All Retail
Опубліковано

Carrefour продає свої магазини та торгові центри в Польщі. Чи може Fozzy Group скористатися шансом?

Французький ритейл-гігант Carrefour запускає процес продажу своїх активів у Польщі. Йдеться про близько 800 магазинів і 40 торгових центрів. У гру можуть вступити нові гравці. Зокрема, українська компанія Fozzy Group, яка вже представлена на польському ринку.

Група Carrefour спільно з банком JP Morgan відкрила data room — захищене середовище, у якому потенційні покупці можуть вивчати конфіденційні дані про компанію та її польські активи. Про це повідомило французьке видання La Lettre, вказавши, що французи планують продаж усіх 800 магазинів у Польщі, а також операцій з управління 40 торговими центрами.

Ще у 2024 році Carrefour повідомляв про глибоку реструктуризацію бізнесу в Польщі. Компанія планувала закриття 26 магазинів та скорочення понад 300 працівників. Було проведено аудит рентабельності, розпочато зменшення торгових площ та перебудову окремих об’єктів. Carrefour пояснює ці дії необхідністю адаптації до "нової ринкової реальності".

Портал Wiadomościhandlowe.pl звернувся за коментарем до Carrefour Polska. У компанії відповіли так: «На півдорозі реалізації стратегії Carrefour 2026 та у відповідь на зміну ринкових умов Група Carrefour розпочала перегляд свого бізнес-портфеля, який охоплює всі напрями діяльності та організаційні моделі. У зв’язку з триваючим процесом ми не коментуємо ринкові чутки».

Biedronka серед ймовірних покупців активів

Інформації про зацікавлених інвесторів наразі небагато. Проте ще на початку серпня мережа Biedronka, що належить португальській групі Jeronimo Martins, заявляла, що готова розглянути можливість придбання частини магазинів Carrefour у Польщі. Це могло б допомогти групі досягти стратегічної мети — 50 млрд євро річного обороту до 2029 року.

Фінансова директорка Jeronimo Martins, Ана Луїза Вірджинія, тоді підтвердила, що придбання частини активів може бути доцільним рішенням. Водночас зазначила, що повне поглинання мережі малоймовірне через ризики антимонопольного регулювання. За її словами, власник Biedronka «уважно стежить за ситуацією» на випадок, якщо Carrefour справді вирішить залишити польський ринок.

Потенційно на горизонті — Fozzy Group

Серед потенційних претендентів на польські активи Carrefour може опинитися і власних мережі «Сільпо» компанія Fozzy Group — одна з найбільших продуктових груп України.

Fozzy Group вже має торгову точку у Польщі. У вересні 2025 року в Познані відкрився перший магазин Carrefour, який працює за франшизою. Оператором виступає компанія IDKFA IDCLIP. Важливо, що 90% цієї компанії належить Fozzy Holdings Limited, ще 10% — Мацею Гавроньскі, колишньому топменеджеру Jeronimo Martins (власника Biedronka). З 2017 року Мацей Гавроньскі керує логістикою та ланцюгом постачання у Fozzy Group.

Carrefour скорочує свою присутність у Польщі

Станом на кінець другого кварталу 2025 року мережа Carrefour у Польщі налічувала 768 магазинів:

  • 95 гіпермаркетів,
  • 148 супермаркетів,
  • 7 дискаунтерів Supeco,
  • 518 магазинів формату convenience (здебільшого Carrefour Express).

Це на дев’ять магазинів менше, ніж у попередньому кварталі. Для порівняння: ще кілька років тому мережа нараховувала близько 950 магазинів у країні.

У першій половині 2025 року Carrefour зафіксував у Польщі дохід у розмірі 1,15 млрд євро. Однак показник LfL (like-for-like sales, тобто зіставний продаж) знизився на 1,1%. Річне зростання продажів у євро склало 0,6%, але при постійному курсі валюти спостерігалося падіння на 1,3%.

У другому кварталі 2025 року продажі досягли 592 млн євро — зростання на 3,5% (за актуальним курсом) або 2,6% (при постійному курсі). Проте показник LfL знову впав — на 0,3%. Для порівняння, в першому кварталі LfL було ще гірше — мінус 1,9%.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або