All Retail
Опубліковано

Київські ТРЦ за перший місяць карантину втратили близько $50 млн

Теги:
ТРЦ

Введення карантинних заходів в боротьбі з поширенням COVID-19 завдав істотного удару по ринку торгової нерухомості Києва, в перший місяць карантину він поніс суттєві фінансові та репутаційні втрати, втрати людського капіталу та конкурентних переваг. Про це з посиланням на Інтерфакс-Україна повідомляє БизнесЦензор.

"Ринок торговельної нерухомості Києва за перший місяць карантину зазнав збитків у розмірі близько $50 млн", - підрахували в консалтинговій компанії NAI Ukraine.

Керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman&Wakefield Ukraine Катерина Весна, зазначила в коментарі агентству кілька категорій втрат для власників торгових центрів: грошові, репутаційні, людського капіталу та конкурентних переваг.

Фінансові включають: втрату орендного доходу від магазинів, які не можуть працювати, доходів від комерціалізації загальних зон та продажу рекламних площ, зниження оборотів в магазинах, робота яких дозволена, що призводить до зниження або відсутності орендної плати від обороту.

Крім цього, за словами Весни, збільшилися витрати на охорону і дезінфекцію.

"ТРЦ вже зараз прогнозують підвищення вакантності. Чим менш популярний об'єкт, тим вище буде частка вільних площ по закінченні карантину", - прогнозує експерт.

Власники ТРЦ також несуть втрати людського капіталу, так як довелося скоротити співробітників або відправити у відпустку за свій рахунок. Не всіх працівників зможуть повернути після поновлення роботи.

"ТРЦ повинні тепер довести споживачеві, що перебування в їхніх будинках – безпечно. Договори оренди тепер будуть розширені пунктами про можливі довготривалі закриття ТРЦ і відповідальность сторін за умови дії таких обставин", - додала експерт.

На її думку, зі зміною купівельної спроможності населення слід очікувати зміни в tenant mix, тому для підвищення привабливості об'єкта для споживача, необхідно буде проводити ротації орендарів.

"Люди, які раніше взагалі не користувалися або дуже мало купували online почали це робити. На повернення клієнтів з online потрібен час, навіть при більш або менш швидкому знятті карантину", - резюмувала керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman&Wakefield Ukraine.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або