All Retail
Опубліковано

Glovo купує Zakaz.ua, — ЗМІ

Теги:
Glovo
Zakaz.ua
Фото:
Wiadomosci Handlowe

Видання AIN.ua повідомляє про найбільшу угоду на українському ринку онлайн-доставки продуктів.

Як стало відомо AIN.UA від власних джерел на ринку, іспанська компанія Glovo готується до купівлі українського сервісу доставки продуктів Zakaz.ua.

  • Йдеться про повний викуп бізнесу Zakaz.ua компанією Glovo.
  • За даними AIN.UA, сума угоди становить від $60 млн. до $80 млн.
  • До операції сторони готувалися кілька місяців. Вперше редакція AIN.UA дізналася про потенційні переговори ще влітку 2021 року, але тоді не було деталей. У Zakaz.ua на запитання редакції AIN.UA тоді повідомили, що насамперед розглядають можливість залучення інвестицій. Мабуть, пропозиція Glovo видалася більш привабливою.

Сторони не коментують угоду.

Сервіс доставки, який дозволяє придбати, доставити, передати будь-який предмет чи продукт у межах вашого міста. Щомісяця у всьому світі доставкою Glovo користуються понад 2.5 млн користувачів. В Україні сервіс Glovo розпочав роботу у жовтні 2018 і вже представлений у 36 містах.

Як рахувала редакція AIN.UA. У 2020 році виторг компанії Zakaz.ua склав $85 млн, план на 2021 рік — $128 млн. За даними двох джерел AIN.UA, подібні компанії купують за ціною 0,5-1 виручки. В Україні через особливості ринку частіше діє саме перший варіант — 0,5 від виручки. Також подібні компанії купують за принципом розрахунку виторгу «один конкретний місяць *12». Виходячи з цього, а також факту, що компанія продовжує зростання на десятки відсотків щорічно, оцінка Zakaz.ua може становити від $60 млн до $80 млн.

Ще один співрозмовник AIN.UA припускає, що ціновий діапазон нижчий – від $50 млн до $70 млн.

Що цікаво, у 2020 році Zakaz.ua залучила 5 млн євро інвестицій. Тоді оцінка компанії не повідомлялася, але, як нам вдалося дізнатися зараз, оцінка Zakaz.ua на той час склала $40 млн.

Наразі сторони не коментують деталі угоди та її причини. Редактор AIN.UA зібрав кілька думок від людей, близьких до угоди, та пояснює причину такого рішення.

Незважаючи на швидке зростання, Zakaz.ua — все ще бізнес, який потребує додаткових інвестицій. За даними TechCrunch, компанія офіційно залучила близько $9 млн, але основний акціонер – фонд CIG – вказує, що вклав у компанію майже $15 млн за останні кілька років. Це якраз і повʼязано із постійним дофінансуванням проекту. Для CIG, який зараз активно інвестує у стартапи за кордоном, це не найзручніший проект та вдалий вихід із нього – можливість отримати кошти та інвестувати їх в інші проекти.

До того ж є думка, що частина виплат CIG отримає не кешем, а акціями Glovo. Вони швидко дорожчають і за кілька років фонд зможе добре заробити, продавши і їх.

Для Glovo покупка Zakaz.ua — чудовий шанс зміцнити та швидко масштабувати свій бізнес. Компанія розвиває в Україні доставку, а також розпочала відкривати dark stores. Зараз Glovo займає лідируючу позицію з доставки з ресторанів, в той час як Zakaz.ua, за їхніми власними запевненнями, лідер на ринку доставки з супермаркетів. Угода допоможе Glovo акумулювати всі сильні сторони в рамках одного бренду.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або