Бізнес просить продовжити перехід на нові вимоги до маркування продуктів
Перехідний період, протягом якого компанії-виробники харчових продуктів зобовʼязані перейти на новий формат нанесення інформації на упаковку фасованих товарів, завершується 5 березня 2021 р. Однак не всі з них можуть встигнути це зробити.
Про це йдеться в повідомленні Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА).
Як наголошується, зазначена вимога регулюється наказом Мінекономіки № 969 від 5 липня 2017 року.
"З огляду на те, що в 2020 році істотно зменшилося споживання окремих категорій харчових продуктів і, відповідно, впали їх продажі, у компаній утворилися значні запаси пакувальних матеріалів. Так, якщо не продовжити дію перехідного періоду, компаніям доведеться списувати фасовані продукти харчування і пакувальні матеріали в великій кількості тільки через невідповідність деяких незначних складових маркування новими правилами", — пояснюють експерти.
В ЄБА підкреслюють, що втрати для бізнесу можуть бути істотними, а крім того і невиправданими, оскільки справа тут тільки в етикетці та аж ніяк не зачіпає безпеку і якість самого продукту. За оцінками членських компаній асоціації, витрати можуть досягати декількох мільйонів гривень для окремих компаній. Це створює зайві проблеми для бізнесу, якому і так складно працювати в умовах погіршення економічної ситуації в країні і посилення викликів, обумовлених пандемією COVID-19.
"До того ж, в умовах карантину компанії зіткнулися з неможливістю своєчасного налагодження виробничих ліній. Наприклад, перевірки правильності настройки критерію кількості фасованих товарів в упаковці і його відхилення від номінального значення, що є обовʼязковим згідно з тим же наказом Мінекономіки. Так, за інформацією компаній, сервісні служби, які перебувають в інших країнах, не пропонують гарантій прибуття в Україну до закінчення перехідного періоду для перевірки роботи обладнання ", — додають в ЄБА.
Більш того, деякими харчовими підприємствами в Україні на час введеного карантину встановлені обмеження щодо присутності сторонніх осіб на підприємстві для забезпечення безпеки працівників.
"Таким чином, необхідно почати роботу над оновленням наказу для узгодження встановлених законодавством вимог до маркування фасованих харчових продуктів, а також продовжити перехідний період до 5 березня 2022 року", — підсумували в асоціації.