All Retail
Опубліковано

Стихійна торгівля займає майже 50% усіх продажів овочів та фруктів

Теги:
овочі
фрукти
Фото:
tsn.ua

Підприємства роздрібної торгівлі та підприємці сумарно забезпечують 55% усіх продажів на українському ринку свіжої плодоовочевої продукції.

Частина, що залишилася, припадає на неорганізовану торгівлю, пише EastFruit. Таким чином, близько половини торгівлі плодоовочевої продукції в країні або 35 млрд грн. щороку йдуть, умовно кажучи, «повз касу» — це і є ті самі «бабусі» на стихійних ринках і на базарах, які є прямими конкурентами роздрібного бізнесу.

Такі дані з першого фундаментального дослідження роздрібної торгівлі свіжою плодоовочевою продукцією озвучив Андрій Панкратов, аналітик аграрних ринків, міжнародний консультант Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО), під час Першого міжнародного ритейлу Форуму в рамках #FTrade Club 2021, що відбувся у Києві на початку грудня. року.

При цьому на мережевий роздріб, за даними дослідження ФАО, припадає лише близько 40% усієї торгівлі свіжими овочами та фруктами.

По-перше, близько третини обсягу споживання свіжих овочів та фруктів в Україні населення вирощує самостійно. Такий висновок було зроблено на основі аналізу даних опитування домогосподарств, проведеного Держстатом України. У грошах це близько 54 млрд грн на рік.

Ще одна важлива особливість у тому, що неорганізована торгівля свіжими фруктами та овочами становить близько половини всіх роздрібних продажів. Йдеться про продаж за готівку на стихійних ринках, а також і на стаціонарних ринках, які в жодній статистиці не враховуються. Як правило, весь процес: від закупівлі МТР для вирощування продукції до оптових та роздрібних продажів відбувається за готівку.

І цей «готівковий» сегмент плодоовочевої торгівлі також продовжує скорочуватися. Саме в 2020 році він вперше опустився нижче за 50% і склав 45%. Близько 55% продажів, відповідно, забезпечили підприємства роздрібної торгівлі та підприємці на загальній та спрощеній системі оподаткування.

Незважаючи на ці тенденції потенціал розвитку роздрібної торгівлі плодоовочевої продукції залишається досить високим.

Причому останнім часом зʼявився ще один феномен – це онлайн продажі свіжих фруктів, овочів, ягід та зелені. І сегмент онлайн-продажів розвивається зараз значно вищими темпами, ніж традиційні супермаркети.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або