All Retail
Опубліковано

Ринок зоотоварів у 2025: скільки та на що витрачають власники тварин

Лише за 2023 ринок товарів і послуг для тварин у гривневому еквіваленті зріс на 27,3% порівняно з попереднім роком. Це свідчить про зростання ролі домашніх улюбленців серед українців — тварини слугують для них джерелом емоційної підтримки. Агенція диджитал-маркетингу Inweb дослідила ключові тенденції ринку та пріоритети витрат господарів на утримання тварин.

Пріоритети витрат господарів

Понад 50% власників витрачають щомісяця від 500 до 1500 грн на догляд за своїми улюбленцями. Основні витрати йдуть на харчування: за оцінками Statista, у 2025 році виторг у сегменті корму для тварин в Україні становитиме близько $564,6 млн. На другому місці, проте не менш пріоритетні витрати йдуть на ветеринарні послуги, щеплення, смаколики та іграшки.

Структура ринку Pet Care в Україні

Український ринок товарів і послуг для домашніх тварин охоплює п’ять основних напрямів. Найбільший сегмент — виробники та дистриб’ютори кормів і ласощів, далі зоомагазини, потім ветеринарні клініки та аптеки, і наостанок — виробники аксесуарів, іграшок та одягу.

Для покупок українці найчастіше обирають зоомагазини, як офлайн, так і онлайн, наприклад MasterZoo, ZooBonus та Лапка, що співпрацюють із виробниками та пропонують широкий асортимент товарів.

Для купівлі корму супермаркет є найпоширенішим каналом — його обирають 40,58% власників тварин в Україні. Невеликі мережі магазинів на другому місці — ними користуються 36,2% господарів. Мінімаркети також є важливим каналом, 34,52% власників найчастіше купують корм саме там — це значно вище за середній показник у світі.

На які товари найбільший попит

За оцінками провідних учасників ринку, обсяги споживання корму в Україні за 2024 рік збільшилися на 9‑14%, тож цей сегмент ринку поступово рухається в бік преміалізації. На сьогодні преміальні та суперпреміальні корми зараз формують понад 70% ринку в грошовому еквіваленті. Окремо варто відзначити ласощі для тварин. Ця категорія демонструє стабільне зростання всередині кормового сегмента.

Однак продажі аксесуарів, товарів для птахів та гризунів просіли. Значна частина покупців товарів для дрібних тварин виїхала за кордон.

Сфера Pet Care в Україні зберігає динаміку зростання навіть у кризових умовах, а ключовим рушієм розвитку стає емоційна складова. Для брендів це стає окремою складовою, що визначає тон і зміст комунікації брендів: найбільшу лояльність отримують ті, хто демонструє турботу, емпатію, етичність та прозорість.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або