All Retail
Опубліковано

Як каси самообслуговування змінили поведінку покупців: кейс мережі «Таврія В»

Група компаній «Таврія В», за оцінками фахівців, входить до топ-5 найбільш інноваційних ритейл-компаній України. Саме «Таврія В» була однією з перших роздрібних мереж в Україні, що, випередивши час, почала використовувати каси самообслуговування ще у 2014 році, майже 10 років тому. Відтоді мережа є амбасадором цієї технології, що послідовно та цілеспрямовано розвиває інноваційний сервіс-проект.

Сьогодні у 37 торговельних об’єктах мережі магазинів «Таврія В» та «Космос» встановлено 188 касових терміналів самообслуговування.

У 2019 році компанія обрала за стандарт касові системи самообслуговування NCR (США). Інтегратором проекту став Міжнародний Центр компетенції NCR AIPP level II, що працює в складі SystemGroup. Наразі це єдиний інтегратор, що має право виконувати впровадження касових систем NCR «під ключ» і забезпечує повний цикл реалізації проекту: від аудиту, постачання та інтеграції до контролю досягнення KPI та сервісної підтримки.

На основі проведеного аудиту, що враховував формати та площу кожного з магазинів, склад кошиків покупців тощо, було обрано кілька типів касових систем з лінійки NCR Fast Lane Selfcheckout:

  • з прийомом готівкових та безготівкових оплат;
  • з різною площею та конструкцією платформ;
  • касові системи з платформою на 2 пакети, для маркетів з великим/середнім кошиком покупця;
  • розроблено індивідуальну конструкцію, що додатково покращувала ергономіку платформ;
  • каси самообслуговування було інтегровано з касовим ПЗ, а також з системою лояльності.

Як реагують на самообслуговування покупці: ключові показники

Покупці проявляють велику зацікавленість до терміналів самообслуговування. В магазинах мереж «Таврія В» та «Космос», де встановлено термінали, близько 46% покупок сплачуються покупцями самостійно.

Проте, справжнім чемпіоном є супермаркет «Таврія В» в Одесі за адресою Гагарінське плато, 5/3, де 96% покупок сплачується покупцями власноруч, без залучення касового персоналу.

РРО чи Програмні РРО? Чеки та самообслуговування

На початку проєкту, створення та друк чеків в касах самообслуговування було реалізовано за допомогою вбудованих фіскальних реєстраторів (технологія РРО).

У 2021 році, з появою в законодавстві технології пРРО, ритейлер звернув увагу на переваги Програмних РРО. Проте, практика показала важливість врахування технологічних нюансів при виборі пРРО. Через високу залежність від архітектури пРРО та online зв’язку з ДПС, не всі Програмні РРО, що тестувалися ритейлером, змогли забезпечити бажану швидкість фіскалізації чеків.

У 2022 році «Таврія В» та SystemGroup інтегрували у каси самообслуговування рішення «Фіскальний сервер iNNOVATE!» з технологією Програмного РРО. Це дозволило забезпечити високу швидкість фіскалізації чеків off-line та on-line (в середньому 1 сек.), а також оптимізувати адміністрування даних та всього парку пРРО.

Враховуючи реалії воєнного часу, у FS iNNOVATE! також було реалізовані додаткові можливості автономності робочих касових робочих місць, на випадок відсутності зв’язку.

«Каси самообслуговування — успішний приклад нової сучасної культури безконтактних сервісів, якій впроваджує наша роздрібна мережа. Ми постійно ставимо собі питання: „Що є найбільш важливим для сучасного покупця? За якими критеріями він обирає магазин для своїх покупок? Як здобути його лояльність?“ І розуміємо: найціннішими для покупця є час та зручність. Крім того, у світі й в Україні дедалі шириться тренд до мінімізації небажаних емоційних та сенсорних контактів з іншими людьми. Ми бачимо, що для покупців „Таврія В“ термінали самообслуговування стали можливістю отримати те, що є цінним для них. А при плануванні нових магазинів ми, перш за все, враховуємо актуальні тренди та прагнемо працювати на перспективу.

Ми раді успішній колаборації з SystemGroup — це висококваліфікована та відповідальна команда, що допомагає знайти швидке та якісне рішення для будь-якого складного питання. То ж, керівництво „Таврія В“ вважає проєкт самообслуговування успішним та планує його подальший розвиток», — говорять у мережі.

Сервіс в умовах війни

Сервісну підтримку касових систем і пРРО забезпечує команда Центру компетенції SystemGroup та В2В сервіс-провайдер «ПУСК», що входить до структури SystemGroup.

Технічна підтримка кас здійснюється в розширеному режимі, протягом всього періоду роботи магазинів — адже у більшості міст магазини «Таврія В» працюють до 23:00.

Що стосується фіскалізації, то, завдяки використанню технології Програмних РРО, всі питання підтримки можливо вирішувати дистанційно, без виїзду в магазин, що є неабиякою перевагою у воєнний час.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або