All Retail
Опубліковано

Auchan, Leroy Merlin i Decathlon: які результати бойкотів мереж у Польщі?

Теги:
Auchan
Decathlon
Leroy Merlin
Фото:
next.gazeta.pl

З початком російського вторгнення в Україну більшість світових брендів пішли з ринку агресора. Проте на території РФ досі працюють мережі Auchan і Leroy Merlin, а до недавнього часу там був присутній і Decathlon. Тому в березні-квітні цього року польські споживачі бойкотували відомі супермаркети, які не відмовилися від торгівлі на російському ринку. Як це вплинуло на торгові мережі — чітко видно в аналізі чеків торгового сервісу PanParagon.

Як і в попередніх дослідженнях, експерти враховували найбільш торгові дні тижня, тобто суботи. Дані показують відсоток кількості чеків з окремих магазинів відносно кількості всіх чеків, доданих до програми PanParagon.

Auchan і Decathlon під контролем польських споживачів?

«Дивлячись на результати нашого дослідження, можна помітити зниження інтересу до асортименту мереж Auchan і Decathlon, але ненадовго. Найбільший регрес закупівель був помітний у перші тижні закликів до бойкоту, тобто з 19 березня приблизно до 23 квітня. Пізніше можна побачити, як польські споживачі почали все частіше відвідувати ці супермаркети», — коментує Антоніна Гжелак, представниця PanParagon.

Проте варто зазначити, що поляки найдовше бойкотували мережу Auchan. Не таке ефектне, як у березні та квітні, але все ж зниження купівельної активності (з одним епізодом зростання) спостерігалося до кінця травня. Проте з приходом червня стрибок покупок був настільки високим, що перевищив рівень до бойкоту. Порівнянне зростання спостерігалося з середини липня до першого тижня серпня. Згодом було помітне невелике зниження частоти покупок, але вони залишилися на тому ж рівні, що й у період до бойкоту.

Трохи інша ситуація у відомій мережі магазинів спортивного та туристичного спорядження Decathlon. «У випадку з мережею Decathlon вже з приходом травня було помітне зростання кількості покупок. Це означає, що бойкот цього магазину практично відсутній. На такий стан речей могли вплинути два моменти: настання літнього сезону і збільшення попиту на асортимент цього магазину, а також тимчасовий відхід французької мережі з російського ринку», — пояснює Антоніна Гжелак.

Бойкот Leroy Merlin зазнав невдачі

Якщо в Auchan і Decathlon бойкот був помітний на початковому етапі, то цього не можна сказати про мережу Leroy Merlin. Протягом усіх досліджуваних місяців спостерігається як динамічне збільшення частоти покупок, так і незначне зниження. Проте в цілому купівельна активність у цій мережі була практично рівномірною протягом усього досліджуваного періоду, за поодинокими винятками.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або