All Retail
Опубліковано

Budhouse Group про підсумки 2023 року: ротація орендарів була значно вищою, ніж у 2021 році

Торговельні центри Budhouse у 2023 році відвідали 22 млн чол., що на 23,4% менше ніж у 2021 році.

Значне падіння відвідуваності порівняно з 2021 роком пов’язане передусім із зупинкою роботи ТРЦ Fabrika у лютому 2022 року, та з пошкодженнями ТРЦ Nikolsky. Порівняно з 2022 роком відвідуваність збільшилася на 48%. Якщо порівнювати тільки працюючі ТРЦ, то відвідуваність порівняно з 2021 роком зросла на 3% у середньому. Також важливим фактором, що напряму впливає на відвідуваність — є відсоток тривог у робочі часи ТРЦ, за 2023 рік він становив від 5% до 17% залежно від регіону, а в листопаді, в Харкові сягнув 21,39% робочого часу ТРЦ.

На 1000 м кв. орендної площі припадає таким чином у середньому 565 відвідувачів.

Відвідувачі стають більш цільовими. На це вказують ряд індикаторів — кількість відвідуваних магазинів, тривалість візиту, доля випадкових відвідувачів ТЦ, конверсія відвідувач-покупець. Так конверсія (частка покупців серед відвідувачів), збільшилась на 5%, а тривалість візиту навпаки зменшилась на 11%. Також суттєво (на 30%) зменшилась кількість торговельних точок, які клієнт відвідав при тому, що мета візиту до ТРЦ залишилась тією ж. На 10% збільшилася частка відвідувачів, що планували візит.

Товарообіг

Загальний товарообіг ТЦ компанії склав у 2023 році 9,95 млрд грн. Порівняно з 2021 роком, товарообіг торговельних центрів у гривневому еквіваленті впав на 4%. У попередні довоєнні роки кожного року товарообіг зростав на 10-20%. У валюті товарообіг ТЦ компанії скоротився на 28%. Головною причиною є закриття ТРЦ Fabrika та пошкодження ТРЦ Nikolsky. Не пошкоджені торговельні центри вже досягли рівня 2021 року у валюті, а ТРЦ LUBAVA перевищив його на 6%. Порівняно з 2022 роком загальний товарообіг всіх ТЦ зріс пропорційно до відвідуваності — на 47%. Середні орендні ставки скоротилися у 2023 році порівняно з 2021 роком на 6%.

Орендарі

У 2022-2023 роках вдалось зберегти мінімальну вакантність на рівні 0,8%. Така ж вакантність була у 2021 році. Крім того, залишаються непрацюючими ще 15,5 тис. м2 у ТРЦ Forum Lviv, LUBAVA та Nikolsky (магазини групи Inditex та H&M).

Ротація орендарів була значно вищою, ніж у 2021 році. У 2023 році було підписано 44 нових договорів оренди у діючих ТЦ. Але загальна площа цих нових орендарів досить мала — 3000 м2 (19 нових договорів 3500 м2 у 2021 році). Найбільш значними новими орендарями стали «Цитрус» та «Смайл Парк» у Forum Lviv, Collin’s у Nikolsky, Levis, Kiko Milano, MWM, «Укрзолото» у LUBAVA.

Online

У 2023 році торговельні центри Budhouse Group традиційно багато уваги приділяли просуванню онлайн. Загальна кількість контактів з користувачами на різних онлайн ресурсах склала понад 45 млн разів (охоплення публікацій в соц мережах, відвідуваність сайтів).

Загальна кількість фоловерів у соціальних мережах становила 693 тис. Приріст порівняно з 2021 роком склав 7%. При цьому кількість підписників ТРЦ Fabrika, не зважаючи на пошкодження, за 2 роки фактично не змінилася. Акаунти Instagram ТРЦ Fabrika та ТРЦ Forum Lviv, як і у 2021 році залишаються на першому та другому місці в Україні у рейтингу українських ТЦ.

Відвідувачі ТРЦ все більше занурюються в соціальні мережі. Значно зріс відсоток тих, хто зареєстрований в YouTube, Telegram та Tik-Tok. Найбільші темпи зростання серед відвідувачів ТЦ демонструє Tik-Tok. Доля людей, що зареєстровані у цій мережі збільшилася удвічі. Напевно це пов’язано також зі змінами у віковій структурі відвідувачів. Тепер 30-40% відвідувачів мають акаунт у Tik-Tok. До війни ця частка складала близько 20%.

Наслідки обстрілів

На початку повномасштабного вторгнення два найбільших об’єкти компанії (ТРЦ Nikolsky та ТРЦ Fabrika) були значно пошкоджені внаслідок обстрілів. Реконструкція ТРЦ Nikolsky була розпочата у травні 2022 року. Відкриття ТРЦ відбувалось поступово протягом червня-грудня 2022. З початку 2023 року майже всі площі ТРЦ були відновлені. Повністю реконструкція ТРЦ була завершена у грудні 2023 року. На відновлення ТРЦ було витрачено близько 18 млн дол. Наразі у ТРЦ працюють усі орендарі окрім магазинів групи Inditex, H&M та McDonald’s.

ТРЦ Fabrika у Херсоні зазнав значних пошкоджень в перший тиждень повномасштабного вторгнення. Після визволення міста, внаслідок обстрілів протягом 2023 року були отримані додаткові пошкодження. Сума відновлення оцінюється на рівні не менше 20 млн дол. Наразі ТРЦ залишається зачиненим. Загальна сума збитків, що зазнала компанія по всіх проектах внаслідок російської агресії, може становити понад 350 млн доларів. До цього відносяться потреби на відновлення ТРЦ Fabrika, недоотриманий прибуток по всім проектам компанії, втрати капіталізації проектів компанії, зупинки будівництва та перенос відкриття нових проектів та інше.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або