All Retail
Опубліковано

Мерчандайзинг майбутнього: як компʼютерний зір уже допомагає рітейлерам та виробникам

Теги:
IBA Group

Технології проникли у всі сфери життя. Вже сьогодні розумні заводи використовують цифрові двійники для підвищення безпеки виробництва, штучний інтелект керує автомобілями, а мобільні оператори розширюють покриття 5G для повсюдного використання інтернету речей, наприклад телемедицини або виробництва.

Рітейл — не виняток. Аналітики вважають, що до 2023 року половина продавців, які автоматизують бізнес-процеси, збільшать чистий прибуток на 35% та підвищать лояльність споживачів на 10%.

Сьогодні успіх бізнесу визначається не лише продуктом, а й тим, як компанія взаємодіє із клієнтами. На всіх етапах покупки вона має зробити це краще, ніж конкуренти. Виграти боротьбу допомагають нові технології. Автоматизація, компʼютерний зір та нейромережі — головні драйвери успіху, — вважає Анастасія Бордак, керівник ІТ-рішення для рітейлу в компанії IBA Group. Разом з нею розберемося, навіщо автоматизація потрібна рітейлу.

Ручна праця або автоматизація в ритейлі

Виробники, дистрибʼютори та рітейлери борються за увагу покупців. Для цього вони покращують та автоматизують бізнес-процеси за допомогою інструментів, які часто не повʼязані між собою. До цих інструментів відносяться MS Excel, open source CRM, окремі мобільні програми та ін.

Такий підхід покриває лише частину процесів та залишає багато ручних операцій, а дані розрізнені та не захищені. Але є вихід — використовувати галузеві ІТ-рішення. Вони автоматизують усі етапи бізнес-процесів, прискорюють їх, роблять прозорими для кожного учасника, дають докладну аналітику та зводять до мінімуму людський чинник.

Порівняємо ручний та автоматизований підходи до трьох етапів мерчандайзингу: формування викладки, складання завдань для мерчандайзерів та отримання аналітики.

Автоматизацію розглянемо з прикладу Goods Checker.

Goods Checker — екосистема для автоматизації процесів мерчандайзингу: складання планограм, маршрутів для мерчандайзерів, порівняння фактичної викладки з планограмами та отримання аналітики.

Бізнес за допомогою рішення може грамотно організувати мерчандайзинг та підвищити продажі. Менеджерам, у свою чергу, не потрібно розбирати фотографії вручну, вони можуть більше часу приділяти аналітиці, а мерчандайзери одразу бачать, які товари стоять не на своїх місцях.

Формування викладки

Багато покупців ходять до магазину без точного списку покупок. Деякі товари вони купують спонтанно, бо побачили їх на полиці у крамниці. На думку експертів, 80% рішень про купівлю товарів покупці приймають у магазині.

Джерело: www.supermarketnews.com

Оскільки основну інформацію людина сприймає візуально, тому важливо виставити товар так, щоб він опинився в полі зору покупця і потім у його кошику. Ключову роль цьому процесі грає планограма.

Зазвичай планограми створюються у MS Excel. Це простий інструмент, і співробітників не треба навчати працювати з ним. Але водночас у ньому довго складати планограми, важко додавати зображення товарів та трудомістко підтримувати документ у актуальному стані. Часто на планограмі в MS Excel складно зрозуміти реальну картинку викладки.

Розглянемо, як формуються планограми у Goods Checker. У програмі можна створювати, копіювати та редагувати планограми. Він має зрозумілий інтерфейс, у якому товари переміщуються способом drag-and-drop.

З Goods Checker планограму можна зберігати у форматах MS Excel або PDF, щоб використовувати у польових роботах та узгоджувати з керівництвом. Goods Checker спрощує роботу з планограмами та робить їх зрозумілими.

Клієнти, які вже використовували Goods Checker, поділилися результатами: менеджери швидше формують та тиражують планограми, підтримують їх у актуальному стані.

Наприклад, планограму на 100 SKU можна зробити за хвилину.

Польові роботи: перевірка виконання планограм

Ефективність польових робіт безпосередньо впливає на продажі. Тому потрібна грамотна організація процесів: викладання товарів у торговому залі, контроль правильного розміщення товарів та POS-матеріалів. Крім того, мерчандайзери збирають інформацію з полів, яку можна використовувати для планування продажів та оцінки дій конкурентів.

Часто компанії використовують месенджери для постановки завдань та спілкування з мерчандайзерами. Це один із найдоступніших інструментів для цього завдання, оскільки месенджери є у всіх, і не потрібно закуповувати програми та навчати співробітників. Але месенджери мають низку недоліків. Інформація не синхронізується з корпоративною системою, дані не структуровані, не конфіденційні і легко можуть бути видалені.

Розглянемо, як модуль Check&Go екосистеми GoodsChecker вирішує це завдання.

У модулі є веб-додаток для менеджерів, де вони можуть формувати завдання та маршрути польових співробітників. Завдання включають текстові поля, списки справ із чекбоксами та можливість прикріпити фотографії з результатами виконаної роботи.

Для польових співробітників є мобільний додаток, який допомагає їм виконувати завдання менеджерів та перевіряти викладення товарів у режимі реального часу.

У результаті менеджери клієнтів швидше формують та перевіряють завдання співробітників. Керівники та маркетологи вибудовують чітку систему мерчандайзингу, збирають агреговані та достовірні дані з полів.

Приклад. Великий виробник цигарок контролює роботу мерчандайзерів та використання обладнання. 100+ мерчандайзерів надсилають фотографії із 5000 магазинів. 60 000 фотографій аналізуються щомісяця автоматично, точність розпізнавання - понад 90%.

Аналітика

До менеджерів надходить дуже багато фотографій та інших даних від мерчандайзерів. Необхідно перевірити всі знімки, щоб обʼєктивно і точно оцінити виконану роботу, звести всі дані докупи. На основі звітів менеджери хотіли б бачити, як працює викладка, яке становище займають на ринку компанія та її конкуренти.

Часто менеджери перевіряють фотографії від мерчандайзерів на відповідність KPI вручну. Процес виходить трудомістким та довгим, фотографії оцінюються субʼєктивно. В результаті аналітичні звіти формуються із затримкою або на основі неповних даних.

Мерчандайзери фотографують стелаж, а Goods Checker за допомогою штучного інтелекту перевіряє фотографії — порівнює фактичну викладку з планограмою.

Додаток здатний виявити пропуски товарів там, де вони відсутні на викладці, але мають бути на планограмі. Якщо викладення товару неможливо упорядкувати, то в Goods Checker можна вказати причину: немає на складі, поломка обладнання та ін.

Автоматизація допоможе підвищити якість та швидкість процесу. Менеджерам більше не потрібно обробляти фотографії вручну, оскільки Goods Checker робить це автоматично. Маркетологи отримують детальну та своєчасну аналітику щодо магазинів, товарів, мерчандайзерів.

Клієнти покращили організацію польових робіт з дотримання планограм, що допомогло підвищити продажі на 5-7%.

Тепер супервайзери перевіряють усі фото і відстежують причини, чому не дотримуються планограми, а керівники встановлюють реальні KPI та обʼєктивно оцінюють співробітників.

Приклад.

Менеджери великого виробника цигарок повинні обробляти близько 60 тисяч фотографій щомісяця. Вони фізично не встигали переглянути усі знімки вручну. З Goods Checker кількість проаналізованих фотографій зросла в кілька разів і досягла 100%. Клієнт оцінив якість роботи мерчандайзерів та представленість SKU, а також розміщення та використання обладнання у різних розрізах.

При запуску нових товарів Goods Checker розпізнав їх з моменту виходу на ринок. Завдяки цьому менеджери змогли проаналізувати представленість ключових позицій зі старту продажу.

Автоматизація — невідʼємна частина рітейлу

Рітейл — галузь, яка завжди готова експериментувати та впроваджувати інновації. Технології допомагають пізнати покупця краще, сформувати персональні пропозиції, а також полегшити роботу персоналу. Лояльні співробітники є важливим ресурсом, щоб обійти конкурентів.

Комплексні ІТ-рішення, на зразок Goods Checker, є першим кроком до грамотної автоматизації бізнесу. Вони охоплюють бізнес-процес повністю, що підвищує його якість та швидкість виконання. Автоматизація допомагає знайти «вузькі місця» у процесах, отримати більше актуальних якісних даних для ухвалення управлінських рішень та підвищити продажі.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або