All Retail
Опубліковано

Торгові мережі заборгували українським виробникам близько $5 млрд

Великі торгові мережі заборгували українським виробникам близько $5 млрд.

Про це в колонці Інтерфакс-Україна пише член Української ради бізнесу, перший віцепрезидент Торгово-промислової палати України Михайло Непран.

Він зазначає, що національні торгові мережі, всупереч антимонопольному законодавству та всім запобіжникам, встановленим проти недобросовісної конкуренції, зайняли монопольне становище на ринку, займаючи понад 70% і нав’язують постачальникам власні невигідні, інколи навіть шкідливі умови.

«Попри норми європейських директив, що обмежують граничний термін розрахунків 60 днями, постачальники змушені чекати 90, 120, а іноді й 180 днів. Для виробників це означає хронічну нестачу оборотних коштів та необхідність додаткового кредитування. Для мереж — безвідсотковий кредит, яким вони безкоштовно користуються необмежений час. За різними підрахунками, йдеться про близько $5 млрд, якими ритейл користується на свій розсуд, затримуючи розрахунки з постачальниками», — пише Михайло Непран.

Також супермаркети встановлюють на свій розсуд штрафи, санкції та додаткові доплати — це виливаються в те, що торгова націнка, яка має становити 15-25%, сягає 40% і навіть 60%.

«Таким чином, вітчизняні агровиробники та переробники позбавлені можливості розвивати свій бізнес та повністю упускають конкурентні переваги перед своїми колегами з інших країн», — вважає він.

Михайло Непран пропонує регулювати це питання та використовувати європейський досвід. У ЄС діє документ, яким забороняються дії, що можуть розглядатися як несумлінні відносини між покупцями та постачальниками.

З ініціативи АМКУ у 2016 році була спроба створити подібний документ і в Україні, однак представники торговельного бізнесу відмовилися від його підписання, тому йдеться про необхідність втручання у ситуацію на державному рівні у межах законотворчої ініціативи. «Зокрема, зобов’язати торгові мережі як мінімум вчасно розраховуватися з постачальниками, не дискримінувати їх у порівнянні з іноземними виробниками, обмежити розмір штрафів та санкцій та прибрати масу інших речей, вигідних лише одній стороні», — наголошує він.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або