Рітейл переїжджає в хмари: перемога інтернету над фізичною інфраструктурою
Всесвітньо відома компанія Amazon опублікувала в своєму звіті інформацію про стрибок онлайн-продажів на 26% лише за перший квартал 2020 року[1]. А що відбувається у період сезонних знижок і розпродажів, не говорячи вже про вплив пандемії на інтенсивність електронної комерції? Пікові періоди продажів і карантинні обмеження часто стають причиною простоїв на сайтах великих магазинів. Чи існує пігулка для здобуття імунітету від перевантажень і провисань вебсерверів? Інтернет-провайдери рекомендують хмарне рішення: перевести бізнес в інтернет-сховище.
Навіщо рітейлу переїжджати в хмари
Хмари — це комплекс технологій і програмних інструментів. Вони мають високі обчислювальні потужності і дозволяють обробляти великі обсяги даних, наприклад товарообіг клієнтів-рітейлерів. Бізнеси, які орендують хмарні сховища, обирають вже наявну інфраструктуру хмарного провайдера, а також команду техпідтримки, і не потребують покупки та обслуговування власних ЦОД. Це значно полегшує робочі процеси рітейлерів. Клієнт може підключатися до хмари з будь-якої країни, отримувати до неї доступ і регулювати послуги завдяки інтернету. Тому перехід бізнесів у хмари і віртуалізація робочої інфраструктури особливо актуальні в 2021 році. Допомогти з переїздом у хмару можуть інтернет-провайдери.
Переходячи в хмару, рітейлер отримує такі переваги:
- компанія не турбується про «залізо». Обладнання потрібно оновлювати, замінювати пошкоджені компоненти, охолоджувати й охороняти приміщення, а також забезпечувати можливість розширення ЦОД у майбутньому;
- підприємства запускають тимчасові проєкти і потребують простору для їх розробки та перевірки. Купувати власне обладнання — не вихід. Хмари ж пропонують оренду пам’яті, потужності та простору;
- хмари автоматично надають захист від кіберзагроз. Окрім того, клієнт може замовити додатковий захист від різних видів атак, що гарантує безперервну роботу магазинів;
- інформація клієнта надійно захищена. Хмари також забезпечують архівацію даних, тому загроза їх пошкодження або втрати виключена;
- хмари швидко масштабуються, можуть розширюватися автоматично. Крім того, провайдер зацікавлений у тривалій співпраці, тому готовий пропонувати найкращі інноваційні рішення;
- хмарні провайдери надають зрозумілу обом сторонам систему оплати.
Як здійснити переїзд
Розібравшись із перевагами, перейдемо до питання про те, як перенести всю інфраструктуру бізнесу в хмари. Існують варіанти часткового і повного перенесення даних. Розглянемо, в якому випадку вигідна кожна з опцій.
Часткове перенесення означає, що на хмарне сховище переїжджає тільки фронтенд, тобто інтерфейс користувача. Зазвичай його навантаження підтримує пара серверів, а напередодні пікових періодів, наприклад свят або розпродажів, компанія плавно розширює або додає ресурси.
При повному перенесенні магазину в хмару клієнт може й зовсім відмовитися від фізичної інфраструктури та придбати цифрову. Це позбавляє від турбот про обладнання, проблем з його тривалою окупністю, підходить для короткострокових або тимчасових проєктів, а також надає гнучкість у користуванні.
Фінальне «чому хмари» для рітейлерів
Без оновлення кожні два-три роки навіть найпотужніші комп’ютери втрачають свою потужність. У скільки обійдеться компанії регулярний перегляд і модернізація техніки, а також правильні умови для приміщення ЦОД? Інгус Хомка, консультант з рішень дата-центрів Tet, підрахував, що загальні витрати на побудову власної інфраструктури та її обслуговування потенційно окупаються компаніями від 2 до 4 років.
Фінансове питання підкрадається і з іншого боку. Обвал сайту в пікові періоди продажів загрожує не тільки фінансовими втратами, а й зниженням лояльності покупців. Бізнесам важливо вміти аналізувати активність споживачів на сайті. Якщо вона перевищує допустимі показники, то повинна бути можливість оперативно розширити потужність інфраструктури і рівень навантаження, що витримується.
На завершення варто сказати, що хмари — це найефективніший інструмент для зберігання даних. Вибираючи хмарні технології, рітейлери скорочують витрати на фізичне обладнання і його утримання. Зручно, що в один клік користувачі самостійно підлаштовують умови оренди хмарного сховища під свої потреби. Натомість же вони отримують гнучкість, масштабованість та останні інноваційні рішення у світі IT-розробок. Але найголовніше — рітейлери захищають себе і своїх покупців від неконтрольованих збоїв та прогалин у роботі вебсерверів.
[1] https://press.aboutamazon.com/news-releases/news-release-details/amazoncom-announces-first-quarter-results