Перший повноцінний супермаркет на АЗС від «БРСМ-НАФТА»
- Фото:
- All Retail
Щоб оптимізувати сервіс роботи своїх АЗС компанія «БРСМ-НАФТА» змінила стратегію. Нова програма «TURBOTA PRO людей та авто» — це максимально швидке і професійне обслуговування відвідувачів. Втім, навіть не в цьому основна фішка перевтілень.
Goodmarket - нова торгова мережа супермаркетів біля АЗС, створена компанією «БРСМ-НАФТА». На кінець 2020 г. 8 магазинів Goodmarket функціонували в Київській, Волинській, Закарпатській, Одеській, Черкаській, Дніпропетровській і Полтавській областях.
В рамках нової стратегії «TURBOTA PRO людей та авто» в компанії запустили вже восьмий супермаркет Goodmarket на АЗС. Про революційні зміни, клієнтоорієнтованість нових супермаркетів і найближчі плани розповіли ТОП-менеджери мережі «БРСМ-НАФТА» Олександр Мельничук та Василь Бікус.
- Компанія запустила перший в Україні формат супермаркету в рамках АЗК під ТМ Goodmarket. Як ви до цього прийшли?
Олександр Мельничук: Минулого року ми вийшли на новий етап розвитку: почали по-новому себе позиціонувати, визначилися з місією. «БРСМ — це турбота про людей та авто» — це меседж, який компанія хоче донести своїм клієнтам. Після аналізу клієнтського досвіду, з’явилося розуміння, що це має бути не просто «заправка з магазином», а повноцінний «супермаркет із заправкою». Вирішили виводити на перший план те, що раніше було додатковим сервісом. Ця ідея переросла в новий проєкт — Goodmarket. На сьогодні ми запустили вже вісім таких об’єктів площею близько 400-500 кв.м з асортиментом, що перевищує 5000 одиниць.
Василь Бікус: Ми провели масштабне дослідження і виділили важливий момент: час жителів мегаполісів коштує дуже дорого. Щоб його зекономити клієнти наших АЗК отримали можливість робити покупки дорогою додому. Великі рітейлери вже давно активно відкривають свої супермаркети на виїздах з міст і на великих трасах. І це не спроста. А у нас є конкурентна перевага — ми вже там присутні. Було б неправильно не скористатися цією можливістю.
- Чим збираєтеся дивувати?
Василь Бікус: В першу чергу — асортимент. Це те, чим ми хочемо дивувати наших гостей. Молочна продукція, м’ясо, овочі, фрукти, товари для домашніх улюбленців, побутова хімія. Асортимент «магазину біля дому», а не традиційного АЗК. Також акцент робимо на категорію фаст-фуду.
Олександр Мельничук: Для клієнтів це насамперед зручно. В одному місці можна відразу задовольнити декілька потреб — зібрати кошик необхідних продуктів і заправити якісним пальним своє авто. Також ми розширили асортимент фуд-зони. Наприклад, у конкурентів, в основному, представлені французькі хот-доги, а ми пропонуємо гостям ще й давно забуту класику — американський хот-дог з додаванням капусти, моркви по-корейськи, солоного огірка, томатів, сиру, карамелізованої цибулі... Це класика, до якої звикло покоління 90-их. Крім того, ми додали певної ресторанності в атмосферу — для приготування піци використовуємо борошно, яке завозимо з Італії. Піца шести видів, що готується на очах у клієнтів, завжди духмяна і смачна. Ми бачимо, що наші клієнти оцінили таку ідею «на ура».
- Чи будете ламати стереотип, що «на заправці дорого»?
Олександр Мельничук: Дійсно, сьогодні ціни в магазинах великих мереж АЗС іноді в півтора раза вищі, ніж в роздрібному рітейлі. Але ми можемо і будемо відрізнятися від конкурентів ціновою політикою. Ціноутворення у нас — на рівні звичайних супермаркетів.
Василь Бікус: Вартість палива на АЗК «БРСМ-НАФТА» нижча, ніж у конкурентів. Таким же шляхом ми пішли при ціноутворенні на продуктову групу в наших супермаркетах. Ціна на хліб, яйця, молоко та інші товари продуктового кошика не особливо відрізняється від середньозваженої ціни в роздрібному рітейлі.
- Програма лояльності БРСМ PLUS поширюється на товари в Goodmarket?
Олександр Мельничук: Так. Поширюється на всі товари, представлені в супермаркеті. Клієнти, які завантажили додаток БРСМ PLUS, отримують знижки на покупки в Goodmarket.
- Розкажіть, які критерії враховуються при виборі місця для супермаркету?
Василь Бікус: В першу чергу віддаємо перевагу АЗС на виїздах з міст. Також в пріоритеті станції, які розташовані в районах великих житлових масивів. Наприклад, раніше у нас був невеликий магазин поруч з парком на столичній Троєщині (проспект Маяковського, 54А). Він користувався популярністю у киян. Ми його розширили, поставили літню терасу, батут для дітей. Тепер це супермаркет площею понад 300 кв. м, де є всі необхідні товари. Також є можливість замовити піцу, за ціною, як в тій же «Форі» чи Сільпо. На сьогодні цей магазин обігнав всі інші Goodmarket з реалізації товарів.
- Як пандемія і карантин вплинули на вашу роботу і плани?
Василь Бікус: Звичайно, в період пандемії всі намагаються дистанціюватися. Карантинні обмеження спонукають нас до якісних змін. Одна з ідей, яку ми плануємо реалізувати на базі мобільного додатку, дати можливість клієнтам попередньо формувати свою корзину і забирати її на АЗК дорогою додому. Час дуже цінний ресурс. І як показує практика, у людей його завжди не вистачає. Тому ми ставимо перед собою завдання в побудові концептів «to go» і «take off». Американські хот-доги, як сказав Олександр, — наша відмінна риса, яку ми плануємо розвивати та популяризувати надалі. Гостям наших АЗК і в цілому покупцям громадського харчування подобається концепція «street food», розвиток якої є в наших планах і завданнях.
- Скільки нових супермаркетів з’явиться в найближчій перспективі і які ще проєкти плануєте розвивати в рамках Goodmarket?
Олександр Мельничук: Goodmarket — перший в Україні формат повноцінного супермаркету на АЗК. Звичайно, будучи першопрохідцями в цьому напрямку, ми отримуємо величезний досвід і плануємо надалі розвивати цей напрямок. На 2021 рік запланували 28 реконструкцій АЗК. Як мінімум п’ять Goodmarket у великих містах з’являться цього року.
Василь Бікус: У найближчому майбутньому плануємо запустити піту (круглий, плоский пісний хліб, який готується з тонкого білого або коричневого борошна), популяризувати здорове харчування з використанням сучасних технологій в цій сфері. Ми запустили проєкт «випічка», який показує високий інтерес наших гостей до цієї продукції, отже, будемо розвивати його на всій мережі. На цьому тижні низка АЗК пропонують пісний бургер і пісний паніні з веганскої котлетою.
Стратегію розвитку громадського харчування на АЗК вибудовуємо таким чином, щоб бути цікавими для всіх вікових і соціальних груп. Наші основні принципи — це в першу чергу висока якість і доступна ціна.