All Retail
Опубліковано

Частка нелегальних сигарет в Україні в лютому-травні 2021 р. зросла до 15,9% — дослідження Kantar

Теги:
цигарки
Фото:
pixabay.com

Частка нелегальних тютюнових виробів на ринку України за період лютий-травень 2021 року зросла на 3,1 п. п. — до 15,9%, це максимальний показник, обумовлений переважно зростанням нелегальних продажів маркованої як Duty Free-продукції, а також призначених на експорт.

Такі дані оприлюднив дослідницький інститут «Kantar Україна» шляхом опитування 3,3 тис. курців по всій території країни, а також вивченням походження тютюнових виробів.

Згідно з дослідженням, загальний обсяг нелегально реалізованих сигарет з початку року, включаючи травень, становив 7,21 млрд шт., що призвело до недоотримання державним бюджетом 13,2 млрд грн податкових відрахувань.

Kantar уточнив, що в травні 2021 року частка підробленої продукції на українському ринку сигарет зросла в порівнянні з лютим на 1,8 п. п. — до 4,2%, частка маркованої для Duty Free і експорту продукції, яка нелегально реалізується в країні — на 1,3 п. п., до 8,2%, при цьому частка контрабандних сигарет знизилася на 0,1 п. п. — до 1,6%.

За підсумками дослідження, середньорічний рівень нелегальних продажів тютюнових виробів в січні-травні 2021 року зріс в 2,1 рази в порівнянні з показником за весь 2020 рік — до 14,4%. При цьому з початку цього року частка підробок на внутрішньому ринку сигарет зросла в порівнянні з даними за 2020 рік на 3,1 п. п. — до 5,1%, частка маркованої для Duty Free і експорту продукції, яка нелегально реалізується в Україні, — на 4,8 п. п., до 7,6%, при цьому частка контрабандних сигарет знизилася на 0,5 п. п. — до 1,7%.

"Крім чергового зростання обсягів нелегальної тютюнової продукції, ще однією особливістю 2021 року є те, що відбувається зміна каналів поширення нелегальної продукції. У 2021 році через кіоски і магазини реалізовано в три рази більше нелегальної тютюнової продукції, ніж у 2020 році», — констатувала аналітик «Kantar Україна» Тетяна Свердлик, цитована в дослідженні.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або