All Retail
Опубліковано

Виходячи на польський ринок, мережа «Сільпо» може обрати один із трьох шляхів, — директор відділу роздрібної торгівлі PMR

Теги:
Сільпо
Fozzy Group
експансія
Фото:
All Retail

Агнешка Сконєчна, директор відділу роздрібної торгівлі дослідницької компанії PMR, вважає, що Fozzy Group має найкращі шанси на польському ринку, якщо вирішить вийти на нього з меншими нішевими форматами.

Директор підрозділу роздрібної торгівлі PMR Агнешка Сконєчна вважає, що запуск торгових точок у Польщі у форматі супермаркету/делікатес-маркету на зразок «Сільпо» стане великим викликом для Fozzy Group. По-перше, це не той формат, який зараз популярний у Польщі, де з одного боку розвиваються мережі формату convenience, а з іншого — маленькі супермаркети/proximity та дискаунтери.

По-друге, польський продовольчий ринок не такий консолідований, як ринки Західної Європи, але, за оцінками PMR, п’ять найбільших мереж Польщі уже контролюють 45% продажів, що робить вихід нових гравців на ринок складнішим.

На думку Агнешки Сконєчної, «Сільпо» може запустити декілька точок такого формату, орієнтованих на більш заможних споживачів. Але виникає запитання, зважаючи на витрати на логістику та дистрибуцію, чи цього буде достатньо для покриття витрат і утримання позицій на ринку.

"Велика кількість українців у Польщі, з одного боку, і прихильні настроїв поляків з іншого, все ж не гарантують успіху. У світлі падіння доходу та зниження купівельної спроможності покупців найпопулярнішими будуть ті ритейлери, які запропонують найвигідніше співвідношення ціна/якість«, — підкреслила експертка PMR.

Другий варіант, який Fozzy Group може вибрати для виходу на польський ринок, — це придбання мережі магазинів, яка вже працює у Польщі. Однак реалізувати це рішення буде зовсім не просто. «Хоча криза та невизначеність, здається, сприяють транзакціям, на польському продовольчому ринку немає потенційних кандидатів на таке поглинання», — каже Агнешка Сконєчна та додає, що з моменту придбання Tesco компанією Netto спостерігається, що незалежні магазини все частіше приєднуються до франчайзингових мереж або менші мережі мігрують між окремими франчайзинговими форматами. На думку експерта, у цій сфері Fozzy Group навряд чи зможе конкурувати з уже наявними на ринку сильними франчайзинговими форматами.

Теоретично не виключено, що Fozzy Group поглине велику мережу, що працює в Польщі, але, на думку Агнешки Сконєчної, компанія може бути не готовою до таких великих фінансових зобов’язань.

Експертка PMR вважає, що найбільші шанси на успіх має третій сценарій, за яким Fozzy Group заходить до Польщі у відносно невеликому масштабі, з’являючись у каналі магазинів меншого формату з цікавою асортиментною пропозицією. «З одного боку, це можуть бути магазини, орієнтовані на локальність, регіональність і продукцію з України. З іншого — це вже відомі на українському ринку концептуальні/тематичні магазини. Запуск таких об’єктів пов’язаний з відносно невеликими витратами. І якщо вони розташовані у вдалих локаціях у найбільших містах, вони матимуть шанси на успіх», — стверджує Агнешка Сконєчна.

На думку експерта, мережа «Сільпо», навіть якщо з’явиться на польському ринку, ймовірно, не зможе досягти такого масштабу діяльності, який дозволить їй конкурувати з найбільшими гравцями. «Незважаючи на географічну близькість і велику кількість українців у Польщі, Fozzy Group зіткнеться з тими ж бар’єрами входу на ринок, що й будь-який інший оператор. Проте „Сільпо“ може розглянути можливість пошуку ринкової ніші та своєї групи клієнтів. Така активність, підкріплена цікавою маркетинговою комунікацією, може бути рецептом успіху», — резюмує експертка PMR.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або