All Retail
Опубліковано

Вийшли із Західного регіону та одними з перших повернулись у Херсон: підсумки 2023 року від мережі ЕКО МАРКЕТ

Мережа ЕКО МАРКЕТ самостійно налагоджує логістику у Південному регіоні через складнощі та небезпеку, пов’язані з війною, і направляє зусилля на збереження та розвиток торгових точок. До того ж, ритейлер перебуває в процесі активної трансформації та прийняв рішення вийти з одного з регіонів. Про те, як працює ЕКО МАРКЕТ на прифронтових територіях та чому вирішив покинути Західний регіон, у інтерв'ю для All Retail розповіла Інна Мірошниченко, президент мережі.

— Доброго дня. Якщо в одному реченні — чи задоволені Ви результатами роботи компанії у 2023 році? Чи вдалося досягти запланованих показників?

— Якщо коротко — то так, цілком задоволена. Попри всі виклики минулого року нам вдалось увійти до 25 найбільших ритейлерів України за версією Forbes. Як на мене, це гарний результат.

Більшість речей, які ми в ЕКО МАРКЕТ планували на 2023 рік, нам вдалось реалізувати — це й часткове оновлення магазинів, і оптимізація діяльності, зростання відвідувань магазинів та покупок. Це підтверджують й результати Nielsen Shopper Trends 2023, за якими рівень сприятливих рекомендацій нашої мережі зріз вдвічі.

— Ваша мережа стала одним з перших ритейлерів, які повернулись у деокупований Херсон. Наскільки важко там працювати бізнесу зараз?

— На жаль, росіяни регулярно обстрілюють наш Херсон. У таких умовах справді надзвичайно важко працювати. Адже це й не тільки питання безпеки, яке, безперечно, найважливіше, але й ще питання логістики, бо через високі ризики перевезення товарів до магазинів ми здійснюємо все власними силами.

Наразі в місті працює 3 магазини ЕКО МАРКЕТ. Ми зробили їх максимально автономними — генератори, термінали Старлінк тощо. Одним словом все, щоб у випадку надзвичайних ситуацій вони могли продовжувати працювати. Додатково посилили курси з безпеки, щоб кожен співробітник знав що робити у випадку обстрілу.

Особливо хочу відзначити людей, що працюють там. Саме завдяки їм ЕКО МАРКЕТ продовжує бути в Херсоні. Ці люди як ніхто інший розуміють важливість підтримувати життя в місті.

(працівники ЕКО МАРКЕТ на День Вишиванки в Херсоні

— Чи ще працюють торгові точки «ЕКО маркет» у Краматорську, Мирнограді, Покровську? Як відбувається товаропостачання у прифронтових зонах?

— Так, для нас це стратегічне рішення працювати у містах прифронтової території. Скажу відверто, що тут мова йде не про прибуток, а саме про підтримку наших громадян у цих населених пунктах. В умовах повномасштабної війни ми всі маємо підтримувати одне одного, а не керуватись лише комерційною складовою. Важливо, щоб люди там мали роботу, магазини платили податки, а мешканці мали доступ до продуктів за таким ж цінами, що й на іншій території країни.

Щодо товаропостачання, то всю логістику туди ми організовуємо власними силами — це значно надійніше за посередників. Тим більше, що зараз дуже багато компаній взагалі відмовляються туди їздити. А ті з небагатьох, що й досі працюють, ставлять занадто високі тарифи. Тож використання власних авто та штату водіїв дозволяє не тільки забезпечити надійне постачання продуктів до магазинів, а ще й забезпечує стабільну та доступну ціну на них для наших відвідувачів.

— Чому компанія вирішила покинути у 2023 році Західний регіон? Яка головна ціль цього рішення?

— Сьогодні ЕКО МАРКЕТ перебуває в процесі активної трансформації. Ми змінюємо підходи, оновлюємо матеріальну базу, проводимо реновацію магазинів. Все це потребує часу та зусиль. Саме для того, щоб прискорити цей процес та максимально ефективно використовувати всі наявні ресурси, ми вирішили вийти з Західного регіону, щоб зосередити свої зусилля на Центральному.

Ми маємо амбітні плани на 2024 рік і впевнені, що ця переорієнтація дозволить нам швидше їх реалізувати.

— Сьогодні «ЕКО маркет» більшою мірою зосереджений на роботі в столичному регіоні. За Вашими спостереженнями, ринок ритейлу Києва відновлюється? Чи говорити про це ще дуже рано?

— Так, відновлюється. І це стосується не тільки Києва, але й всієї країни. Ми бачимо, що люди знову починають частіше купувати. Якщо на початку війни це були великі за об’ємами закупки, але десь раз на тиждень, то нині динаміка починає нагадувати довоєнні часи. Люди адаптувались до життя в умовах війни, тепер для всіх нас це нова реальність, в якій потрібно жити.

— У вашому портфелі є також магазини біля дому Sympatic. Як Ви оцінюєте поточний стан цього проєкт? Які у нього перспективи?

— Повномасштабне вторгнення внесло свої корективи в стратегію ЕКО МАРКЕТ. Хоча Sympatic й залишається перспективним напрямком у майбутньому, та наразі ми змушені відкласти його розвиток.

Натомість ми зосередили наші зусилля на збережені та оновлені наявних магазинів ЕКО МАРКЕТ та відкритті нових маркетів нашої мережі.

Інна Мірошниченко, президент ЕКО МАРКЕТ

— Чи відчуває компанія дефіцит чоловічої робочої сили зараз? Як з цим боротись?

— На жаль, це загальна проблема для всього ринку праці. Особливо якщо ми говоримо про умовно «чоловічі» професії — такі як водії, вантажники, охоронці тощо. Тож ми активно залучаємо жінок під такі посади, паралельно адаптуючи робочі місця під них. Наприклад, ми просимо постачальників зменшити тари — щоб мішки були не по 25 кг, а по 5 кг.

Також силами нашого HR-департаменту ми організовуємо курси з навчання. Так, у нас є успішні приклади роботи жінок на посадах охоронців чи пакувальників.

— Які бренди private labels сьогодні представлені у Вашій мережі? Скільки найменувань товарів (SKU) вони охоплюють? Який відсоток в загальному обігу Вашої мережі займає продукція ВТМ станом на кінець 2023 року?

— Це 13 брендів, що охоплюють понад 500 найменувань товарів. Серед них ТМ «Перший ряд», «Панська нива», «Добрий звичай», Rios, O`more, Milken, «ГориНіч» та інші. Бренди власного виробництва представлені майже у всіх категоріях, починаючи від випічки та кондитерських виробів, і закінчуючи побутовою хімією та товарами для тварин. Залежно від категорії їх частка сильно відрізняється, та на загальному рівні цей показник становить 6%.

Для нас цей напрямок є одним зі стратегічних, особливо зараз, в умовах повномасштабного вторгнення та блокади кордонів. Товари власних марок дозволяють частково диверсифікувати канали постачання, що впливає не тільки на заповненість полиць товарами, але й і на доступнішій ціні на них.

— Якщо війна і пов’язані з нею процеси в економіці затягнуться — чи може це спричинити масове закриття торгових мереж в Україні?

— Якщо ми говоримо саме про ринок продуктового ритейлу — то навряд чи. Вітчизняні мережі показали надзвичайну адаптивність під час повномасштабного вторгнення. Та й специфіка роботи супермаркетів така, що вони закривають базові, а отже найголовніші, потреби людей. Тому попит на них завжди буде високим.

— Як Ви вважаєте, за якими роздрібними форматами короткострокове майбутнє в Україні?

— Перехід в онлайн. Це загальносвітовий тренд, який особливо посилився в часи пандемії. А повномасштабна війна лише пришвидшила цей процес в Україні. Ми спостерігаємо постійне зростання саме у сфері онлайн-торгівлі та очікуємо, що ця тенденція лише посилиться у майбутньому.

Все більша цифровізація суспільства, розвиток як зовнішніх, так і внутрішніх сервісів доставок роблять онлайн-покупки популярнішими та доступнішими. Зокрема і в роздрібній торгівлі.

— Що стоїть у пріоритеті відносно планів Вашої компанії на 2024 р.?

— У цьому році ми продовжимо шлях трансформації ЕКО МАРКЕТ. Так, вже активно працюємо над оновленням нашої програми лояльності. Паралельно з цим будемо проводити реновацію наших магазинів, розширювати асортимент. Особливу увагу в цьому процесі ми віддаємо продукції вітчизняного виробництва, адже у важкі для країни часи надзвичайно важливо підтримувати своїх та своє. Особливо наших клієнтів.

Тому цього року наша мережа планує активно розвивати напрямок доступності та безбар’єрності. Адже це не тільки про людей з інвалідністю, але й про людей літнього віку, батьків з дитячими візочками, наших ветеранів. І ми сподіваємось, що з часом ЕКО МАРКЕТ стане справді доступним супермаркетом. Не тільки в плані цін та сервісу, але й фізичної доступності.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або