All Retail
Опубліковано

Каси самообслуговування мають багато недоліків, але без них в торгівлі не обійтися

У цьому році кількість магазинів в Польщі, обладнаних касами самообслуговування, збільшиться втричі. Незважаючи на безліч недоліків, ці пристрої будуть ставати все більш популярними у польській торгівлі.

Автомати самообслуговування self checkout (SCO), наприклад касові апарати, можна знайти у все більшій кількості магазинів. Розвитку цього типу технологій сприяє технологічний прогрес, а також пандемія, через яку покупці магазинів хочуть обмежити свої контакти з людьми під час покупок.

Однак впровадження технології самообслуговування супроводжується досить значними барʼєрами, наприклад крадіжками, які відбуваються при використанні кас самообслуговування. Також існує відносно велика група клієнтів, яких не влаштовує такий тип рішення.

- Дослідження показують, що більшість клієнтів люблять користуватися цими пристроями. Але це не 100%. Адже ці електронні пристрої досить складні — в результаті клієнтам доводиться стикатися з системними збоями або недосконалостями, — пояснює Ярослав Лєснєвські, президент правління компанії M4B.

Є також проблеми, повʼязані з дегуманізацією магазину. — Люди бояться змін, які змушують їх мати справу з бездумною машиною. Клієнти хочуть, щоб їх обслуговували люди. Також є побоювання втратити роботу з боку персоналу, — говорить президент M4B.

Однією з істотних перешкод для проникнення технологій SCO на польський ринок вляются високі початкові витрати. Це повʼязано з тим, що ці рішення зазвичай надходять з США, Японії або Західної Європи, а також з тим, що це не дуже поширені технології, тому конкуренція на цьому ринку обмежена. Крім того, рішення SCO вимагають спеціалізованого програмного забезпечення, дорогої інтеграції та персоналізації продуктів.

Дослідження показали, що втрати від крадіжок в магазинах, що використовують пристрої SCO, складають в середньому 4% від загальної вартості товарів — більше, ніж націнки багатьох роздрібних продавців. — Вирішити цю проблему можуть контрольні ваги, які верифікують продукти. Крім того, виробники касових апаратів пропонують такі рішення, як сканування фруктів, овочів і хлібо-булочних виробів; підрахунок продуктів, розпізнавання відсканованих продуктів, розпізнавання небажаної поведінки покупців, а також перевірка багатьох клієнтів, — пояснює Ярослав Лєснєвські.

- Коли покупець самостійно зважує фрукти або овочі, завжди виникає проблема, як вибрати їх зі списку. Іноді покупець помиляється, і деякі помилки не навмисні, наприклад, він кладе ківі і вибирає картоплю на моніторі. Вирішенням цієї проблеми є те, що зображення товару буде його штрих-кодом. Ми кладемо яблука на ваги, і система сканує яблука, — пояснює президент M4B.

І додає: — Також буває, що покупець бере товар і, не скануючи його, відразу кладе в кошик. Ми зможемо виявляти такі вчинки. Так само, як ми зможемо розпізнати, коли товар ховається в кишені або за курткою, — каже пан Лєснєвські.

Незважаючи на безліч недоліків, ринок SCO стрімко зростає. В цьому році магазинів із системою самообслуговування буде в три рази більше, ніж роком раніше — підводить підсумок WH.pl

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або