All Retail
Опубліковано

Топ-10 продуктових рітейлерів України за кількістю магазинів і темпами відкриттів у 2020 році

Теги:
FMCG
експансія
Фото:
All Retail

Хто з FMCG-операторів українського рітейлу відкривав найбільше магазинів, які регіони стали пріоритетними і як змінилися позиції в топ-10 гравців у 2020 році, який запам’ятався, в першу чергу, пандемією COVID-19, тотальним локдауном та іншими обмеженнями.

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала традиційний звіт “Рітейл України: ТОП 175 торгових операторів FMCG України за кількістю магазинів за 2020 рік” про торговельних операторів українського ринку FMCG-рітейлу і темпах їх розвитку в 2020 році. Експерти GT Partners Ukraine проаналізували, хто з рітейлерів і де відкриває нові торгові точки, які формати магазинів найбільш популярні, на що робить ставку той чи інший всеукраїнський або регіональний гравець.

За даними аналітиків, лідером 2020 року по кількості магазинів в українському продуктовому рітейлі залишалася мережа АТБ-маркет, яка розширилася на 124 магазина, і тепер налічує 1201 торгову точку. Це вдвічі більше, ніж у найближчого конкурента – групи Fozzy (Сільпо, Фора, Le Silpo, Thrash!, Fozzy C&C, Favore), яка також нарощувала свою мережу (+51) та тепер налічує 612 магазинів різних форматів. Замикає трійку лідерів за кількістю торговельних точок група Volwest (Наш Край, Spar) з показником в 281 магазин.

Минулий рік виявився багато в чому незвичайним для рітейлу України: торгові оператори вчилися пристосовуватися до нових пандемічних умов і не забувати при цьому про територіальний розвиток. Як результат – цілий ряд парадоксальних явищ на ринку, які детально описані в новому звіті.

Наприклад, за підсумками першого півріччя 2020 року за показником запуску нових торговельних точок динаміка ринку вийшла на найвищий рівень за останні десять років. Це особливо дивно в зв’язку з карантинними обмеженнями, які діяли в Україні у квітні-червні 2020-го.

Якщо трійка лідерів за кількістю магазинів залишилася незмінною, то в топ-5 компаній рейтингу до АТБ, Fozzy, Volwest Retail додалася мережа КОЛО. Вона швидко витіснила ЕКО маркет на шосте місце, а до кінця року – відправила мережу Рукавичка на п’яте, міцно закріпившись на четвертому місці. До речі, серед топ-10 продуктових рітейлерів тільки ЕКО маркет скоротив кількість магазинів за 12 місяців. Тепер мережа ще на сім магазинів менше.

Цікаво також, що в минулому році АТБ, по суті, довелося розділити своє лідерство за кількістю відкритих магазинів з іншим оператором – КОЛО. Так, якщо АТБ за рік відкрив 127 магазинів, то КОЛО не набагато менше – 119 торгових точок. Звичайно, їх не можна порівнювати за загальною кількістю, та й площі у КОЛО істотно менше. Проте, динаміка вражаюча.

У топ-5 мереж за кількістю відкритих точок в 2020-му увійшли: АТБ-маркет, КОЛО, Fozzy, М’ясомаркет і Делві. Примітно, що ще в першому півріччі в топ-5 потрапляли Varus і Volwest Retail (Наш Край, Spar).

Треба відзначити, що торговельна мережа М’ясомаркет від МХП продемонструвала найвищу в українському рітейлі динаміку зростання. Так, 31 грудня відкрився 52-й магазин нової торгової мережі М’ясомаркет. Таким чином, компанія виконала анонсований влітку 2020-го план по створенню до кінця року 50-ти сучасних гастрономічних бутиків.

При цьому лідерами за темпами розвитку в 2019 році були АТБ, Volwest Retail, КОЛО, а також Fozzy Group і ЕКО маркет.

Західна Україна (Волинська, Рівненська, Тернопільська, Львівська, Івано-Франківська, Хмельницька, Чернівецька, Закарпатська області) зуміла зберегти статус найпривабливішого регіону для відкриття продуктових магазинів, особливо для загальнонаціональних гравців. Тут відбулася майже третина всіх відкриттів. На другому місці – столичний регіон, який лідирував за підсумками першого півріччя 2020-го. У Києві відкрилося 20,9% нових FMCG магазинів.

На третьому місці за популярністю серед регіонів країни в минулому році опинилася Східна Україна (Харківська, Запорізька, Дніпропетровська, Донецька, Луганська області), де було відкрито 17% нових маркетів. Центральна Україна цікавила рітейлерів значно менше – тут відзначено вдвічі менше нових відкриттів.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або