All Retail
Опубліковано

Результати дослідження «Вплив пандемії на торгові центри та роздрібні мережі» від Watcom Україна

Теги:
новини ТРЦ
карантин
Фото:
Unian.ua

59% опитаних представників ТРЦ й ритейлу вважають, що вплив локдауну на галузь триватиме мінімум 4 місяці, а в цілому ситуація стабілізується до кінця року.

56% прогнозують, що трафік відвідувачів відновиться до осені, але 43% все ж припускають, що і після виходу з локдауну він залишиться нижче звичайного — під час галузевого мітингу Malls Club «Win-win відносини ТРЦ і орендарів» компанія Watcom.Україна презентувала дані дослідження "Вплив пандемії на торгові центри та роздрібні мережі".

Дослідження показало, що в період пандемії стійкість ТРЦ і орендарів створюється завдяки партнерству і вмінню спільно знаходити антикризові рішення, в тому числі в такому чутливому питанні, як орендна плата.

Так, близько 70% девелоперів на період локдаунів скасували базову орендну ставку, розробили та запропонували орендарями індивідуальні формати співпраці. 69% опитаних представників роздробу відзначили, що більшість ТРЦ надали їм знижку і спеціальні умови підтримки й розвитку.

При цьому, попри адаптивний карантин та локдауни, 47% ритейлерів намагаються регулярно оплачувати орендну плату, використовуючи, в тому числі надані ТРЦ можливості відтермінування платежів і виплат частинами. І лише 11% закритих магазинів поки повністю заморозили виплати.

Учасники опитування також відзначили, що відкритість, коректне виконання зобов’язань і партнерство допомагають поліпшити умови співпраці для обох сторін: чим стабільніше платить орендар, тим лояльніше умови ТРЦ, чим краще продумані та обґрунтовані умови ТРЦ по оренді, тим краще платіжна дисципліна торгових мереж. Але ритейлери додали, що будуть закривати неефективні магазини.

Дослідження також показало, що криза змінила звичну бізнес-модель ТРЦ. Респонденти одностайні в намірах і після пандемії вибудовувати омніканальні відносини зі споживачами: посилювати онлайном офлайн, розвивати e-commerce та відкривати нові пункти видачі та сервіси доставки товарів. Також змінюються відносини ТРЦ-орендарі. Понад 60% респондентів в обох сегментах відзначили, що в їх в орендних контрактах тою чи іншою мірою став присутнім відсоток з товарообігу.

«Орендний дохід ТРЦ за рік пандемії в середньому впав на 20%. При цьому, як показали і наше опитування, і експертні оцінки учасників зустрічі Malls Club, товарообіг багатьох орендарів виріс — змінилася модель споживання: люди стали ходити в ТРЦ рідше, але цілеспрямовано і купувати при цьому більше. Тому для керуючих компаній сьогодні на порядку денному ключове питання: що робити далі, які впроваджувати рішення? Як регулювати знижки та вчасно підвищувати / знижувати орендну плату, розвиваючи відносини з орендарями, не втрачаючи при цьому дохід? Все більше стає очевидним, що ТРЦ вже необхідно вміти не тільки оцінювати трафік, але й рахувати реальні продажі та всі пов’язані KPI (трафік, продаж, конверсія, OCR) в розрізі UNIT-економіки кожного орендаря, і вводити гнучку систему оплати — фіксовану ставку + % з обігу торговельних точок. Прогнозувати свій орендний дохід виходячи з даних трафіку, конверсії й «середнього чека» в розрізі кожного орендаря. Це допоможе планувати бізнес і стабільно отримувати свій дохід. Ми будемо і надалі відстежувати зміни, які відбуваються в галузі", — коментує результати дослідження Ірина Седухіна, керуючий партнер інноваційної компанії Watcom Україна.

Дослідження проводилося компанією Watcom Україна у квітні 2021 методом інтерв’ювання топ-менеджерів торгово-розважальних центрів і роздрібних мереж. У процесі дослідження було опитано 58 осіб.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або