All Retail
Опубліковано

Безбар’єрний ритейл: виклики та рішення для доступності у магазинах України

Різні клієнти — різні потреби: хтось шукає дешевше, хтось якісніше, комусь важливий матеріал чи спосіб виробництва. А є клієнти, для яких перш за все важливо хоча б мати доступ до послуг і товарів. Війна загострила певні питання, про які раніше не говорили у медійному просторі чи у приватних розмовах, і питання безбар’єрності стало одним з них.

Безбар’єрність — філософія суспільства без обмежень. Але як це виглядає у реальному житті, зокрема в ритейлі? Як підприємці облаштовують простір для забезпечення більшої доступності для всіх категорій клієнтів, з якими викликами стикаються, і що мотивує їх робити це пріоритетом — у матеріалі All Retail.

Безбар’єрність та інклюзивність в Україні

Інклюзивність означає включення всіх людей у суспільні процеси, без виключень або дискримінації: як-от людей з порушенням слуху, на кріслах колісних чи маломобільних груп населення та ін. Безбар’єрність є практичним втіленням інклюзивності, забезпечуючи фізичні умови, що дозволяють усім людям користуватися простором без перешкод. Наприклад, у ритейлі частиною безбар’єрного простору є пандуси, тактильні знаки, спеціальні каси тощо. Вони є частиною інклюзивної стратегії, спрямованої на обслуговування всіх клієнтів без виключення.

На державному рівні розпочато роботу проєктів над створенням безбар’єрного простору. Так, Укрзалізниця запустила оповіщення на вокзалах жестовою мовою, підприємство також працює над підняттям платформ до рівня поїздів та встановленням ліфтів на перонах.

Відділення Ощадбанку обладнано пандусами, тактильною плиткою та кнопками виклику менеджера. Також в інклюзивних відділеннях встановлено занижені каси, спеціалізовані санвузли, банкомати та термінали з тактильними маркерами. Окрім цього, облаштовуються адміністративні будівлі, створюються програми жестовою мовою та розвивається довгий перелік інших проєктів.

Елементи інклюзивного та безбар’єрного простору у ритейлі

Оскільки магазини, торгові центри та АЗС є частиною міського ландшафту, бізнес також облаштовує простір в рамках інклюзивних стратегій.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або