All Retail
Опубліковано

Ера дешевого гарного сервісу в Україні добігає кінця

Ольга Насонова, експертка в ресторанному бізнесі та психології продажів, вважає, що ера дешевого гарного сервісу в Україні добігає кінця.

За словами експертки, за останній рік в ресторанному бізнесі зарплати лінійного персоналу зросли на 30−50%. Також у кілька разів підвищилися комунальні платежі, а ціни на електроенергію продовжують зростати.

Ростуть витрати і на замовлення продуктів, а моделі українського ресторанного бізнесу не були на це розраховані.

Ресторанний сервіс це передусім витрати на персонал, якого потрібно багато та професійного. Якщо персоналу менше, відповідно рук на готування та подачу менше. Наприклад, замість 5 кухарів на зміні 3 — складно знайти та складно "потягнути".

"Той, хто може і хоче працювати, потребує все більше грошей. Хтось з підприємців здається першим та починає платити більше. А тут підкрадаються комунальні. Вони й у працівників немаленькі, і їм свої треба платити, а вам — свої", — пояснює Ольга Насонова.

На думку спікерки, глобально це сформує три моделі бізнесу:

  1. Преміальні заклади з високими цінами, гарним сервісом та кухнею. В них залишиться маржа, щоб нагодувати персонал і заплатити за продукти та комунальні.
  2. Дешеві заклади з самообслуговуванням та великим оборотом людей. Чим більше відвідувань, тим більше грошей на всі витрати. А потоку відвідувань не добитись з високими цінами.
  3. Всі інші. Іншим доведеться вибирати між красивими та розумними. Якщо йти за гарним сервісом — ціни не можуть бути низькими, а приміщення великим. Якщо треба втримати ціни, щоб людей було більше і при цьому заробляти, потрібно щось вибирати.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або