All Retail
Опубліковано

Bosch дотримується обраного курсу на подолання кризи коронавірусу для отримання позитивного результату

Теги:
Bosch
Фото:
All Retail

Досягнуто вуглецевої нейтральності – у 2020 році компанія показала кращі показники, ніж очікувалося.

  •  Обсяг продажів: 71,6 млрд. євро / Операційний прибуток: 1,9 млрд. євро.
  •  Генеральний директор Bosch Фолькмар Деннер: «Сталість та AIoT- основа нашого майбутнього бізнесу».
  •  Фінансовий директор Штефан Азенкершбаумер: «Наші активні дії, направлені на скорочення витрат та підвищення конкурентоспроможності, забезпечують надійну фінансову основу, завдяки якій ми можемо освоювати нові перспективні напрямки».
  •  Стала мобільність: у 2020 році лише на електрифікацію силових установок було отримано замовлень на суму 7,5 млрд. євро.
  •  Зростання ринку AIoT: продано 10 млн. одиниць електроінструментів, побутової техніки та систем опалення з можливістю мережевого підключення / понад 90% усіх електронних продуктів від Bosch вже обладнано можливістю підключення до Інтернета
  •  Починаючи з весни 2020 року всі підрозділи Bosch досягли вуглецевої нейтральності; наразі проводиться незалежний аудит.
  • Штутгарт, Німеччина — У 2020 фінансовому році група Bosch досягла позитивних результатів, попри наслідки коронавірусної кризи та скорочення виробництва автомобілів. Фактично постачальник технологій та послуг показав кращі результати, ніж очікувалося. За попередніми даними, прибуток до сплати відсотків та податків (EBIT) склав близько 1,9 млрд євро. Таким чином, операційний прибуток (маржа по EBIT) складає приблизно 2,5%. Враховуючи коригування на витрати на реструктуризацію, орієнтовний операційний прибуток (EBIT) становить приблизно 3,3 млрд євро, що відповідає рентабельності близько 4,5%. Загальний обсяг продажів групи Bosch становив 71,6 млрд євро: скорочення обігу у 4,4% до минулого року після коригування валютних курсових різниць.

Рішучі дії — наявність потужного грошового ресурсу забезпечує фінансову гнучкість

«Попри наслідки пандемії, ми змогли досягти позитивного результату. Насамперед ми маємо дякувати за це надзвичайній відданості наших співробітників», - говорить Фолькмар Деннер, Голова Правління Robert Bosch GmbH під час презентації попередніх бізнес-показників. Він також зазначив, що широка диверсифікація компанії та глобальна присутність довели свою користь. «Інвестуючи в галузі, що матимуть важливе значення в майбутньому, такі як стійка мобільність, Інтернет речей та штучний інтелект, ми розширюємо наше лідерство в галузі інновацій». Зокрема, в компанії Bosch вважають, що AIoT —  поєднання штучного інтелекту (AI) та інтернету речей (IoT) — створить можливості для зростання на ринках з мільярдними обсягами. «Ми хочемо стати провідною AIoT-компанією», — говорить Деннер. «Завдяки нашим глибоким знанням та великому досвіду в галузі електроніки та програмного забезпечення, ми маємо у розпорядженні більше ресурсів, ніж більшість наших конкурентів».

Після різкого скорочення продажів Bosch внаслідок весняного локдауну, який торкнувся багатьох країн і галузей промисловості в другій половині 2020 року, вони значно відновилися. «Ми в цілому дуже задоволені тим, як розвивався бізнес у 2020 році, незважаючи на кризу», — стверджує Штефан Азенкершбаумер, фінансовий директор та заступник Голови Ради Правління. «Ми діяли швидко, щоб збалансувати наші кошториси та капітальні витрати зі зниженням продажів, при цьому не нехтуючи новими перспективними напрямками бізнесу». У результаті Bosch створив потужний грошовий ресурс - 5 млрд. євро, що є найвищим показником в історії компанії. Це забезпечило нам достатню фінансову свободу в умовах кризи. Із коефіцієнтом капіталовкладень близько 5%, Bosch змогла додатково заощадити близько одного мільярда євро грошового ресурсу порівняно з попереднім роком.

 Стале зростання — кліматична нейтральність та електромобільність

Незважаючи на кризу, Bosch продовжує фокусувати власну стратегію на галузях, які будуть важливими в майбутньому, та одночасно робить акцент на практиці сталого бізнесу. Навесні 2020 року компанія відзначила важливе досягнення— незважаючи на пандемією, було досягнуто кліматичної нейтральності у 400 підрозділах по всьому світу. «Ми дотримали свого слова. Згідно нашим внутрішніми розрахунками, Bosch - перше у світі діюче промислове підприємство, яке досягло кліматичної нейтральності навесні 2020 року — раніше, з меншими втратами та економічно ефективніше, ніж планувалося», — заявив Деннер, пояснивши, що в даний час проводиться незалежний аудит . Він також підтвердив наступну мету Bosch — зниження викидів CO2 на 15% на ланцюзі поставок до 2030 року.

Bosch передає свій досвід досягнення кліматичної нейтральності іншим компаніям через операційний підрозділ Bosch Climate Solutions (Клімататичні рішення Bosch), серед клієнтів якого є такі компанії як Freudenberg, Hansgrohe та Koehler Paper Group. «Наша нова консультаційна служба прокладає компаніям шлях до кліматичної нейтральності, а також відкриває нові сфери для зростання», — зазначив Деннер.

Саме тому одним із основних напрямків діяльності Bosch є нові та вдосконалені технічні рішення для керування автомобілем майбутнього. На шляху до сталої мобільності компанія вже інвестувала 5 млрд. євро в електричні силові установки. А цього року Bosch планує витратити 700 млн. євро на розробку рішень для електронної мобільності, включаючи паливні елементи. Це майже на 40% більше, ніж торік. «У найближчому майбутньому електромобільність стане одним із основних напрямків діяльності Bosch. Наша мета — стати лідером на ринку електромобілів,  які працюють від акумуляторів та паливних елементів», — заявив Деннер.  «Ми вже маємо більш широкий асортимент рішень для електромобільності, ніж будь-яка інша компанія — від електовелосипедів до вантажних автомобілів. Значні попередні інвестиції, здійснені Bosch у цій галузі, окупаються: бізнес-напрямок із електрифікації силових агрегатів і трансмісій в компанії наразі зростає вдвічі швидше, ніж ринок і вже оцінюється у кілька мільярдів євро», - пояснює Деннер. Із 2018 року Bosch придбав 90 проєктів у цій галузі, в тому числі - 30 лише минулого року на суму 7,5 млрд. євро. У даний час понад 2,5 мільйона автомобілів по всьому світу оснащені компонентами електричних силових установок Bosch.

Структурні зміни вимагають плавного переходу

За словами Деннера, структурні зміни в галузі та майбутнє запровадження норм викидів «Євро-7» ставлять автомобільну галузь у складну фазу переходу. «Електромобільність наближається і Bosch активно просуває ці зміни протягом багатьох років», - каже він. Але попередні інвестиції для її фінансування повинні надходити від нашого існуючого бізнесу - рішень для силових установок». Він додав, що, для Bosch та інших компаній дуже важливо, щоб цей перехід був максимально плавним. «Електромобілі можуть вважатися вуглецево-нейтральними, коли працюють на електроенергії з відновлюваних джерел. Те саме стосується дизельних та бензинових автомобілів — за умови, що вони працюють на синтетичному пальному.  Ми не повинні допустити, щоб прийдешнє введення «Євро-7» втратило цю можливість для пом'якшення наслідків глобального потепління». Вже зараз сучасні дизельні та бензинові двигуни не мають суттєвого впливу на якість повітря в містах. «Те, що є корисним для суспільства та економіки, не повинно бути екологічно збитковим», — продовжив Деннер. «Ми повинні тримати баланс між економічними, екологічними та соціальними аспектами». Згідно його слів, метою має бути допомога автомобільній промисловості перейти до екологічно чистої, безпечної для клімату мобільності, при цьому зберігаючи робочі місця.

AIoT як можливість для зростання — підключені до Інтернету продукти стають розумними

Поєднуючи штучний інтелект та Інтернет речей, Bosch прагне зайняти впевнену позицію на ринку, який оцінюється мільярдами. Завдяки інноваційним рішенням AIoT компанія створить додаткові переваги для споживачів за рахунок зниження витрат на енергію та підвищення комфорту та безпеки. Можливість підключення дозволить збирати інформацію про те, як використовуються продукти Bosch. Компанія хоче із однієї скористатися цим сторони, а з іншої – застосувати у якості основи для розробки нових функцій та послуг. Протягом останніх кількох років Bosch готує технічну базу для таких рішень: пакет програмного забезпечення IoT підключає до Інтернету пристрої, датчики та шлюзи, а хмарна інфраструктура обробляє дані. Більше того, платформа штучного інтелекту дозволяє швидко масштабувати його використання.

«Наступним кроком є ​​перетворення технічної експертизи у бізнес», — заявив Деннер. Bosch вже продала близько 10 млн. електроінструментів, побутової техніки та систем опалення з можливістю підключення до Інтернету, а кількість активних користувачів зростає. На основі досвіду у галузі штучного інтелекту на початку 2017 року компанія заснувала Центр штучного інтелекту Bosch (Bosch Center of Artificial Inteligence, BCAI) — крок, який вже приносить плоди. Лише через три роки після створення початкові інвестиції окупилися; Внесок BCAI у результат компанії зараз становить близько 300 млн. євро. У даний час BCAI має близько 270 фахівців зі штучного інтелекту, які працюють у понад 180 проєктах у сфері мобільності, виробництва, «розумних будинків» та сільського господарства.

Новий Підрозділ міждоменних комп’ютерних  рішень (Cross-Domain Computing Solutions), який нараховує близько 17 тис. співробітників, також відіграватиме важливу роль на шляху Bosch до статусу AIoT- компанії. «Новий підрозділ поєднує розробку обладнання та програмного забезпечення для нових архітектур автомобільної електроніки», — сказав Деннер. «Це наш вхід до нового ринку, який розвивається за рахунок більш високого рівня інтелекту в автомобілях». Тільки у другій половині 2020 року Bosch отримала замовлення на автомобільні комп'ютери на суму близько 2,5 млрд. євро. Подальші угоди вартістю мільярди доларів мають реалізуватися цього року.

Bosch розробляє AIoT-рішення у всіх напрямках свого бізнесу. Одним із прикладів є Aviotec, відеосистема виявлення пожежі, яка використовує штучний інтелект для ідентифікації диму та полум’я, навіть з використанням інфрачервоного випромінювання як єдиного джерела світла. Інший — це прикладна платформа для візуального огляду заготовок, яка використовує ШІ для виявлення навіть найдрібніших подряпин на поверхні. А у фітнес-трекерах новий датчик із здатністю до самонавчання завдяки ШІ, мінімізує затримку передачі даних та енергоспоживання. У останньому інтелект знаходиться в самому датчику.

Розвиток бізнесу в 2020 році у секторах

У результаті пандемії коронавіруса, продажі в операційних підрозділах Bosch зменшилися; зростання продажів спостерігалося лише в секторі Споживчі товари. Бізнес-сектор Рішення для мобільності (Mobility Solutions), який особливо суттєво постраждав від зупинки виробництва в автомобільній промисловості, досяг продажів у 42,3 млрд. євро. Проте, незважаючи на скорочення на 9,5% порівняно з попереднім роком, бізнес зростав швидше, ніж ринок, де виробництво автомобілів скоротилося на 15%. Після коригування валютних курсових різниць продажі сектору зменшилися на 8,1%. Об’єм продажів підрозділу Споживчі товари (Consumer Goods), збільшився на 5,2% і склав 18,6 млрд. євро. Із урахуванням впливу коригування валютних курсових різниць, цей показник зріс до 8,2%. Підприємства з виготовлення побутової техніки та електроінструментів скористалися тенденцією споживачів сфокусуватися на домашніх справах. Незважаючи на зростання замовлень після падіння, бізнес-сектор Промислові технології (Industrial Technology) не зміг уникнути впливу тривалої слабкості ринку. Загальний об’єм продажів знизився порівняно минулого року на 16% (із поправкою на коригування валютних курсових різниць – на 15%) і склав 5,1 млрд. євро. Бізнес-сектор Будівельні технології та енергетика (Energy and Building Technology) продемонстрував обіг 5,4 млрд. євро. Хоча програми субсидій допомогли бізнесу опалювальних технологій досягти позитивних результатів, скасування багатьох заходів негативно вплинуло на результати напрямку продуктів для конференцій та публічних заходів. Продажі зменшилися на 3,4% відсотка, або на 2% з поправкою на коригування валютних курсових різниць.

Розвиток бізнесу в 2020 році в регіонах

Bosch відчув вплив весняного спаду продажів у всіх регіонах: дохід від продажів у Європі склав 38 млрд. євро. Це означає скорочення на 5,7% порівняно з минулим роком (4,6% після коригування валютних курсових різниць). Об’єм продажів в Північній Америці знизився на 14% до 10,8 млрд. євро (12% з урахуванням коригування валютних курсових різниць). У Південній Америці продажі склали 1,1 млрд. євро. Номінально це дорівнює падінню на 21%, але з урахуванням ефекту коригування валютних курсових різниць, зменшення продажів становить лише 2,5%. У Азіатсько-Тихоокеанському регіоні продажі склали 21,7 млрд. євро, що на 1,4% менше порівняно з попереднім роком. Із урахуванням коригування валютних курсових різниць продажі фактично зросли на 0,5%. Такому результату сприяло швидке відновлення ринку і позитивний розвиток ситуації в Китаї. Вперше в історії компанії Bosch обсяг продажів в Китаї перевищив обсяг продажів в Німеччині.

Зростання чисельності персоналу в 2020 році: у значній мірі стабільний рівень зайнятості.

Станом на 31 грудня 2020 року в групі Bosch працювало близько 394 500 співробітників по всьому світу. Це свідчить про те, що, незважаючи на кризу, Bosch спромігся підтримати переважно стабільний рівень зайнятості. Зміни відбувалися переважно в Китаї та Німеччині. Компанія дещо збільшила чисельність співробітників підрозділів, що займаються дослідженнями та розробками, для того щоб забезпечити подальше просування ключових стратегічних інвестицій.

Перспективи на 2021 рік: мета — вийти з кризи сильнішими

Bosch очікує, що в 2021 році світова економіка буде відновлюватися повільно. Після її скорочення приблизно на 4,5% минулого року, Bosch прогнозує зростання в цьому році трохи менше ніж на 4%. «Криза ще не закінчилася», — заявив Азенкершбаумер. На його думку, зростання стримуватимуть не тільки постійний високий рівень заражень, але й пов'язані з ним соціальні та економічні обмеження. Він пояснив, що політичні події, такі як Brexit та продовження стратегічної конкуренції між США та Китаєм, які можуть призвести до торгових обмежень, також вплинуть на глобальний економічний розвиток. «Незважаючи на всі труднощі, нашою метою залишається більш динамічне зростання, ніж в середньому по ринках у важливих для нас секторах і регіонах». Незалежно від подальшого розвитку пандемії, Bosch має намір і надалі здійснювати коригування, необхідні для реакції на структурні зміни, та зробити їх максимально соціально прийнятними. «Наші наполегливі зусилля зі зниження витрат та підвищення конкурентоспроможності забезпечують надійну фінансову основу, завдяки якій ми можемо освоювати нові перспективні напрямки».

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або