All Retail
Опубліковано

Органічний ритейл як умова збереження планети

З входженням до капіталістичної епохи сфера торгівлі значно збільшила продукування відходів. Наразі тема екологічності лунає у різних сферах. Значну відповідальність за забруднення середовища масою відходів несе і ритейл. Про те, що сфера торгівлі робить і може зробити задля збереження планети, ми поспілкувалися з Катериною Шор, юристкою, менеджеркою проєктів екологічної організації «Інформаційний центр «Зелене досьє», координаторкою інформаційного порталу про органічне виробництво OrganicInfo.ua.

Катерина Шор

Добрий день. В одному із недавніх випусків нашого журналу ми висвітлили тему рівня екологічності сучасного українського ритейлу. А яку Ви можете дати оцінку екологічній свідомості та екоініціативам наших торгових мереж?

Безсумнівно, це дуже добре, що ритейл почав приділяти увагу екологічній тематиці, але, на мою думку, таких ініціатив має бути в рази більше. Так, є ініціативи щодо збору батарейок, облаштування велопарковок чи електрозарядних станцій, але в супермаркетах ЄС це вже скоріше норма і не вважається чимось особливим. Якщо говорити про пластикові пакетики, то з огляду на новий закон — це вже не ініціатива, а обов’язок ритейлу. Можна також по-різному ставитись до акцій зі збору сміття — я більше за превентивні заходи, тобто за те, щоб його менше створювати від початку.

Але я б відмітила кілька речей, на які мережам дійсно варто звернути увагу.

По-перше, це кількість харчових відходів, що продукуються мережами. За даними Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (FAO) у світі втрачається або викидається (на всіх етапах від виробництва та кінцевого споживача) третина всього продовольства (це близько 1,3 млрд тонн на рік).

Втрати харчових продуктів (тобто продуктові відходи після виробництва) у 2019 році склали 931 млн тонн, з яких найбільше (61%) формується в домогосподарствах, 26% відходів формується сектором сервісу та 13% відходів припадає саме на рітейл.

Тому, я думаю, тут велике поле для діяльності: проаналізувати, на яких саме етапах втрачаються харчові продукти, чи дотримані всі умови зберігання, що можна зробити для зменшення харчових відходів в кожному конкретному супермаркеті.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або