All Retail
Опубліковано

Українська компанія вперше за всю історію увійшла до рейтингу 250 найбільших світових рітейлерів від Deloitte

Згідно з новим звітом компанії Deloitte «Global Powers of Retailing 2022», українська компанія стала дев’ятим найшвидше зростаючим ритейлером серед 250 найбільших світових компаній роздрібної торгівлі.

Незважаючи на загальну невизначеність та тривогу, яку привнесла пандемія COVID-19 у життя суспільства, вона також значно пришвидшила розвиток сектору роздрібної торгівлі. Зокрема, стимулювала інтернет-продажі споживчих товарів.

«Попри економічні виклики, пов’язані з пандемією, роздрібна торгівля продовжує рухатися вгору, а технологічні інновації лише додають цьому динаміки. Висока конкуренція та забаганки клієнтів стимулюють ринок розвиватися та розширювати межі, тому ті ритейлери, які зможуть дати споживачам те, що вони хочуть, де вони цього хочуть, і коли вони цього захочуть, отримуватимуть вигоди.

Вперше до рейтингу 250 найбільших ритейлерів увійшов і українська компанія — «АТБ-Маркет», яка показала одні з найшвидших темпів розвитку«, — зазначив Олександр Ямпольський, директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції «Делойт» в Україні.

Лідери галузі. Сукупна виручка 250 найбільших ритейлерів світу у 2020 фінансовому році склала 5,11 трлн доларів США та зросла на 5,2%, як порівняти з показниками попереднього фінроку.

Найбільша продовольча мережа України. Станом на січень 2021 року налічує 1316 магазинів. Оборот компанії за 2021 рік – 179,8 млрд. грн.

Найбільшу долю серед напрямків торгівлі, як і раніше, мають споживчі товари, що швидко продаються за відносно низькою ціною. На них припадає 66,4% виручки компаній рейтингу. Далі йдуть товари повсякденного вжитку (наприклад, товари для дому, електроніка, спортивні товари) та товари для відпочинку з часткою 21% від виручку компаній.

Американський ритейлер Walmart зберіг статус лідера рейтингу. До трійки найбільших роздрібних торговців увійшли також Amazon та Costco.

У Європі знаходиться найбільша кількість компаній, що входять у рейтинг, 90, проте європейським ритейлерам належить лише частка у 32,7% сукупної виручки світових компаній. Натомість компанії з Північної Америки, яких 78 у рейтингу, мають частку у 48,4% сукупного виторгу ритейлерів глобального рейтингу.

Український ритейлер вперше потрапив до рейтингу 250 найбільших компаній.

Компанія «АТБ-Маркет» посіла 230 сходинку рейтингу, виручка якої у 2020 фінансовому році зросла на 18,1%, у порівнянні з 2019 роком. Її сукупний середньорічний темп зростання за 2015-2020 фінансові роки становив 26,3%, що робить її дев’ятим найшвидше зростаючим ритейлером у рейтингу.

На кінець 2020 фінансового року компанія володіла понад 1200 магазинами по всій Україні. За час пандемії мережа відкрила 127 нових магазинів та реконструювала 59 існуючих.

Ринкова частка «АТБ-Маркет» у секторі продуктового ритейлу України становить близько 25-30%. Компанія продовжує нарощувати кількість своїх магазинів по всій країні та інвестуванні в розвиток власних торгових марок, які вже складають 25% її загального товарообігу.

«Стратегія нашого розвитку заснована на інтересах і потребах нашого клієнта, якого в „АТБ“ прийнято вважати партнером по бізнесу. Ми системно підходимо до питань, які важливі для більш, ніж чотирьох мільйонів наших покупців — це комфорт, зручність, гарантована якість та доступна ціна.

Відкриття нових магазинів, у тому числі у невеликих містах та сільських громадах, у поєднанні з програмою модернізації існуючих торговельних об’єктів здійснюються на основі цієї довгострокової стратегії, яка передбачає зростання кількісних показників з одночасним впровадженням сучасних інноваційних рішень, створенню додаткових клієнтських сервісів, формуванню нових купівельних трендів, а також роботою з підбору, навчання та мотивації кадрів співробітників в умовах, що постійно змінюються», — зазначив генеральний директор Корпорації «АТБ» Борис Марков.

Методологія

У звіті визначено 250 найбільших компаній роздрібної торгівлі світу на основі загальнодоступних даних про їх дохід у 2020 фінансовому році та проаналізовано їхню діяльність у різних регіонах та напрямках торговельної діяльності. У ньому також розглядаються 50 ритейлерів, які розвиваються найшвидше, висвітлюються нові учасники рейтингу і дається прогноз розвитку галузі. Мінімальний дохід, який повинна була мати компанія, для того, щоб увійти до рейтингу 2022 року, становив 4,1 млрд доларів США, у дослідженні 2021 року він складав 4 млрд доларів США.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або