All Retail
Опубліковано

Biedronka знову лякає Tesco: чи дискаунтер змінить правила гри, конкуруючи з британцями на черговому ринку?

Відомо, що Biedronka виходить на ринок Словаччини. В Польщі ритейлер зайняв панівну позицію дисконтного каналу, відводячи клієнтів від супермаркетів та гіпермаркетів, що стало однією із причин провалу Tesco на цьому ринку. Тепер Biedronka з’являється в країні, де присутня ця британська мережа. Чи може сценарій з польського ринку повторитися у південних сусідів?

Згідно з даними Управління міжнародної торгівлі Словаччини, найбільшим ритейлером у 2020 році за обсягом продажів був Lidl (1,52 мільярда євро). Роздрібний продавець має близько 151 магазину по всій Словаччині та налічує понад 5500 співробітників.

Друге місце за обсягами продажів займає компанія Tesco, яка налічує 154 торгові точки в Словаччині та близько 9 тис. працівників. Продажі у 2020 році досягли 1,41 мільярда євро. Мережа представлена гіпермаркетами і супермаркетами, ексклюзивними «галереями» і невеликими магазинами під маркою Tesco Express. Британський ритейлер також керує АЗС та надає послуги мобільного зв’язку та фінансові послуги.

Kaufland, якою разом із Lidl володіє Schwarz Group, є третьою за величиною роздрібною мережею у Словаччині. У 2020 році продажі Kaufland досягли 1,3 млрд євро.

У 2020 році валові продажі четвертої в рейтингу мережі Billa, що належить німецькій групі Rewe, досягли 698 млн євро. Ритейлер має 158 магазинів у Словаччині та налічує трохи понад 4000 працівників.

Metro Cash & Carry є п’ятим за величиною ритейлером з шістьма великими магазинами, продажі яких склали 420 мільйонів євро у 2021 році.

Biedronka vs. Tesco

Наведені вище дані показують, що позиція Tesco у Словаччині є набагато сильнішою, ніж вона була в Польщі в останні роки, а мережа торгових точок більш різноманітна з точки зору форматів і каналів продажу Однак, за словами власника Retail Poland Consulting, Томаша Шацоні, британцям не варто недооцінювати нового конкурента:

«Jeronimo Martins ніколи не приймає рішень поспішно, а покладаючись на аналізи чи думки дослідницьких компаній, таких як AC Nielsen, GFK або Kantar. У Biedronka працюють найкращі люди, і я впевнений, що вони вже знають, як випереджатимуть Tesco Slovakia. Оскільки цей ринок навіть наполовину не такий великий, як Польща, Tesco не відзначається високою ефективністю. Також думаю, що великі формати, які домінують у Словаччині, мабуть, уже приїлися місцевим споживачів, тому новий гравець оновить ринок і забере шукачів новинок».

Подібної думки дотримується Кшиштоф Лучак, співзасновник і керівник роздрібної торгівлі Blix Group, який вважає, що Biedronka має шанс вийти на словацький ринок і вдруге скинути Tesco: «Слід пам’ятати, що в категорії дискаунтерів Lidl має сильну позицію в Словаччині, і Biedronka також буде змушена конкурувати з цією мережею, цього разу не як лідер ринку, а як дебютант. Крім розташування магазинів і цін на продукцію, багато що залежатиме і від асортименту у нових магазинах».

Словацькі експерти визнають, що поява Biedronka може становити значну загрозу для Lidl, який є дуже популярним у цій країні, а його діяльність була дуже прибутковою в останні роки. Згідно з даними аналітичної компанії FinStat, у 2021 році дискаунтер зафіксував рекордну маржу, яка перевищила 7% чистого доходу. Для порівняння, згідно з даними, наведеними MŚP, маржа Kaufland і Tesco становила близько 5%, а інші мережі не досягали навіть половини цього рівня.

Своєю чергою видання MŚP зазначає, що розширення Biedronka у Словаччині буде нелегким, зокрема тому, що там набагато менше доступної та придатної землі для будівництва магазинів, ніж у 2004 році, коли розпочав свою діяльність Lidl з 14 торговими точками. З іншого боку, відзначається, що Biedronka розвинула логістику на півдні Польщі, що може полегшити її діяльність на півночі Словаччини.

Рішення Biedronka вийти за межі польського ринку є закономірним. Коли через 5-7 років у Польщі буде мало місця, (оскільки зараз всі борються за те, щоб зайняти якомога більше локацій), компанія матиме ринок, який гарантуватиме розвиток мережі.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або