

ТРЦ Green Gallery має ексклюзивні архітектурні та дизайнерські рішення, як-от величезний підземний паркінг та літню терасу з озером. Як, по Вашому, впровадження таких зон змінює традиційний формат ТРЦ і впливає на досвід відвідувачів?

Коли ми розглянемо заповнення та прикраси подібних закладів у світі, то побачимо, що вони містять безліч зон та рішень, які допомагають відвідувачам почуватись комфортно і заохочують повернутися знову. Підземний паркінг, літня тераса, фонтани, акваріуми, зони фуд-корту — це далеко не весь їх перелік. Багато українських закладів маю такі зони — і це правильні рішення.

10-15 років тому конкуренція на ринку торгової нерухомості була слабкою, а комерція розвивалась стрімко. Бажання заробити якнайбільше переборювало здоровий глузд і замовники не створювали подібних зон, або ж створювали їх в недостатній кількості. Коли конкуренція зростала, а споживачі все частіше подорожували та відчували зручності подібних закладів у світі, вони створювали певний попит, задовольнити який можна було саме через додаткові зручності. Тоді почались експерименти й у нас.

Переповнені фуд-корти свідчили про бажання їх відвідувати, збільшення доходів закладів харчування стимулювати конкуренцію присутності й розробки вдалого формату цих об’єктів, а сам шопінг вже став цілим способом проведення часу і задоволення власних потреб. Тому всі ці зони стали необхідністю і певним стандартом. І нам приємно, що «Епіцентр» додає свої рішення у ці стандарти.

Ваша співпраця з компанією «Епіцентр» вже триває 18 років. Які ключові зміни у вимогах до будівництва сучасних торгових центрів та інших великих об’єктів ви помітили за цей час?

Звісно, за такий період змін відбулось багато. Це і державне регулювання (яке передусім стосується стандартів безпеки), і еволюційне — тобто нові технології, матеріали, підходи, нові потреби клієнтів і досвід розвинутих країн. Саме тому ми постійно розвиваємось і кожен новий об’єкт — це щось нове.

Чи можна говорити про відновлення в Україні попиту на багатофункціональні простори, де поєднуються торговельні формати з зонами для відпочинку та розваг?

Як на мене, то попит на багатофункціональні простори є завжди. Звісно, зараз на нього впливає війна і міграційні процеси. Але людям завжди цікаве щось нове, зручніше, ближче.

З розвитком інфраструктури змінюються й уподобання клієнтів, їх звички. Ми все більше стали цінувати час і добре подумаємо, чи варто їхати на інший бік міста, коли є пропозиція поряд.

Нові ТРЦ привертають увагу і перетягують частину клієнтів з інших місць. Тому власникам варто не просто здавати в оренду комерційні площі, а слідкувати за розвитком ринку і розвивати, реконструювати власну нерухомість.

Усі ми знаємо, як багато часу займає спланований шопінг. Тому зони розваг для дітей і різноманітність фудкорту в найближчій перспективі будуть в пріоритеті нашого вибору ТРЦ.

Як ТРЦ Green Gallery вплине на розвиток інфраструктури Чабанів і які зміни він принесе для мешканців цього району?

Київ розширюється дуже стрімко. Міста-сателіти вже давно сприймаються як його невід’ємні райони. Першою, хто починає змінювати зовнішній вигляд таких районів, є житлова забудова. Вона формує сталий попит на всі запити та інфраструктуру. Так сталось і з Чабанами.

Звісно, ТРЦ Green Gallery додасть зручності жителям околиць і самих Чабанів. І хоч найближчий ТЦ «Епіцентр» знаходиться не так далеко, все ж його пропозиція відрізняється, і це інший формат, аніж Green Gallery.

Прогнозую, що цей ТРЦ стане не просто улюбленим місцем для жителів навколишніх будинків — він стане єдиною відповіддю на більшість їх запитів, адже там є майже все.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або