All Retail
Опубліковано

Бойкот російських товарів: у магазинах Польщі не залишилося продукції країни-агресора

Дані CMR показують, що продукти з Росії були наявні в 90% польських супермаркетів до початку війни. Наприкінці квітня у місцевих магазинах російські товари були доступні менше ніж у п'ятій частині торгових об'єктів.

Бойкот продуктів харчування з Росії відбувався в останні дні лютого і на початку березня цього року як одна з форм протесту проти нападу Росії на Україну.

Серед продуктів харчування з Росії (тобто тих, чий EAN-код починається з 46), які були доступні в Польщі до початку війни, були горілка, пиво, чай і солодощі.

«У березні-квітні 2022 року продажі цього виду продукції, в тому числі російських алкогольних напоїв, були нижчими на 70-80%, ніж у відповідний період роком раніше», — говорить Ельжбета Шарейко, аналітик Центру моніторингу ринку (CMR). За її словами, зменшення продажів було пов’язане зі зняття цих товарів з полиць. На такий крок пішли багато роздрібних мереж та онлайн-магазинів.

Внаслідок таких дій «російське представництво» на полицях польських магазинів за короткий час значно скоротилося. За даними, наведеними Ельжбетою Шарейко, до початку війни принаймні один продукт з Росії був на полицях понад 90% супермаркетів площею 301-2500 кв.м. Тим часом в останні тижні квітня товари з Росії можна було придбати менше ніж у 20% торгових мереж.

Проте аналітик підкреслює, що бойкот був більше символічним жестом. Аналіз CMR показує, що продукти харчування з Росії та Білорусі навіть до вторгнення в Україну не мали великого значення в товарообігу магазинів Польщі. Дані CMR показують, що протягом 2021 року вони займали менш ніж 0,1% в цілому від обсягу зреалізованих товарів в торгових точках площею до 2500 кв.м. «Зняття їх з ринку чи свідома відмова від покупки не були особливо помітними для клієнтів чи ритейлерів», — резюмує Ельжбета Шарейко.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або