All Retail
Опубліковано

У 2020 році світова торгівля плодоовочевою продукцією може знизитися більш ніж на 30%

Теги:
овочі
Фото:
http://www.allgreatnutrition.com

Сьогодні весь світ опинився в абсолютно нетиповою ситуація, з якої ще не стикалися ні теперішнє, ні минуле покоління. Незважаючи на те, що багато хто сподівався, що в травні-червні ситуація з коронавірусом покращиться, поки впоратися з пандемією не вдається. І нинішня ситуація з поширенням епідемії істотно вплинула на міжнародну торгівлю плодоовочевою продукцією, вважають в Українській плодоовочевой асоціації (УПОА). За прогнозами, зниження торгівлі овочами та фруктами в 2020 році перевищить 30%. Таку думку висловив економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак, в ході Міжнародної онлайн-конференції «Ягоди і covid19: вплив на ціни, виробництво і торгівлю».

«Поширення коронавіруса спровокувала істотне зниження цін на енергоносії, що в свою чергу суттєво впливає на плодоовочеву галузь. Чому цей фактор настільки важливий? Справа в тому, що значна частина споживання овочів і фруктів у дорогому сегменті відбувається в тих країнах, які є багатими енергоресурсами. Відповідно такі країни багато експортують, багато заробляють і відповідно імпортують багато продуктів харчування. Тому зниження вартості енергоносіїв практично завжди негативно впливає на плодоовочевої сегмент. Плодоовочівництво - це сегмент тієї продукції, яка не є продукцією першої необхідності і коштує досить дорого. І якщо ми бачимо зниження доходів населення в багатьох країнах - це означає, що знижується і споживання некритичної для людей продукції», - пояснює Андрій Ярмак.

Ще одним негативним фактором експерт називає так званий реверс глобалізації.

«Зараз все ідеально налагоджені механізми міжнародної торгівлі виявилися згорнутими, адже значною мірою багато країн почали захищатися, відмовляючись від імпорту та експорту. За таких умов може виникнути ситуація, коли ціни на окремі види продукції в одній країні можуть істотно зрости, а в іншій країні ця продукція просто утилізується», - зазначає Андрій Ярмак.

Крім того, в Україні змінюються канали розподілу продукції. Оптові ринки, на яких реалізовувалося близько 90% свіжих ягід, нині закриті. З одного боку, споживачі не можуть купити продукцію, а з іншого боку, багато фермерів просто не в змозі її реалізувати. Таким чином, у цьому сезоні ціни на деяку продукцію можуть виявитися катастрофічно високими на рівні споживачів і в той же час, катастрофічно низькими на рівні виробників.

Варто також відзначити, що істотною проблемою для українських експортерів ягід може стати питання логістики. Якщо до початку сезону експорт не буде поновлено, вітчизняні виробники будуть мати проблеми з реалізацією своєї продукції. У такому разі заморозчики отримають величезну кількість сировини, що будуть закуповувати в тих, хто раніше орієнтувався на свіжий ринок.

«Всесвітня торговельна організація (ВТО) оцінює перспективи зниження міжнародної торгівлі в 2020 році на 30%. А в сегменті ягід, цей показник може бути ще більшим, оскільки це найбільш складний для торгівлі сегмент. Тому, якщо цей факт перенести на бізнес кожної окремої компанії, то мінус 30% в цьому сезоні - можна вважати чудово відпрацьованим роком, з точки зору бізнесу», - зазначає Андрій Ярмак.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або