All Retail
Опубліковано

Українці обирають цифрові і безконтактні оплати, як найбільш зручні та безпечні — експерти Mastercard

Фото:
https://www.thedailystar.net

Сьогодні споживач переосмислює роль діджитал-інструментів в житті загалом і у щоденних покупках зокрема. Згідно зі статистикою Mastercard, у першому кварталі 2020 року українці стали розраховуватися на 7% більше безконтактно і на 8% частіше онлайн.

Безготівковий тренд вже протягом багатьох років залишається досить стійким. Якщо ще в 2014 році в Україні безготівкові операції за картками становили 60% від загальної кількості транзакцій, то вже в кінці 2019 року показники значно змінилися: понад 82% транзакцій за картками — це безготівкові операції, і лише близько 17% — зняття готівкових коштів. Багато в чому цьому сприяє розвинута платіжна інфраструктура: так, сьогодні в країні вже понад 330 тис. POS-терміналів, 90% з них підтримують безконтактні оплати картами і гаджетами[1].

«Перший квартал цього року став випробуванням на міцність для банківської системи і торговельних підприємств, — зазначає Інга Андрєєва, генеральний директор Mastercard в Україні та Молдові. При цьому ми бачимо, наскільки важливу роль зіграли все ті зусилля, які банки та торговці доклали для розвитку безготівкових оплат і платіжної інфраструктури за останні роки. Незважаючи на значні обмеження у веденні торгівлі у фізичних торгових точках, ми бачимо не тільки відсутність скорочення, але і зростання в окремих категоріях платежів таких як безконтактні оплати онлайн-комерція. Змінюється досвід споживача, він стає все більш цифровим, що забезпечує їй максимальну безпеку».

За даними Mastercard, безконтактні оплати в 1-му кварталі 2020 року порівняно з 4-м кварталом 2019 року зросли на 7%[2]. Найбільш активно користувачі розраховувалися безконтактно в продуктових магазинах, аптеках, а також оплачуючи послуги служб доставки. Згідно зі статистикою НБУ, кількість безконтактних карт за 2019 рік зросла більш, ніж удвічі, і сьогодні в Україні вже 8,6 млн карт дозволяють платити в один дотик.

Як зазначив Юрій Батхин, віце-президент з розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові, за перший квартал 2020 року кількість оплат в e-commerce також зросла на 8%[3]. Рітейл почав ще більш активно освоювати і використовувати діджитал-канали продажів: кількість онлайн-оплат в продуктовому ритейлі за картками Mastercard зросла на 12% за квартал. А в окремих категоріях, таких як купівля техніки та електроніки, зростання ще більш значний — тут кількість онлайн-транзакцій збільшилася на 44%3.

«Сплеск цифрових сервісів і онлайн-оплат, коли всі ми знаходимося вдома, цілком очікуваний. Для Mastercard це означає підвищену увагу до безпеки платежів і захисту наших користувачів, для яких це критично важливо. Наше дослідження Digitalization Trust Survey в 2019-му році показало, що 58% української аудиторії, власників банківських рахунків, вже користуються платіжними додатками і визнають, що це швидко і зручно. Це один з найвищих показників серед опитаних країн Європи. Більше платіжними додатками користуються тільки в Австрії (67%), а найближчі показники — у Польщі (57%) та Сербії (52%)[4].

Безпека та надійність платежів є дуже важливим критерієм у використанні цифрових банківських рішень. Для 35% українців підвищена захист платежів стимул користуватися платіжною карткою частіше, при цьому 46% українців обрали б відбиток пальця як метод аутентифікації під час оплати⁴», — розповів Юрій Батхин.

Швидкі і зручні платежі стають ще більш затребуваними, а значить попит на нові технології зростає. У пріоритетах Mastercard впровадження Mastercard Identity Check для максимальної безпеки верифікації онлайн, запуск рішень з активною (відбиток пальця, face ID, голосова ідентифікація, сітківка ока) і пасивної (поведінкової) біометрією, а також розвиток цифрової комерції і реалізація інноваційних проектів на базі технології NFC.

[1] Дані НБУ, 2014, 2019 р.

[2] Дані Mastercard, безконтактні оплати за картками Mastercard в Україні, Q1, 2020 vs Q4, 2019

[3] Дані Mastercard, онлайн-оплати за картками Mastercard в Україні, Q1, 2020 vs Q4, 2019

[4] Mastercard Digitalization Trust Survey, 2019

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або