Після карантину в Україні можуть не відкритися до 30% магазинів — Colliers
- Фото:
- https://diamant.ua
Великі українські рітейл-оператори допускають, що при найгіршому сценарії і неготовність деяких орендодавців істотно переглядати умови оренди, після карантину можуть не відкритися до 30% магазинів - пише rau.ua
Про це йдеться в огляді ринку торговельної нерухомості і рітейлу, який підготували аналітики консалтингової компанії Colliers International.
Як відзначають в компанії, в результаті впливу пандемії на бізнес, європейські рітейлери скорочують витрати. Не маючи можливості здійснювати торгівлю офлайн, багато з них активізують свою діяльність в інтернеті. Для деяких це невідомий напрямок, який створює певний комплекс додаткових витрат: обслуговування, маркетинг і постачання/логістика. При цьому багато бізнес-моделі просто не можуть здійснити перехід за такий короткий період.
Наприклад, Primark завжди робив акцент виключно на продаж «в магазинах», а відсутність фізичної торгівлі в найближчому майбутньому означає, що продажі відчувають серйозний удар.
Такий вид моделі бізнесу онлайн не працює для невеликих і незалежних ритейлерів через операційні витрати. Однак, для багатьох операторів F&B, які можуть здійснювати свою діяльність, використовуючи такі канали e-commerce, як UberEats, Glovo, а також свої соціальні мережі, онлайн виявився тимчасовим рятівним каналом збуту.
Деякі рітейлери почали переобладнання своїх ліній для виробництва медичних засобів (масок)/спецодягу. Такі компанії, як Inditex і Kering (володіє брендом Balenciaga) оголосили про те, що вони будуть робити маски та халати. LVMH, конгломерат елітних брендів, перейшов від виробництва парфумерії до виробництва антисептиків для рук. Brewdog, Ford, Rolls Royce, Dyson і Tesla також розглядають перспективи того, як вони можуть допомогти у виробництві медичного обладнання.
Ще до пандемії найбільші зміни в поведінці споживачів в торгівлі пройшли в зв'язку з переходом на цифрові технології. Однак продуктова індустрія все ще перебувала у стадії становлення.
Враховуючи нинішні заходи по ізоляції, необхідність підтримки споживачів у режимі онлайн призведе до довгострокового збільшення частки роздрібної онлайн-торгівлі продуктами.
У перспективі, незважаючи на великі знижки з боку орендодавців, цілком можливо, що вакантність на центральних вулицях і в торгових центрах буде збільшуватися по мірі того, як найбільш вразливі рітейлери почнуть закривати свої магазини.
Терміни оренди, швидше за все, будуть скорочені, оскільки орендарі уникають підписання довгострокових угод на тлі невизначеності майбутнього (економічного і ринкового). Тоді як деякі торговельні об'єкти будуть відчувати зниження орендних ставок, інші — зокрема, супермаркети або рітейл-парки, закріплені за супермаркетами — швидше за все, відзначать зростання показника.
В Україні, як зазначають у Colliers International, багато рітейлерів зараз займають позицію спостерігача. Частина проектів продовжує будівельні роботи. Проте терміни відкриття безумовно будуть скориговані з урахуванням дії загальних обмежувальних заходів.
Рітейлери сконцентровані на переговорах з орендодавцями за умовами оренди на період карантину та здійснення оплати тільки зниженого ГОРІХ і комунальних платежів.
У Colliers також прогнозують значне зниження орендних ставок після відміни карантину як мінімум на шість місяців, з метою збереження бізнесу орендарів. У той же час низка великих рітейл-операторів допускає, що при найгіршому сценарії і неготовність деяких орендодавців істотно переглядати умови оренди на користь орендарів, до 30% магазинів можуть не відкритися після карантину.