Аналітика GT Partners Ukraine: які торгові формати домінують на ринку food-ритейлу України?
Загальний обсяг ринку роздрібної торгівлі FMCG товарами через сучасні канали продажів у 2022 році склав 519,6 млрд грн (близько 16 млрд доларів). Це на 3% менше аналогічного індексу 2021 року у гривневому еквіваленті (534,5 млрд грн у 2021 р.). Такі дані містяться у новому аналітичному звіті «ТОП 50 FMCG ритейлерів України за обсягом товарообороту, 2022 р. Фінансові підсумки розвитку ринку продовольчого ритейлу України у 2022 р.», який підготувала дослідницька компанія GT Partners Ukraine.
Аналітики GT Partners Ukraine підкреслюють, що на вказані негативні показники вплинула, зокрема, втрата ритейлерами контролю над своїми торговими точками, які зараз розташовані на тимчасово окупованих територіях України, а також той факт, що цілий ряд магазинів тимчасово не працюють через руйнування або знаходяться в небезпечній зоні ведення воєнних дій. Також, згадане зменшення обсягу ринку у 2022 році у національній валюті зумовлене і негативними економічними та демографічними факторами (зокрема, ростом інфляції в країні, масовим відтоком населення закордон тощо).